Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hejsan.
Under senaste tiden har jag tränat väldigt mycket trick. Nästan varje dag under en hel månad, tills nu, när jag har börjat fått ont.
Det gör ont i partiet under lilltån, där det sticker ut något. Men saken är den att: Jag har under några månader kunnat "knaka" på just det stället. Jag vrider till nedåt och så knakar det. Detta kan jag göra på båda fötterna. Så jag tror antingen att det är överansträngning från träningen, eller att jag har knakat för mycket. Vad tror ni? Tack!
Senast redigerat av Kel Aksye (2008-06-13 21:22)
hem till köping
Jag är långt ifrån en expert på vare sig tricking eller fotens anatomi, men det känns ju som om du har fått ont genom att konstant landa på det stället på foten varje gång istället för att landa på hela trampdyneområdet samtidigt eller vad man ska säga. Vad det i sin tur kan ha med att göra, dvs varför din fot drar ditåt så att du landar där (förutsatt att det inte är en brist i din teknik) handlar sannolikt om att du är stel i någon muskel som drar ditåt. I vilket fall hade jag vilat från trickingen eller iaf tagit det lugnt ett litet tag, tills du åtminstone tror att du har fått bukt med problemet. Det blir lätt att man går omkring och har småont hela tiden och aldrig kan träna riktigt fullt ut annars, bara för att man inte orkar ta tag i det ordentligt.
Det borde för övrigt finnas hemsidor för just tricking som beskriver vanliga sådana här problem, även om det ända jag kan komma ihåg just nu är en guide för hur man undviker att skada anklarna, så googla loss!
Lajne skrev:
Jag är långt ifrån en expert på vare sig tricking eller fotens anatomi, men det känns ju som om du har fått ont genom att konstant landa på det stället på foten varje gång istället för att landa på hela trampdyneområdet samtidigt eller vad man ska säga. Vad det i sin tur kan ha med att göra, dvs varför din fot drar ditåt så att du landar där (förutsatt att det inte är en brist i din teknik) handlar sannolikt om att du är stel i någon muskel som drar ditåt. I vilket fall hade jag vilat från trickingen eller iaf tagit det lugnt ett litet tag, tills du åtminstone tror att du har fått bukt med problemet. Det blir lätt att man går omkring och har småont hela tiden och aldrig kan träna riktigt fullt ut annars, bara för att man inte orkar ta tag i det ordentligt.
Det borde för övrigt finnas hemsidor för just tricking som beskriver vanliga sådana här problem, även om det ända jag kan komma ihåg just nu är en guide för hur man undviker att skada anklarna, så googla loss!
Okej. Det finns en trickingsida som jag brukar vara på, där jag kan fråga. Men den här smärtan, känns som om det finns ett "knak", som jag vill knaka, men inte går. Det gör bara ont istället. Det knakar bara när jag står på ett visst sätt. På den högra foten däremot kan jag knaka hur mycket jag vill. Men jag frågar där också.
Men ni får ändå gärna komma med fler svar!
jag tror att det finns ytterst få personer här som kan nog om fötter för att förstå sig på ditt knakande. vi har någon läkare som användare, men sådana personer behöver heller inte ha någon aning.
fråga på sidan där du hänger för ditt tricking, det är större chans att någon där upplevt samma problem och fått hjälp via en ortoped, som jag för övrigt skulle rekomendera dig att gå till om det inte blev bättre eller om någon inte visste vad det var med väldigt stor säkerhet.