Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ang magmuskulatur

Från: Jorden
Registrerad: 2008-06-11

Hej! De flesta har ju antigen 8,6 eller 4 magmuskler.

Men nu så råkar jag ha 5 typ xD på något konstigt sätt, är detta för man tränar fel eller kan man ha 5?

Och en annan fråga varför har vissa 8 och andra 4? Eller har igentligen alla 8 men för visa syns det som 4 eller någonting??

Tack förhjälpen :D

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Om det är "rutorna" du menar så har du bara en.
Dina gener bestämmer dess utseende.

Registrerad: 2005-03-24

magmuskeln är 1 stor muskel.

Rutorna du ser är inte olika muskler, är du riktigt hårt deffad och vältränad så skall du kunna se 10"rutor" har jag för mig...de 2 sista som oftast är svåra att se är de längst ner närmast...ehh..penisen alt vaginan.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Senstråk som går över muskeln och delar in den i rutor, lite som tråden som sitter runt kassler. Vissa har ytligare senstråk och därför syns färre eller till och med inga rutor hur hårt de än deffar.

Registrerad: 2007-06-26

Greven skrev:

Sexpacket är 1 stor muskel. Rectus abdominis. Magen har flera muskler, synliga som osynliga.

Ah va man lär sig :D Tack för alla svar tror jag förstår nu :D:D Alltid undrat men nu är det uppenbart.

Lajne skrev:

Senstråk som går över muskeln och delar in den i rutor, lite som tråden som sitter runt kassler. Vissa har ytligare senstråk och därför syns färre eller till och med inga rutor hur hårt de än deffar.

Jaha okej :D Förstår nu. Så det är därför dom kan vara "ojämna". Vissa påstor att man tränar fel om de är ojämna och mina 2 mellersta ligger inte parallelt de ligger typ zig zag haha xD

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Haha det är inte många som är helt perfekt jämna (förmodligen ingen om man bara mäter tillräckligt exakt), och det är heller inget man kan förändra. Så det är bara att köra på:)

Registrerad: 2005-03-24

Alltidxx skrev:

Greven skrev:

Sexpacket är 1 stor muskel. Rectus abdominis. Magen har flera muskler, synliga som osynliga.

Jo självklart finns det fler muskler, så rätt så rätt.

men som du skriver, själva 6 packet som det heter i folkmun är 1 st muskel.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB