Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

TJEJ, MAGRUTOR

Från: Västerbotten
Registrerad: 2004-06-24

Bäste "Kyssar"!
Jag vet i skrivande stund inte om du är helt ärlig med dina avsikter för denna tråd.
Har svårt att se hur du skulle kunna vara missnöjd med din kroppsform.
Det tycks mig som om du försöker vara en lydig flicka och falla in i samma utseendefixerade och ytliga mönster som din vänkrets. Du utger dig för att vara missnöjd med hur du ser ut. Men samtidigt är du inte rädd för att visa upp dig. Detta är i sanning förbryllande!
    Du tycker inte att dina lår är feta. Det tycker ingen annan heller, och du älskar att få det bekräftat.
En mycket subtil form av skryt. Detta är typiskt för tjejer i allmänhet och unga sådana i synnerhet. Och det måste få vara så!
Själv skryter jag öppet om det är något jag är stolt över.

Ha det bra nu!

Senast redigerat av Kungavgotland (2008-06-08 21:24)

Registrerad: 2008-01-12

jag tycker att "kungavgotland" är lite hård...
man kan  ju vara mer eller mindre missnöjd/osäker på sig själv, och vill då veta om det bara är man själv som är nojjig, helt naturligt...
vill bara säga till "kyssar", du ser smal och vältränad ut i mina ögon, själv är jag lika lång som du, väger ungefär lika mkt och har varit sjuk i både anorexi, ortoxi och bulimi, men du har kroppen jag skulle vilja ha...säger det dig något

var stolt, du har rätt att skryta lite, och du borde kunna bli bekräftad utan att behöva säga att du själv inte gillar ditt utseende...

Registrerad: 2008-06-08

Kungavgotland har helt rätt, som tjej kan man knappt ha snyggare kropp än hon har för tusan, och så sitter hon och klagar, om hon skulle deffa mer Tildi så blir det annorexiafall :S

Registrerad: 2008-04-17

En snygg kropp till beach 08 för en tjej är väll inte stenhårda magrutor?
Den "allmäna klungan" föredrar väll endå slank kurvig kropp, med antydan till magrutor, ingen kvinnlig bodybuilder.

Ser bra ut
http://www.bodybuilders.gr/data/main/forum/mainuploadsfolder/kardoula/200841718558_avatar_female-abs.jpg

inte lika bra här, samt ohälsosamt, som flera påpekat.
http://upload1.zoopy.com/files/photo/2008/03/13/1426/47d878fc89f49_small.jpg

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Jag håller helt med "kungavgotland". Bara en skryttråd/bekräftelsetråd för att ha en anledning att visa dej själv. Om du ska tävla förstår jag att man vill ha ett lågt bf%, men om det är beach 08 och för utseendets skull du vill gå ner i vikt så tycker jag att det är löjligt. Utseendemässigt skulle det bara vara bra för dej att gå upp lite i vikt, jag tror att jag talar för de flesta män när jag säger att du skulle vara snyggare med högre bf% än vad du ser ut att ha.

Registrerad: 2008-06-06

okej,  nu gör vi det här klart, detta är ingen skrytartråd. jag säger inte heller att jag är missnöjd med mig själv, för det är jag inte. men jag skulle kunna vilja vara perfekt (enligt mig) o det är mer rutor o mindre lår. dock säger jag inte att jag inte gillar det jag har nu, tycker och gillar är 2 oika saker. Jag Tycker inte att jag är smal, men jag Gillar min kropp ändå. hoppas ni förstår.

Registrerad: 2006-10-02

Om du är seriös i det du säger. Att du vill få bort "fett-bullen" på magen och få mindre lår. Så tror jag att du antingen inte "ser" verkligheten, eller så har du aldeles för högt ställda krav på dig själv. Förhoppningsvis är det det senare. För annars behöver du professionell hjälp.
Att byxorna antingen blir för stora i midjan eller för smala över låren är bara ett bevis på att modeindustrin är helt utflippad, inte att dina lår är för stora. Kläder görs inte med tanke på atletiska mäniskor.
Du borde vara stolt över att du har en kropp som många går i taket över när de får höra att du inte är nöjd.
Jag förstod att du inte hade ork att gå till gymmet och lyfta vikter? Det är förståeligt när du tränar hårt inför EM. (I cheerleading eller vad?) Men om jag får ge dig ett litet tips för att göra din fysik bättre. (För jag kan bara instämma med övriga att du behöver inte minska i fett-procent.) Så är det att träna axlarna. Blir du bredare över axlarna så kommer det att ge illusionen av att dina lår och midja har blivit smalare.

Registrerad: 2006-02-05

Vad Kyssar måste inse är att det INTE går att hålla en sån låg BF som exempelvis bilden ovan visar en längre tid. Det är FARLIGT för hälsan. Det är så lömskt att benskörhet visar sig långt senare i livet. Kom ner på LAK så nog kan vi visa dig tunga magövningar, men lägre BF behöver du INTE.

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

fan ifall du lyckas dra ner en brud till LAK före mig alltså.. hur dålig är jag inte då?

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Nipkiss skrev:

fan ifall du lyckas dra ner en brud till LAK före mig alltså.. hur dålig är jag inte då?

För att inte tala om; ifall han med sina två meningar text får henne att inse hur dåligt låg bf% för brudar är medan min halva uppsats misslyckades, hur dålig är inte jag då?:P

Registrerad: 2008-06-08

Om man är bodybuilding intresserad så är det ju självklart man är petig med sitt utseende, men ibland får man ta allt med en nypa salt, det är vetenskapligt bevisat att för låg BF% för tjejer är farligt, hormonerna går lös och ja efter ett par år kan de förstöra massor inom kroppen, så man skall vara försiktig att bränna alltför mycket fett...

Den första bilden Linx lagt in ovan är ett praktexempel på en RIKTIGT SNYGG kropp :)
Om jag vore tjej är det något jag skulle sträva efter!

Kyssar, var försiktig med din kropp!

Mvh Danne

Registrerad: 2006-02-05

FYI Nipkiss det var 20% tjejer där igår... 2 st :)

Lajne, man måste fram med nithanden. Ibland tror jag att dagens ungdom är bokstavsbarn allihop, inget tålamod, allt ska ske på en gång, orkar inte läsa en längre beskrivning. Jag vet, har vikarierat som datalärare. Sen ville jag införa aga på gymnasienivå :P

Registrerad: 2008-03-24

jag håller med sigyn. Att söka någon proffs hjälp är inte en dum idé. Jag vet inte hur du har det men jag har en väldigt nära vän till mig som inte mår bra alls och hon låter det gå ut över sin kropp. Att hon hela tiden vill gå ner och ha en "snygg" kropp som hon dessutom redan har.

Men jag kan också vara helt ute och cyklar. Jag hoppas du kommer till insikt med din kropp och att den är fin och bra :)

Registrerad: 2005-03-24

vad är det för EM du skall ställa upp i?

Jag kan bara säga vad jag tycker, en tjej skall inte ha rutor, ser inte kvinnligt ut tycker jag. En vältränad sund kropp är fint och hälsosamt.

Om du nu så gärna vill ha tydliga rutor så är det stenhård Magträning som gäller, finns inga andra knep då du inte behöver deffa.

Vissa ligger och nöter situps i 5 minuter och gör 30-50 st...detta hävdar jag är fel om du vill bli vrålstark i magen. Ingen jävel ligger ju och kör 30-40 reps i bänk eller någon annan övning, varför skulle det vara annorlunda för magen?

Sen hur vältränad är du i övrigt, är det bara utseende/kroppsligt du ser slimmad ut eller är du en hejare på att löpa, springer du en mil utan svårigheter?

Allround träning är bra skit.

För övrigt tycker jag det är skrämmande vilken press tjejer sätter på sig själva, jag antar att du är ganska ung, ser iaf ut så. Med åren mognar du och inser att det finns viktigare saker än att se bra ut.

Träna och må bra, det är viktigast!

/Marcus

Senast redigerat av Greven (2008-06-12 11:18)

Greven skrev:

Sen hur vältränad är du i övrigt, är det bara utseende/kroppsligt du ser slimmad ut eller är du en hejare på att löpa, springer du en mil utan svårigheter?

/Marcus

Det är EM i cheerleading individuellt.

aha nej nej jag har inte så bra kondis :P har fått benhinne inflamation och sånt och nu när jag springer får jag även ont under foten, den bränner.. därför kan jag inte träna så mycket löpning.. =/

Registrerad: 2007-06-26

Va fan.. ska jag behöva klistra Lajnes tråd igen? Det här är ändå långt in på andra sidan.

Klicka här för info så du blir i bra form till sommaren.

Senast redigerat av Alltidxx (2008-06-12 14:34)

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Kyssar skrev:

aha nej nej jag har inte så bra kondis :P har fått benhinne inflamation och sånt och nu när jag springer får jag även ont under foten, den bränner.. därför kan jag inte träna så mycket löpning.. =/

Är du säker? Jag tror, om du bara gör rätt, att du kan löpträna precis som alla andra. Din "benhinnerinfalmmation" kan lite gärna bero på att du inte sprungit in skorna. Spring korta rundor i början, stretcha under passet osv.
Det som bränner, testa byta sula? Eller skaffa ett par riktigta löparstrumpor.

Registrerad: 2005-03-24

Kyssar skrev:

Greven skrev:

/Marcus

Det är EM i cheerleading individuellt.

Har du varit hos en läkare som har konstaterat benhinne inflamation?

Jag tycker mig ofta höra att folk har ont i benhinnorna så fort det skall till att springas, jag trodde inte att alla Svenssons kände till benhinnorna och hur det känns när det gör ont i dom.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-06-11

Håller med alla andra du har redan magmuskler som är synliga tycker iallafall jag. Sen har du mycket muskler, det ser man på bilden där du kollar ner i golvet. Du borde inte "banta" eller deffa mer som de heter, utan jag tycker du bara ska göra några extra situps/crounches. Crounches kan göras på många olika sätt det finns olika svårighets nivåer.
Kolla på denn videon , han visar alla 3 "svårighets nivåer" så kan du jobba upp dig till den svåraste.

http://www.youtube.com/watch?v=TKg_cdwq9l4    Han förklarar väldigt bra !! Se den!

Registrerad: 2006-04-02

Em i vadå? Så länge det inte är BB så är det väl inte så rekomenderat att gå ner mer i BF..
(Och inte då heller om man nu ska tänka på hälsoaspekten.)
Träna tyngre magövningar så kanske det löser sig.

För övrigt så är ju smal/platt mage med EV. en liten antydan till rutor om man spänner sig kanske snyggast.
/min åsikt och möjligen några till också =)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-06-11

Kyssar skrev:

tycker dock inte att jag är otränad resten av kroppen, om det var det ni menade haha ( http://www.pixbox.se/pic_show_id15217598.html )

nåja, folket, så om jag fortsätter att promenera som jag gör, blir jag smalare då o får ännu synligare rutor ?

Bli inte smalarare, träna istället magrutorna! Annars kommer dina revben och sånt också synas senare och det är inte snyggt tro mig.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Finns det något egenvärde i att ha magrutor om man ska "tävla i EM"?

Cybercowboy skrev:

Finns det något egenvärde i att ha magrutor om man ska "tävla i EM"?

ahah nää jag tycker bara det ser coolt ut när andra har det, så vill jag också se grym ut ;) man blir ju rädd för de med rutor, man börjar ju inbilla sig att de är skitbra =)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Sen ÄR det (väl?) de facto en bedömningssport, likt t.ex. konståkning eller gymnastik... Och det är helheten som räknas.

Så visst kyssar, jag förstår att du VILL vissa saker just nu, men kom igen, din mage är fan stenhård och jag tycker du ska se till att boosta dina skills som cheerleader istället för att mixtra med kosten! Och lycka till på EM

floppix skrev:

Sen ÄR det (väl?) de facto en bedömningssport, likt t.ex. konståkning eller gymnastik... Och det är helheten som räknas.

Så visst kyssar, jag förstår att du VILL vissa saker just nu, men kom igen, din mage är fan stenhård och jag tycker du ska se till att boosta dina skills som cheerleader istället för att mixtra med kosten! Och lycka till på EM

Tusen tack :) ska försöka att inte göra svenska folket besvika :P

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB