Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

östrogen/testosteron sjukdom

Registrerad: 2007-09-20

Hej!

Har en kompis vars flickvän har fått en sjukdom (kommer inte ihåg namnet). Minskat östrogen och ökat testosteron leder sjukdomen till (kraftig hårväxt, humörsväningar, viktuppgång, kan inte få barn mm). Tycker verkligen synd om henne men nu till min fråga. Borde hon inte ha lättare att bygga muskler? Blir väl nästan samma effekt som man får när man dopar sig? Kan ju isf vara en positiv sak.

Registrerad: 2008-04-09

Fyfan. Hur bara "fick" hon den? Ja, hon borde ha betydligt lättare att bygga muskler nu men frågan är om det är nåt hon vill?

Om det är en tjejig tjej som vill fortsätta vara en tjejig tjej så lider jag med henne. Måste vara pissjobbigt. Skulle inte kunna föreställa mig motsatsen för mig som kille.

Nej det är säkerligen ingenting hon vill. Vet faktiskt inte hur hon fick det, men det hela började med en kraftig vikuppgång. Är det nån som vet vad sjukdomen heter?

1-1 Sverige Spanien sjukt spännande! =)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Tack Floppix det verkar stämma bra.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Om man läser länken floppix postade kan man enkelt sluta sig till att nej, hon kommer inte ha lättare att bygga muskler; tvärtom sannolikt svårare. Den ökade mängden testo beror på att ämnet som transporterar hormoner in i cellerna minskar, vilket gör att mängden fritt testo ökar genom att det aldrig används och inte genom en högre egenproduktion. Dessutom verkar det finnas en stor risk för hyperinsulinemia (det nämns till och med först bland symptomen) vilket i sin tur ger insulinresistens och glukosintolerans; knappast gynnsamma förutsättningar för muskelbygge det heller. Och då har jag bara läst i 5 min och inte ens kommit till hur enormt lätt proteinsyntesen är att störa om bara en enda del i kedjan påverkas negativt (vilket f.ö. är varför alkohol sänker den så mycket som det gör).

Vill också tillägga att jag precis som stickus lider med henne, måste vara enormt jobbigt:(

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB