Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hjälp mig att bygga upp en kostSchema!!

Registrerad: 2007-09-28

Jag är en tjej på 18 (fyller 19 om en månad :). Vad jag vill är ha hjälp att bygga upp en dagbok/schema för mig som jag kan följa, för att uppnå just de målen jag vill.

Jag är 165cm och väger ungefär 50-51kg.
Jag har rätt så dåliga matvanor, jag har mina dagar där jag proppar i mig mat mer än andra dagar...beroende på min aptit som är  väldigt oregelbunden, Det kan exempelvis gå dagar där jag äter väldigt lite och dagar jag blir sugen på precis allting.

Detta tycker jag är väldigt jobbigt för jag känner mig så tung och svullen vissa dagar.
Jag vill ha en regelbunden kostschema, där jag kan föjla och slippa ha dagar där jag bara kastar i mig mat.

I matschemat vill jag ha så smalmat som möjlig men samtidigt få i mig allt nyttigt som jag behöver.

Skulle bli suuuuuuperglad fall någon kunnig/erfaren person ställa upp med att skriva tillbaks till mig!!

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Var fysiskt aktiv varje dag, om du inte redan är det. Det tror jag kommer hjälpa dig äta mer regelbundet. Det handlar om att skaffa sig sina egna rutiner.

Att skriva ett kostschema är inget som jag kommer ge mig in på. Men vill du ha tips på recept så finns det under recept-avdelningen

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

S_A skrev:

Jag är en tjej på 18 (fyller 19 om en månad :). Vad jag vill är ha hjälp att bygga upp en dagbok/schema för mig som jag kan följa, för att uppnå just de målen jag vill.

Jag är 165cm och väger ungefär 50-51kg.
Jag har rätt så dåliga matvanor, jag har mina dagar där jag proppar i mig mat mer än andra dagar...beroende på min aptit som är  väldigt oregelbunden, Det kan exempelvis gå dagar där jag äter väldigt lite och dagar jag blir sugen på precis allting.

Detta tycker jag är väldigt jobbigt för jag känner mig så tung och svullen vissa dagar.
Jag vill ha en regelbunden kostschema, där jag kan föjla och slippa ha dagar där jag bara kastar i mig mat.

I matschemat vill jag ha så smalmat som möjlig men samtidigt få i mig allt nyttigt som jag behöver.

Skulle bli suuuuuuperglad fall någon kunnig/erfaren person ställa upp med att skriva tillbaks till mig!!

Hörrö, vill du verkligen leva ett liv som Skalman? Nog för att det är ljuvligt att ta powernaps när klockan ringer med jämna mellanrum, men det här handlar om något som stavas karaktär.

Du måste helt enkelt, som Herr Oberst skriver, sätta upp dina egna rutiner och lära dig kontrollera dig själv. Om du till att börja med börjar (om du inte redan gör det) äta oraffinerade produkter och en massa grönsaker till det - smalmat på S_A:iska. Lägg till vardagsmotion (gå/cykla istället för att ta bussen/bilen) och du har ett vinnande koncept.

And for the record: du kan inte vara i dålig form med de där statsen, så jag undrar vad det är för mål du har?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB