Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Lämplig diet / kost för mitt mål

Registrerad: 2008-05-25

PappaDoh skrev:

Tänkte bara fylla på med att det blev -1.5kg efter första veckan :)

Grattis! På en(!!!) vecka har du gjort dig av med kalorier som motsvarar ca 10 BigMac-menyer med Cola och Pommes. Ungefär så mycket extra(utöver den "vanliga" maten du stoppar i dig) kalorier behövs det för att gå upp 1,5 kg.

Fortsätt så här och du kommer nå din målvikt inom bara några månder!

Okay, jorå det klarar jag av. Det är väl just själva motivationen som är svår att få igång i början.
Spelar det någon roll om man gör det före eller efter frukost?
Sedan undrar jag om om/när jag gått ner till cirka 90 kg om jag ska börja bulka då eller ska jag gå ner ännu mer? Vad är bäst?

Bara du kommer igång med träningen kommer motivationen automatiskt - det kan jag lova dig. Bara minsta resultat på vågen eller rullbandet triggar igång en rejält. Testa så får du se! : )
På detta forum har jag läst att det kvittar om du går en timme innan frukost eller en timma på kvällen. Det är kcal-in VS kcal-ut som räknas. Däremot finns det de som hävdar att du bränner mycket mer om du går en timme innan frukost. Jag personligen föredrar att gå en timme på morgonen innan jag äter frukost. Har gjort det nu i 4-5 veckor. Jag mer eller mindre väljer att tro på att det bränner mycket mer. Även om det nu inte gör det så är det en bra rutin att få "göra bort" promenaden på morgonen.

Börja med att gå ner till 90 kg. Känner du att du fortfarande vill gå ner mer i vikt och har motivationen för det tycker jag du ska fortsätta. Börjar du tröttna och motivationen sinar kan du börja bulka och sedan deffa senare. Jag håller på att deffa nu och kommer inte börja bulka förrän till hösten. Detta för att muskelutvecklingen kommer synas tydligare om jag har lite fett på kroppen.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Shanghai skrev:

Bara du kommer igång med träningen kommer motivationen automatiskt - det kan jag lova dig. Bara minsta resultat på vågen eller rullbandet triggar igång en rejält. Testa så får du se! : )
På detta forum har jag läst att det kvittar om du går en timme innan frukost eller en timma på kvällen. Det är kcal-in VS kcal-ut som räknas. Däremot finns det de som hävdar att du bränner mycket mer om du går en timme innan frukost. Jag personligen föredrar att gå en timme på morgonen innan jag äter frukost. Har gjort det nu i 4-5 veckor. Jag mer eller mindre väljer att tro på att det bränner mycket mer. Även om det nu inte gör det så är det en bra rutin att få "göra bort" promenaden på morgonen.

Du förbränner mer fett procentuellt sett jämfört med om du går efter frukost. I slutändan blir det i princip samma sak, eftersom båda sätten utför ett visst arbete - dvs båda två förbrukar lika mycket energi, oavsett om den kommer från fettreserverna eller glukos i blodet.

Budskapet att ta med sig är alltså att; huvudsaken är att man rör på sig över huvud taget, oavsett tidpunkt. Jag själv brukar gå hem från jobbet, då jag föredrar att gå emot ett mål istället för att jiddra runt i skogen och svära åt fåglarna - smaksak mao.

Registrerad: 2008-06-05

Man skulle väll isåfall nästan kunna räkna med att du bränner mer energi efter maten, eftersom du har extra vikt att bära på :)

Registrerad: 2008-06-05

Shanghai skrev:

Grattis! På en(!!!) vecka har du gjort dig av med kalorier som motsvarar ca 10 BigMac-menyer med Cola och Pommes. Ungefär så mycket extra(utöver den "vanliga" maten du stoppar i dig) kalorier behövs det för att gå upp 1,5 kg.

Joo fan, det känns riktigt riktigt nice, nu blir det inte speciellt svårt att klara skiten :)

Cybercowboy skrev:

Shanghai skrev:

Du förbränner mer fett procentuellt sett jämfört med om du går efter frukost. I slutändan blir det i princip samma sak, eftersom båda sätten utför ett visst arbete - dvs båda två förbrukar lika mycket energi, oavsett om den kommer från fettreserverna eller glukos i blodet.

Budskapet att ta med sig är alltså att; huvudsaken är att man rör på sig över huvud taget, oavsett tidpunkt. Jag själv brukar gå hem från jobbet, då jag föredrar att gå emot ett mål istället för att jiddra runt i skogen och svära åt fåglarna - smaksak mao.

Tack för att du fyllda i här. Jag var osäker i detta med "mer fett procentuellt".

PappaDoh skrev:

Shanghai skrev:

Joo fan, det känns riktigt riktigt nice, nu blir det inte speciellt svårt att klara skiten :)

Har man klarat den första vecka och liksom kommit över tröskeln kommer det troligtvis att gå lika bra i fortsättningen. Framförallt med de resultat du gjort!

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB