Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Behöver lite åsikter angående mitt nya schema!

Registrerad: 2008-06-14

Hej,

Jag är en kille som är 16 år gammal, väger 60 kg (Ingen kroppsfett alls) 170 cm lång. Har tränat seriöst nu ca 5 månader. Jag hade ett 3-split schema som var:
- Hela armarna (dvs biceps, triceps, underarmarna), Axlar
- Bröst, Rygg
- Ben, mage

Det funkade faktiskt riktigt bra, innan jag började med det vägde jag ca 50 kg, efter ca 3 månaders träning hade jag gått upp 8kg i bara muskler. Brukade träna 4 gånger i veckan då.

Men nu till varför jag skrev denna tråd, jag har nämligen hört att man inte ska kombinera triceps, biceps och har även märkt att rygg + bröst är ett riktigt tungt pass. Så jag undrar om mitt nya är bättre:

Mån: Fram, Baksida Lår, Mage
Tis: Bröst, Biceps, Underarmar
Ons: Rygg, Vader
Tor:Axlar, Triceps

Finns det några nack/fördelar med detta schema? I så fall vad, berätta gärna!

Jag hade tänkt köra 5 gånger minst i veckan med detta schema, går i sommarskola i en månad just nu men efter denna månad hade jag tänkt köra 6 gånger i veckan med detta schema. Bara för att nämna så tar jag gainer direkt efter träning på varje pass jag gör.

Ser detta schema bra för mig? Det jag söker är maximal styrka och muskelvolym, vill träna så effektivt och bra som möjligt (vill få så bra muskeltillväxt och stryka under den tid jag tränar) Jag hörde att det är bra att byta schema för kroppen efter kanske 6 månaders schema, så tänkte testa detta nu. Har ni några åsikter om mitt schema/träning så vore jag riktigt tacksam för era svar!

/Logitech

Senast redigerat av Logitech (2008-06-14 20:07)

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

För mig ser det bra ut om du byter plats på mage och vader, så du tränar hela bena på ett pass. Det går juh att köra som du kör men jag kör själv mage,rygg ett pass och sen ben ett pass. :) Annars är det ett bra schema go for it!

Senast redigerat av ZEE (2008-06-14 21:04)

ZEE skrev:

För mig ser det bra ut om du byter plats på mage och vader, så du tränar hela bena på ett pass. Det går juh att köra som du kör men jag kör själv mage,rygg ett pass och sen ben ett pass. :) Annars är det ett bra schema go for it!

Ah sant, det har jag inte tänkt på, tack :) Tror du detta är ett schema som kommer ge mig resultat? Mitt första gav ju mig riktigt mycket, men jag antar väl att det är från person till person.

Registrerad: 2006-07-05

Ryggövningar tar på biceps, nu har du biceps tisdag och rygg onsdag. En enkel tumregel är att försöka lägga upp programmet så att musklerna får vila i minst 48 timmar.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Logitech skrev:

ZEE skrev:

Ah sant, det har jag inte tänkt på, tack :) Tror du detta är ett schema som kommer ge mig resultat? Mitt första gav ju mig riktigt mycket, men jag antar väl att det är från person till person.

Definitivt, så länge du håller din kost och sömn i styr så kommer detta ge resultat, och väl när du varierar, tänk kanske på att byta ut några övningar mot andra, det är också bra :)

Yes, jag försöker att äta i princip hela tiden, det är väl det som är viktigast när man tränar, att man äter bra! Hur länge borde jag sova ungefär? är det 8 timmar? Och ska försöka tänka på det captainpicard, får väl omplacera biceps + rygg, tack för svaren i alla fall!! riktigt uppskattande!

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Sömn är ganska individuellt. Du märkar vad du mår bra av, passar 8 dig, sov 8. Mår du prima och är utvilad dagen efter trost 6h sömn, ja sov 6.

Ahaa I see, okay. Tack för svaret :)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB