Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Åker bort över helgen...tips på mat?

Registrerad: 2008-05-31

Hej,
Tjejen tar studenten i helgen...så kommer åka upp till henne och hennes föräldrar och bo där några dagar...

Eftersom man inte riktigt kan säga "Tjena, jo...bara så ni vet så kommer jag vilja käka 6 gånger om dagen...hoppas det är okej för er o laga käk då" =)

Sen ställer jag mig heller inte gärna som något fån som går o handlar o brassar egen kycklingpasta....

Har någon några tips på vad jag kan göra för att hålla igång under den här helgen?

Kommer köpa ett gäng burkar kesella som jag kan gå o snaska på som mellanmål, men andra tips på vad man kan göra så att det inte låter som
"Sorry, men er mat duger inte åt mig"

Registrerad: 2007-03-03

Vad är ditt problem?

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Du skulle väl bulka?
Så ät allt du kan äta.

Mitt problem är väl att jag kommer att spendera en helg med en familj som är väldigt "liten" i maten, äter max 2 gånger om dagen kombinerat med att det är en helg av studentfirande som säkert kommer innefatta mestadels tårtor, öl och sprit.
Ingen i familjen äter ordentlig frukost, lunch lite hur som helst och det enda riktiga målet är väl middag.
Eftersom jag inte känner mig speciellt bekväm med att köpa råvaror och ställa mig och laga mat till mig själv hos en familj jag inte känner speciellt bra så ja, undrade om någon hade några tips.
Jag är väl blyg på det sättet antar jag, och tycker det känns lite olustigt att vid en gemensam frukost när någon dukat fram te och mackor säga: "är det okej om jag ställer mig och kokar gröt och 3-4 ägg?"

Från: Luleå
Registrerad: 2006-11-18

I Svea I skrev:

Vad är ditt problem?

Taskigt värre :/

Du får väl säga som det är helt enkelt. Jobbigt att behöva skämmas varje gång någon ser en äta. Kör på typ burkmat eller riktiga kaloridrinkar om det verkligen krisar. Sånt där löser sig.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Du saboterar alltså upp mot EN HEL PROCENT av detta årets bulk genom att leva såsom de lever. Jag tycker du borde tacka nej och stanna hemma. EN HEL PROCENT FFS!

Edit: Och vad du än gör, ät inte pommes på nyårsafton.

Senast redigerat av Lajne (2008-06-10 09:26)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Det blir lätt att man hamnar i super-otimerings-helvetet när man tränar strikt och gör framsteg. Mitt tips är att se till att ordna en riktigt stadig frukost, det kan ingen i världen klaga på. Då har du så att du står dig ett bra tag framöver. Lägger du till kesella och lite mackor som mellanmål kan väl ingen ha lite synpunkter på det heller? Sist men inte minst, bulkar du är det bara att trycka i dig det goda. Det är inte alltid man får tillfälle att gotta sig.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Fyll en 10-liters hink (eller hur mycket du nu äter) med kyckling, broccoli och ris/pasta. Sen äter du det hela helgen.

Kort sagt: alla som vill njuta av livet och slappna av kan dra åt helvete. Ett redigt SEXPACK (nej, inte öl) är livet det!1

Crosstjeck; haha...sant...ska kasta mig över allt jag kommer över =) Fick bara något skräckscenario över hur det var att vara där sist när jag inte tränade eller hade börjat bulka.
En middag bestod av t.ex av tekakor med skinka och mellanöl. =) Men, det lär väl bli student-buffé och grejer, så jag oroar mig nog bara i onödan. =)

Cybercomboy; haha...anar en viss ironi, men jo...gillar väl att göra saker ordentligt när jag väl gör dom... ;0) Förresten så slappnar jag av rätt mycket nu genom o ligga framför tv:n o slänga i sig massa god mat =)

Registrerad: 2007-03-03

Cybercowboy skrev:

Fyll en 10-liters hink (eller hur mycket du nu äter) med kyckling, broccoli och ris/pasta.

Bättre att köra ner allt i gigantisk mixer och slänga ner det i vattenflaskor.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

I Svea I skrev:

Cybercowboy skrev:

Fyll en 10-liters hink (eller hur mycket du nu äter) med kyckling, broccoli och ris/pasta.

Bättre att köra ner allt i gigantisk mixer och slänga ner det i vattenflaskor.

Då blir ju GI:t så högt :/

Registrerad: 2007-06-26

Cybercowboy skrev:

Fyll en 10-liters hink (eller hur mycket du nu äter) med kyckling, broccoli och ris/pasta. Sen äter du det hela helgen.

Kort sagt: alla som vill njuta av livet och slappna av kan dra åt helvete. Ett redigt SEXPACK (nej, inte öl) är livet det!1

men... om sexpack är livet så kan alltså de som tycker att träning är livet dra åt helvete? Jag skulle vilja tillägga att alla från Kalmar kan dra åt helvete också :)

Registrerad: 2007-06-26

och alla som någon gång använt sockeplast också

Från: Kalmar
Registrerad: 2006-02-15

Alltidxx skrev:

Cybercowboy skrev:

men... om sexpack är livet så kan alltså de som tycker att träning är livet dra åt helvete? Jag skulle vilja tillägga att alla från Kalmar kan dra åt helvete också :)

):

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB