Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Övre bröst, mitt problem!

Registrerad: 2006-04-29

Jag hâller helt med Frontline.
Kan vara väldigt förvirrande att läsa det vissa skriver här, dels för att min erfarenhet säger annat, dels för att vissa pâ sätt och vis säger emot sig själva.

Lât oss nu inte snöa in oss allt för mycket pâ teori?!

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Jag tror man ska ha ganska rikligt med kött på pecsen innan man behöver latja med prickskjutning hit och dit.

+1000

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

mercinix skrev:

Då ska jag förenkla ner allting åt dig:

1. incline pressar aktiverar övre bröst procentuellt mer än plana/decline pressar.
2. Plana pressar aktiverar alla delar av bröst, dvs även övre delen.
3. I plana pressar kan man använda mer vikt, vilket ger en större aktivering av såväl övre som nedre bröst.
4. Det råder vissa tvivel om hur pass stor skillnaden är i aktivering av övre bröst mellan plana och sneda pressar; det är inte helt omöjligt att tänka sig att detta har mycket med en persons teknik att göra.

Summa: Framför allt för någon med ganska lite massa är det inte helt otänkbart att plana pressar är att rekommendera framför sneda pressar för att bygga övre bröst pga den högre totala aktiveringen och den tveksamma skillnaden de två emellan, även om detta naturligtvis kommer bygga mer av undre bröst också. Alltså; plana pressar -> mer massa på övre bröst än sneda pressar, men även ännu mer massa på undre bröst varför assymetrin kvarstår. Om det nu vill säga var en asymmetri och inte bara en generell brist på massa, därav rekommendationen för framför allt folk med lite massa att köra plana pressar för att bli av med problemet.

Så, nu borde du förstå det som har blivit sagt lite bättre och varför teorin faktiskt var viktig eftersom den är vad som ligger till grund för vad jag sade:)

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Tobbeno skrev:

Cybercowboy skrev:

Jag tror man ska ha ganska rikligt med kött på pecsen innan man behöver latja med prickskjutning hit och dit.

+1000

Läs det där o lås tråden :P

Registrerad: 2005-05-06

Frontline-warrior skrev:

jag vet att du inte är så dum att du inte förstår vad jag vill förmedla

HAHA...va inte så säker på de hörrö ;)

Registrerad: 2006-04-29

Lajne skrev:

mercinix skrev:

Då ska jag förenkla ner allting åt dig:

1. incline pressar aktiverar övre bröst procentuellt mer än plana/decline pressar.
2. Plana pressar aktiverar alla delar av bröst, dvs även övre delen.
3. I plana pressar kan man använda mer vikt, vilket ger en större aktivering av såväl övre som nedre bröst.
4. Det råder vissa tvivel om hur pass stor skillnaden är i aktivering av övre bröst mellan plana och sneda pressar; det är inte helt omöjligt att tänka sig att detta har mycket med en persons teknik att göra.

Summa: Framför allt för någon med ganska lite massa är det inte helt otänkbart att plana pressar är att rekommendera framför sneda pressar för att bygga övre bröst pga den högre totala aktiveringen och den tveksamma skillnaden de två emellan, även om detta naturligtvis kommer bygga mer av undre bröst också. Alltså; plana pressar -> mer massa på övre bröst än sneda pressar, men även ännu mer massa på undre bröst varför assymetrin kvarstår. Om det nu vill säga var en asymmetri och inte bara en generell brist på massa, därav rekommendationen för framför allt folk med lite massa att köra plana pressar för att bli av med problemet.

Så, nu borde du förstå det som har blivit sagt lite bättre och varför teorin faktiskt var viktig eftersom den är vad som ligger till grund för vad jag sade:)

Om trâdskaparen tycker att övre pecsen släpar är det dâ alltsâ inte helt dumt att rekommendera lutad hantel-/bänkpress, UTÖVER den vanliga, dâ det lär ge lite mer tryck pâ top??

Variation ska ju alltid vara bra, har jag hört...

Webbsida

Forumet verkar f*cked up, så jag editerar en sista gång och gör denna posten till vad den var tänkt att vara:S

Om trâdskaparen tycker att övre pecsen släpar är det dâ alltsâ inte helt dumt att rekommendera lutad hantel-/bänkpress, UTÖVER den vanliga, dâ det lär ge lite mer tryck pâ top??

Variation ska ju alltid vara bra, har jag hört...

Ja, det torde vara en ganska fin slutsats i just det här fallet.

Senast redigerat av Lajne (2008-06-21 12:52)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ser bara en. Fyllo.

Webbsida

Haha cyber, grejen är att jag har kollat runt lite nu och jag ser dubbla posts av alla mina egna posts, även de jag gjorde för flera månader sen. Jag tror min dator har blivit hackad av FRA^^

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB