Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Liten skada, gör jag rätt?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

yes, då var det lördagen den fjortonde, och jag tänkte att det var säkert att träna. icket.
kort skrivet så klämde jag handen från att en viktskiva gled in i den, och resultatet var efter ungefär en tiondels sekund ett hårt blått märke.

jag gick och kylde ner, tänkte fortsätta träna, men eftersom handfan skakade så mycket så gav jag upp passet efter dryga timmen. kylde ner igen och försökte sätta tryck på det. ner och ta en proteindrink, följt av mer kyla. cykla hem och kyla. fråga här och... ja, ni förstår säkert vad som händer härnäst, i ett isbad.

min fråga är om det är såhär man ska göra när man råkat ut för mindre missöden. fingret är svullet och det finns ett blå-lila område, men inget annat farligt, jag har känsel i det och sånt ^^
om jag gör fel, vad är det jag skulle gjort istället så att jag vet till nästa gång?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Du gjorde rätt såvitt jag vet; kyla för att undvika svullnad och om det sen inte går att fortsätta träna (lite vekt av dig faktiskt;)) drar man hem och vilar det :)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

tja, jag hade ju kvar marklyften, och trots att jag är en tönt i övningen så måste jag medge att det hade varit svårt att klara det med bara en arm XD

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB