Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Ms February Pressar Till Topform

Registrerad: 2008-05-26

Nu tillslut fick jag också ändan ur och lägger upp min träningsdagbok.
Vi får se hur det går…
Alla kommentarer och piskor är välkomna!
Här ska pressas!!

Kön: Kvinna

Ålder:  28 år

Längd: 167 cm

Vikt: 66 kg

Mål: Ska främst ner i fettprocent, forma kroppen, få upp muskler och styrka och känna mig stark och vältränad. Buffa upp axlarna.

Förebild nr 1: Huvudkaraktären i filmen Elektra i den form hon befinner sig i just då.
Förebild nr 2: Anastacia i sin mest vältränade form.

Bakgrund: Har hållt på med träning på ett eller annat sätt till och från hela livet. Kom igång för ca tre månader sen på gym efter nästan två års uppehåll från allt vad träning heter. Dess för innan i stort sett endast pass i form av Body pump och andra grupp pass.

Handikapp: Överrörlig i samtliga leder och har också problem med dessa efter extrem överträning från bodypump pass för ca två år sen. Fick ett ajja bajja från sjukgymnast och stränga order om vila. Därmed mitt långa uppehåll. Efter vila så pass länge, så är problemen fortfarande inte borta men jag känner att jag inte vill hålla mig undan träningen mer. Är dock väldigt medveten och rädd om mina leder hädanefter. Är redan mycket starkare efter mina tre månader på gymmet.

Hjälp: Har jag fått av två olika PT´s den sista tiden. Inte särskilt nöjd – främst med kosten.

Senast redigerat av Ms February (2008-07-13 10:19)

Söndag:

9:45
2 ägg, 5 skivor kokt skinka 3%, 1 dl minimjölk.

12:45
4dl 2% vaniljyoghurt låglaktos

14:40
160g 10% nötfärs, 1 burk krossade tomater, 1 liten burk svamp, kryddor.

16:00 Bodypump

17:00
En halv gainomax

17:30
Styrketräning baksida lår, ytter och innerlår. Vikt kommer med nästa gång.
Biceps, triceps, mage.

18:15
Andra halvan gainomax

20:00
En burk tonfisk, 1dl havre, 2 dl minimjölk.

22:00
3 skivor skinka, 1 stor näve gröna bönor. 15 jordgubbar, 1 dl minimjölk.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Bra att du fick tummen ur! Här ska jag kika in lite då och då. Du verkar vara en intressant person på något vis... :-)

Har du tagit bilder förresten? Jag ångrar mycket att jag inte tog några kort innan jag körde igång i november... Så om du inte har gjort det än, gör det!

Lycka till och kör hårt! :-)

Tackar så hjärtligt Coffe! =)
Härligt att höra.
Ja du verkar ju inte så pjåkig du heller. :P
SKa försöka ta ett kort. Inget jag ser fram emot men vad sjutton... det blir väl roligt att se framsteg hur som helst. =)
Lite dålig på att posa bara så vi får se vad vi kan åstadkomma. Men det löser sig, nema problema.

MÅNDAG ... såg ut så här:

9:00
2 dl minimjölk, 1dl havre, sötningsmedel (äter det rakt upp och ner. Ingen gröt har någon större attraktionskraft på mig)

11:30
200g laktosfri keso 2%. 1 äpple.

14:00
En kycklingfilé, 3 köttbullar, kryddor

16:30
1 burk makrill i tomatsås, 2 dl minimjölk.

17:30
Ett Bodycombat pass + 20 min på löpbandet varav fem minuter språngmarch.

Sprang för första gången på femton år i lördags pga mina knäleder som har gjort att jag inte har kunnat innan. Nu när jag har börjat köra på gym och stärker upp runt om så känner jag för första gången att jag klarar att hålla i ett tag, utan att benen viker sig under en och man blir liggande med benet upphöjt i nån vecka efteråt... :-/
Jag känner mig skitnöjd faktiskt! =) Och stolt!
Men vi tar det lilla lugna. Ökar långsamt. Fasar dock inför loppet på fem kilometer nu på lördag, som helst ska springas, som jag blev anmäld till. Hua. Ont i smalbenen ever since lördags har jag också...

19:00
En gainomax

22:45
3 ägg, kryddor.

Känner mig nöjd idag. Allt känns väldigt lagom. Mer träning imorron dock, men får läsas om efter utförda bravader.
That´s it folks! Time for bed! =)

Webbsida

Ms February skrev:

Ja du verkar ju inte så pjåkig du heller. :P

Det är jag inte heller! :-D

Ms February skrev:

SKa försöka ta ett kort. Inget jag ser fram emot men vad sjutton... det blir väl roligt att se framsteg hur som helst. =)
Lite dålig på att posa bara så vi får se vad vi kan åstadkomma. Men det löser sig, nema problema.

Det är svårt att få till bra bilder. Det blir inte som det man ser i spegeln direkt... Men en dålig bild är ju bättre än ingen bild så kör ändå!

Ms February skrev:

Jag känner mig skitnöjd faktiskt! =) Och stolt!
Men vi tar det lilla lugna. Ökar långsamt. Fasar dock inför loppet på fem kilometer nu på lördag, som helst ska springas, som jag blev anmäld till.

Du ska vara nöjd och stolt! Jag var skitnöjd när jag sprang en mil häromveckan trots att det tog 1:07,42! :-) Men hur smart är det att ge sig på ett lopp på 5 km det första man gör undrar ju jag?

För övrigt, jag ser att du inte äter vare sig ris, pasta, potatis eller dylikt. Hur funkar det tycker du?

Ja, du ... varför ger man sig ut på ett femkilometerslopp...
För att jag inte ville ta det långa loppet på en mil? :P
Delvis sant. Största anledningen är dock att vi är ett gäng och en av oss anmälde oss allihopa och det fick resten av oss veta i efterhand. Alla har "nyligen" tillkommit på gymmet men har många olika mål.
En av oss ska gå runt, så det gör inget om jag skulle gå/springa lite ur jag vill. Jag är inte med för att tävla, utan mer ur den kamratliga synpunkten och det är jättekul att vi gör nåt sånt här tillsammans.
Men det är klart att tävlingsinstinkten kommer slå till där och då. Undrar hur jag kommer må på söndag. :-/ Jag ska göra mitt bästa för att hålla den instinkten i schack och lyssna på min kropp.

1 mil hade jag ALDRIG kunnat springa. Tror inte jag skulle kunna nå dit, jag tycker inte det är överdrivet roligt, jag blir lite rastlös när jag springer eller går. Man vill göra nåt samtidigt. Känns lite stressigt. Men det är ju roligt nu i början när jag märker att jag KAN över huvud taget! =)
Jag skulle dock känna mig urfånigt stolt över min mil om jag segrade. För det räknas definitivt till en seger tycker jag!
Vårt samhälle består av alldeles för många utan kondis eller med nån tanke på vår hälsa. Det är tråkigt..
Så coffe - well done! =)

Jag äter inte så mycket "bukfylla". Du märkte det ja. =)
Jag försöker hålla mig runt 1500 kcal om dan och eftersom jag gillar frukt och grönt och vill att det jag stoppar i kroppen ska ha en funktion, så blir det inte så många makaroner över på den "dieten". (gillar inte det ordet) Och blir det tio stycken makaroner så kan jag lika gärna hoppa över dem. Jag sparar bukfyllan (vit kost som inte innehåller överdrivet med näring) till mina gottedagar istället.
Till skillnad från innan när jag låg på 1500 kcal dock, så kommer jag reglera mitt intag även gottedagarna + ha dem mer sällan.
Nån gång emellanåt kommer man stoppa i sig nåt man egentligen kanske inte borde ha gjort. Men det får väl bli ett "oops" då och försöka hålla nere mängden samt börja planera för den där gottedagen.
Idag till exempel slank det ner nåt som var onödigt, men ack så gott. =)
Jag mår inte så bra i magen av de där kolhydraterna som bara är just kolhydrater heller. Jag blir "tung" och slö.
Det skulle mycket till för att äta havre också, men det är ju en del nyttigheter i det så jag försöker ändå.
Detta funkar jättebra för mig och jag mår mycket bättre utan bukfyllan än med.

Ska försöka ta lite bilder idag.
Lägger jag in dom här då? Och hur gör jag då?

Tjolahopp

Senast redigerat av Ms February (2008-06-10 23:01)

TISDAG... såg ut så här:

10:20
En laxfilé, Två nävar gröna bönor, 2 dl minimjölk

14:30
1 1/2 dl låglaktos vaniljyoghurt 2%, 1 dl havre, 5 bananchips. (! aj aj)

17:00
Bodypump pass + extra rygg & torso i gymmet.

18:30
1 dl whey80

18:30
1 step pass
20 min vattenmassage. Mmmmmm... =)

200g laktosfri keso.

S-core 30 min.

22:00
1 kycklingfilé, ca 1 dl blomkål/brockoli blandning, 1 kokt ägg. 14-15 jordgubbar.

Jag somnade på förmiddagen så därför uteblev mitt mellanmål. Hoppas jag tillgodo gjorde det rätt ok ändå över resten av dan.
Jag räknar inte på exakta siffror utan försöker uppskatta mitt intag, i protein samt i kcal (1500 runda slängor). Skulle nån upptäcka att det är käpprätt fel så känn er fria att berätta det i så fall. =)

Det blev mindre träning idag än vad jag hade planerat för. Jag hade planerat in mer i gymmet och skulle försöka få in fler övningar för resten av kroppen. Jag lyssnade dock på min kropp som bad mig om en vattenmassage idag istället.
Det börjar luta åt en vilodag. Har hållt igång många dagar i sträck nu och utmanat på något sätt varje gång. Vi får se hur jag känner mig imorron.

That´s it folks!

Senast redigerat av Ms February (2008-06-10 23:14)

Webbsida

Det klart det är bra att du kör loppet om du har den ambitionsnivån. Jag håller med, det är skittråkigt att springa länge. Om jag sprang ensam skulle jag aldrig klara det!

Angående bilder, gå in på http://imageshack.us/ och ladda upp bilderna där. Det tror jag du fixar på egen hand. Sedan kopierar du bildadressen och klistrar in den [img]här emellan[/img] så kommer bilden att synas i ditt inlägg. Det ska alltså vara själva bildadressen och inget annat konstigt. http://www.imageshack.us/nånlångkonstig … namnet.jpg typ.

Man kanske skulle prova att skippa pasta och dylikt som bas, äta mer protein och kanske en massa sallad till. Lite åt Atkins-hållet.

Nu ska jag ut och springa med min föredettas hund medan hon är på dejt! Ska bli skoj. :-)

RIKTIGT usel dag idag.

En s.k vilodag vilket bara gör mig stressad till att börja med.
Är du beredd på ett ordentligt klago inlägg? Om inte - byt tråd.

Maten började ok ca halva dan tills jag fick för mig att ha en gottedag.
Lite tidigt för en sådan... men what the hec. Har man redan börjat så..

Jag åt mängder, men lugn lugn, jag frossade bara frukt och grönt.
Utöver det, en vanlig portion makaroner (ops) med kurrysås på kokosmjölk light.
Jag är väldigt nöjd med min gottedag ur fler synpunkter.
1 - jag åt "fel" (för många kcal) bara halva dan.
2 - jag åt inget "skräp" mer än de vita makaronerna.
3 - jag proppade magen full med vitaminer, mineraler och antioxidanter. :)

Inte lika nöjd med att den kom alldeles för tidigt, men försvarar mig med att jag hade en riktig skitdag idag.
Utan att gå in närmre på den, så exkluderade den all sorts träning förutom en cykeltur på två gånger åtta minuter och lite latchande med en fotboll. :-(

Jag har problem med min kost och min vikt. De fungerar bara inte ihop. Och jag förstår inte varför. :(
Det verkar inte spela någon roll vad jag gör, men jag borde iaf ha märkt av fler positiva egenskaper av mitt ansträngande än de som hittills har märkts av.
Dessutom blir jag "motarbetad" av folk som "hjälper" mig med att de tror att jag är oärlig istället för att försöka klura ut vad som är fel.
Både här och IRL.
"Hjälp" , my ass.
Det tar musten ur en helt. Det är tungt nog ändå att köra på i 120 och se att det inte lönar sig. Tro mig. :-/

Det är tungt att dra på att folk runt omkring en inte fattar varför man inte käkar glass längre eller tackar nej till alkohol ur HÄLSOsynpunkt.
Äter man inte mackor, ja då är man anorektisk eller nåt annat tjafs. Fel på en är det ju hur som helst.
Kan man inte bara få ha lite personliga mål och tänka hälsosamt? Vad är det som är så svårt att fatta med det??
AAARRRGGGHHHH! Jag blir SÅ frustrerad!!

Ok, jag fattar. Jag hör inte till den "vanliga" skaran. Berätta nåt jag inte redan vet. Men snälla hjälp mig komma ur det istället för att hela tiden säga  "nej, du har fel" och skicka mig en länk från stenåldern som uppenbarligen inte hade min kropp i åtanke när den skrevs in the first place.
Folk som enbart går på vetenskapliga artiklar och bygger upp sin tillvaro runt dessa med skygglappar på, behöver kanske inte kommentera detta. Då kommer vi ju inte långt, det förstår vi ju.

Vill nån ge mig kost och träning som ska följas till hundra procent för att se om/vad som händer och på vilken tid - fine, jag ställer upp så länge det inte är hälsovådigt. UPP i vikt vill jag dock INTE.
Jag sa nyligen i en annan tråd att jag inte ville vara försökskanin, men det är jag ju uppenbarligen redan så ja... kör på då!
Bring it on!!

/Arg, stressad, frustrerad och trött.

Ps. Flåt att jag inte svarade på ditt inlägg coffe. Svarar imorgon. Tack för länkarna föresten. Lovar att få ändan ur.

Registrerad: 2006-10-02

Läste din dagbok och förstod inte mycket av vad som sas här, tills jag snubblade över den "Ketogena"-tråden och förstod frustrationen du uttryckte i ditt senaste inlägg i dagboken. Jag vill inte lägga mig i diskussionen som fördes där eftersom jag tycker att ett flertal av inläggen var klart omogna. Och inte hör hemma på ett seriöst forum.
Men nu är jag så himla nyfiken. Hur mycket mat får man för 500 kcal? Hur såg din diet ut? Jag dietade på 1400-1600 kcal förra sommaren och då var jag svinhungrig hela tiden. Så om du har några tips på mat som mättar på bara 500 kcal/dag så skulle jag bli jätteglad!! =) För då kunde jag byta ut en del av min diet till lite mer mättande mat. ;) *konstant hungrig*

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Det här skrev jag i Ljuvligts (också tjej med liknande mål som du har) träningsjournal för en tid sedan:

Cybercowboy skrev:

Ljuvligt skrev:

Cybercowboy skrev:

Om det inte börjar hända något inom max 2 veckor så är tipset att gå öka kosten, hur korkat det än låter. Kanske har du kört din metabolism i botten redan, men jag tycker inte det ska hända så här tidigt.

Okej, får se då om två veckor. Men hur lång tid brukar det ta annars för metabolismen att gå i bottnen?

Jag vet faktiskt inte. Den sänks ganska omedelbart då man går på ett energiunderskott, men hur lång tid och vad man måste göra för att fucka upp den vet jag inte riktigt.

Att man hamnar i ett slags svältläge är däremot en stor myt. Annars skulle vi inte haft en massa tjejer med enorma anorexia-problem. Dvs; du kommer/ska gå ner i vikt på ett underskott, men var gränsen går varierar beroende på hormoner och annat. Sedan finns det något som kallas "set-point" (nej Spice, det har inget med tennis att göra :) ).  Homeostatis, som det kallas, är när organismen är i balans och då fungerar du som bäst. När du dietar så kommer du, om du inte har en för hög set-point, att rubba kroppens balans negativt. Ju lägre du går i fettprocent, desto mer vill kroppen ställa tillbaka visarna.

Man ska ha klart för sig att det suger att vara tjej när det gäller träning och viktminskning. Ni har extremt mycket sämre förutsättningar än oss killar. Så försök läsa på så mycket du kan om näringslära och hur kroppen fungerar, så skapar du bättre förutsättningar att lyckas.

Sigyn skrev:

Läste din dagbok och förstod inte mycket av vad som sas här, tills jag snubblade över den "Ketogena"-tråden och förstod frustrationen du uttryckte i ditt senaste inlägg i dagboken. Jag vill inte lägga mig i diskussionen som fördes där eftersom jag tycker att ett flertal av inläggen var klart omogna. Och inte hör hemma på ett seriöst forum.
Men nu är jag så himla nyfiken. Hur mycket mat får man för 500 kcal? Hur såg din diet ut? Jag dietade på 1400-1600 kcal förra sommaren och då var jag svinhungrig hela tiden. Så om du har några tips på mat som mättar på bara 500 kcal/dag så skulle jag bli jätteglad!! =) För då kunde jag byta ut en del av min diet till lite mer mättande mat. ;) *konstant hungrig*

Yes, sigyn. Det stämmer. Ber om ursäkt för att det var otydligt.
Jag ligger i runda slängor på 1500 kcal nu och jag är aldrig hungrig. All vit kost (bukfylla) lägger jag åt sidan och lassar på med bär och grönsaker istället då de inehåller väldigt lite kcalorier i jämförelse till den mängd man får. Det är egentligen det enda tipset jag har.
Har provat en annan kost på 1500 och då blev jag som du, vrålhungrig. Den där bukfyllan får man inte bara äta lite av, den gör en mer hungrig också, som jag upplever det, så det var ingen störe hit med en macka här, 30 gram branflakes där.
Musli ska vi inte prata om (eller havre som jag käkar nu) , den drar igång sug och längtan efter mer mat rejält. För mig.
Personligen så vill jag ha kost som fyller ut och då tycker jag F&G (frukt och grönt) är utmärkt. Att det är nyttigt är ju inget att hyckla om heller . :))
Protein i form av kyckling, tonfisk ... ja du vet - Klassikerna =) mättar bra. Samt fett. (och utfyllnad i form av gröna långa bönor, blomkål, blåbär etc)

Ha det gott!

Cybercowboy skrev:

Det här skrev jag i Ljuvligts (också tjej med liknande mål som du har) träningsjournal för en tid sedan:

Så är tipset att gå öka kosten, hur korkat det än låter.

Ja, jag har snuddat vid tanken, men det är ju inte lätt att veta var man ska lägga sig utan bra hjälp. Det sista man vill ha är en uppgång som sagt.

Cybercowboy skrev:

Kanske har du kört din metabolism i botten redan, men jag tycker inte det ska hända så här tidigt.

No shit.

Cybercowboy skrev:

Att man hamnar i ett slags svältläge är däremot en stor myt. Annars skulle vi inte haft en massa tjejer med enorma anorexia-problem. Dvs; du kommer/ska gå ner i vikt på ett underskott, men var gränsen går varierar beroende på hormoner och annat. Sedan finns det något som kallas "set-point" Homeostatis, som det kallas, är när organismen är i balans och då fungerar du som bäst. När du dietar så kommer du, om du inte har en för hög set-point, att rubba kroppens balans negativt. Ju lägre du går i fettprocent, desto mer vill kroppen ställa tillbaka visarna..

Jag tror att många i brist på bättre ordförråd och kunnande (inklusive mig själv) kallar detta kända "svältläge" om det du just beskrev.
Samma sak - två formuleringar.

Att det fattas fett har jag nog också tänkt. Jag frågade (PT´n) hur mycket fett jag behövde få i mig för att inte kroppen skulle dra öronen åt sig och fick till svar att det behövde jag inte oroa mig för. Bara man får i sig lite varje mål. Så även om målet endast består av minimjölk så finns det fett däri. Jag tvivlade, men det lät ändå logiskt det han sa.
Minns inte helt, men när jag tidigare har gått ner i vikt så har jag inte snålat på fettet som jag gjort från första början den här gången. Mycket tänkvärt.

Om du läste mitt klago-inlägg så såg du nog att jag fick i mig en del kolhydrater igår som ska binda till sig vätska (vilket borde göra att jag går upp??) Vi får se om din teori från den andra tråden håller.

Ha det gött!

Angående set-pointen: när jag skrev fettprocent så menade jag inte kostens fettprocent, utan kroppens.

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Ms February skrev:

Cybercowboy skrev:

Så är tipset att gå öka kosten, hur korkat det än låter.

Ja, jag har snuddat vid tanken, men det är ju inte lätt att veta var man ska lägga sig utan bra hjälp. Det sista man vill ha är en uppgång som sagt.

Cybercowboy skrev:

Kanske har du kört din metabolism i botten redan, men jag tycker inte det ska hända så här tidigt.

No shit.

Cybercowboy skrev:

Att man hamnar i ett slags svältläge är däremot en stor myt. Annars skulle vi inte haft en massa tjejer med enorma anorexia-problem. Dvs; du kommer/ska gå ner i vikt på ett underskott, men var gränsen går varierar beroende på hormoner och annat. Sedan finns det något som kallas "set-point" Homeostatis, som det kallas, är när organismen är i balans och då fungerar du som bäst. När du dietar så kommer du, om du inte har en för hög set-point, att rubba kroppens balans negativt. Ju lägre du går i fettprocent, desto mer vill kroppen ställa tillbaka visarna..

Jag tror att många i brist på bättre ordförråd och kunnande (inklusive mig själv) kallar detta kända "svältläge" om det du just beskrev.
Samma sak - två formuleringar.

Att det fattas fett har jag nog också tänkt. Jag frågade (PT´n) hur mycket fett jag behövde få i mig för att inte kroppen skulle dra öronen åt sig och fick till svar att det behövde jag inte oroa mig för. Bara man får i sig lite varje mål. Så även om målet endast består av minimjölk så finns det fett däri. Jag tvivlade, men det lät ändå logiskt det han sa.
Minns inte helt, men när jag tidigare har gått ner i vikt så har jag inte snålat på fettet som jag gjort från första början den här gången. Mycket tänkvärt.

Om du läste mitt klago-inlägg så såg du nog att jag fick i mig en del kolhydrater igår som ska binda till sig vätska (vilket borde göra att jag går upp??) Vi får se om din teori från den andra tråden håller.

Ha det gött!

Du ska minst ha 1g fett per kilo kroppsvikt för att inte rubba hormonbalansen eller gå in i svältläge. Väger du 60kg blir det 60g = 540kcal. Se till att denna mängd innehåller så mycket "nyttigt" fett som möjligt. I lightprodukter brukar fettet vara extremt dåligt. Bra fett finns i avokado, nötter, raps- och olivolja och fet fisk. Äter du mycket fettsnålt tycker jag du kan lägga in någon av dessa i din kost varje dag.

Enkla råd:

Se till att alltid få i dig lite kallpressad raps- eller olivolja varje dag. Ät MINST 2 frukter per dag av olika slag, är du sötsugen är physalis en av de bästa frukter man kan äta helt sprängfylld med antioxidanter. Se till att ha grönsaker som verkligen ÄR grönsaker i din kost. Isbergssallad är bara bukfylla och innehåller inget nyttigt. Lök, tomat, paprika, morot, rotfrukter. Fyll sedan ut kosten med bra protein- och kolhydratskällor.

Det jag försöker säga är att när du planerar vad du ska köpa i veckan skriver du först ner vilka frukter och grönsaker du ska köpa och vad du ska göra med dem, efter det tänker du på fettkvalitén samt hur du ska få in bra fett i kosten. Först när du har spikat hela veckan skriver du upp vilket protein- samt vilka kolhydratskällor du kommer köpa. Gör du så är du aldrig fel ute. Tyvärr tänker 99% tvärtom i ordningen.

När jag säger detta som PT vet ALLA om att det är så man ska göra men INGEN gör det konstigt nog. ;)

Webbsida

Ms February skrev:

Det är tungt att dra på att folk runt omkring en inte fattar varför man inte käkar glass längre eller tackar nej till alkohol ur HÄLSOsynpunkt.
Äter man inte mackor, ja då är man anorektisk eller nåt annat tjafs. Fel på en är det ju hur som helst.
Kan man inte bara få ha lite personliga mål och tänka hälsosamt? Vad är det som är så svårt att fatta med det??
AAARRRGGGHHHH! Jag blir SÅ frustrerad!!

Jag håller med, vad man äter eller inte äter verkar vara allas angelägenhet. Man kanske skulle börja påpeka för alla andra vad de äter hela tiden. "Ska du, som är så tjock, verkligen äta den där glassen?" Det skulle antagligen öka på ens popularitet. :-) Det är lustigt att det är okej att kommentera folk som äter nyttigt men inte åt andra hållet. Och alla dessa tips sen... "Du måste äta frukost, folk som äter frukost är smalare än folk som inte gör det" och så vidare... Puh!

Ms February skrev:

Ps. Flåt att jag inte svarade på ditt inlägg coffe. Svarar imorgon. Tack för länkarna föresten. Lovar att få ändan ur.

Det är lugnt. :-) Det var väl inte så mycket att svara på...

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Som nämts ovan har jag haft samma problem både när det gäller folk runt omkring och när det gäller bristen på resultat. För att ta maten först så har jag varit nere och legat under 1000 kcal under en vecka, gått konstant hungrig och seg. Men ändå fortsatt som vanligt med träning och liknade, lite sämre resultat iof. Men var det resulterade i var inte mycket och man blir så grymt frustrerad eftersom jag aldrig ätit så lite OCH tränat så mycket samtidigt. Har testat en period på uppskattningsvis 1500 kcal en annan gång (ett halvår sedan) och då gick jag ner 3-4 kilo i vikt utan att träna. Jag får inte ihop att. Men nu tar jag haft en vecka med mormors mat och annat gött, plus så blir denna veckan med studentmat och sen ska jag se om det kanske blir ordning på att *hoppas*.

Sen när det gäller andra och det faktum att man inte dricker eller äter skit, så har folk så mycket idéer för sig och de vet nog bäst hur det ska vara och hur MAN ska göra. Sen är det duktiga på att hojta med utryck som anorexi och ortorexi åt en. Då jag tog illa vid mig i början och ville förklara och motbevisa dem Men om någon frågar mig idag varför jag inte dricker eller äter de där chipsen, så kollar jag bara på dem och säger att jag inte äter sådan skit, men det att det är väl bara bra för då blir det mer över till er ändra som gillar sådant. Sen ler jag lite fint åt dem och dricker mitt vatten och säger: mmm va gott. Jag antar att folk inte vill vara ensamma och "synda" utan att det är mer okej om alla andra käkar med dem. Mina närsta kompisar vet vad det handlar om och de andra skiter jag i vad de tycker.

Sen tycker jag att diskussionen med min mor har varit värre då jag började väga maten och så, men jag har fått förklara om allt för henne många gånger. Vilket alltid lugnar henne och som det ser ut nu så har hon själv börjat träna mer och köper inte hem så mycket godis längre.

Aja, hoppas det löser sig för dig och jag tycker att du är grymt duktig med både kost och träning. Ska som sagt själv ta tag i att igen nästa vecka, men tar det lugnt nu för att hitta motivationen igen. Vat inte varför jag skrev allt detta men kände igen mig i det mesta, så jag fick för mig att skriva lite..Men lycka till =)

Webbsida

Ljuvligt skrev:

Jag antar att folk inte vill vara ensamma och "synda" utan att det är mer okej om alla andra käkar med dem.

Det tror jag också. De mår dåligt över sig själva och tar istället ut det över andra. De är avundsjuka eftersom de själva är dåliga människor utan karaktär. ;-)

Trevligt inlägg Ljuvligt. -Tackar för det. :)
Ibland är det svårt att hålla uppe motivationen och man hamnar i en "vad håller jag egentligen på med? Varför gör jag allt detta?" -situation, och ibland tar det lite längre tid att komma ur den.
Som jag sagt tidigare så är bristen på resultat min kamp att hålla näsan över vattenytan. Jag kämpar rätt hårt tycker jag men ändå så uteblir mina resultat..

Det har inte blivit någon träning för mig idag, men kosten helt ok iaf.
Tror jag är liten rädd för lördagen... :-/

Coffe - jag skulle aldrig få för mig att säga nåt sånt till nån. :O

Babel - tack för ditt inlägg. Jag har läst några av dina inlägg i några andra trådar och ibland så verkar du som en vandrande uppslagsbok. ;)
Men över 500kcal FETT om dan låter lite mycket...? Det är ju en tredjedel av hela intaget?
Menar du utöver procent i mjölk och köttfärs och keso?
Jag har svårt att tänka utifrån grönsakernas perspektiv när jag handlar ;) , jag fokuserar först och främst på proteinet så att jag får i mig tillräckligt av det. Sen fyller jag ut resterande upp till 1500 runda slängor.

Hmm... är du utbildad PT och var i så fall, babel?

/Mår lite bättre idag.

Webbsida

Ms February skrev:

Coffe - jag skulle aldrig få för mig att säga nåt sånt till nån. :O

Det menade jag väl kanske inte att du ska heller...

Ms February skrev:

/Mår lite bättre idag.

Bra! :-D

:))

Ok.
Så här är det nu, lägger alla korten på bordet. :O
Jag är inne i en sån stor svacka att det inte ens finns benämnt på karta.

Jag hade en långdragen förkylning och fick lägga allt vad träning hette på hyllan, samtidigt som jag blev rådd att "äta som vanligt igen" för att bli frisk fortare och ta nya tag.
Bacillerna tänkte inte ta en macka och gå som deal, då de var ute efter min kropp. Kort och gott.
Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv samtidigt som jag försöker sparka mig själv i häcken.
Jag (tror att jag) är helt frisk nu efter några veckor men har enooormt svårt att hitta glöden jag behöver för att ro hem detta.

Det hände ingenting på vågen trots att jag inte tränade och åt mycket mer än det är tänkt under min målspromenad, de första två veckorna iaf. Men nu känner jag lite skillnad.
Inte lika fast längre och jag vågar inte ställa mig på vågen. (!)

Nån som har något fint motiveringsrecept att dela med sig av?
Eller ännu bättre, nån som vill komma hit och sparka mig där bak! ;P

Suckar, buttrar och är arg om vartannat. Som i ett ekorrehjul...

Tycker du inte om att träna? Det borde ju vara motivation nog...

Webbsida

Välkommen tillbaks börjar jag väl med att säga. Har funderat vart du tagit vägen.

Jag känner så väl igen mig i det du skriver. En långdragen förkylning kan förstöra så otroligt mycket! Cyber har en poäng, men om man plötsligt är mycket klenare och sämre än man var innan förkylningen kan det vara nog så svårt att hitta motivationen som fanns där tidigare! Om man bara tänker rationellt vet man ju att det tar en månad, eller mindre, så är man tillbaks på topp igen. Det gäller "bara" att härda ut de första veckorna, sen är man igång igen och det är roligt och det går bra.

Gör så här: Väg och mät dig och tänk dig att du står på ruta ett, jämför dig inte med dig själv precis innan du blev förkyld. De första veckorna kommer utvecklingskurvan peka uppåt med en rejäl vinkel! Redan efter några träningpass kommer motivationen att komma smygande igen och innan du hinner säga "myofibrillär hypertrofi" är du igång igen, mer peppad och bättre än någonsin! ;-)

En spark i rumpan skulle jag också kunna bjuda på ifall inget annat hjälper, men då får du ta dig hit. Jag har ett alldeles för späckat schema för att flänga land och rike runt och utdela sparkar till höger och vänster.

Lycka till damen och kör hårt! ;-)

Från: Stockholm
Registrerad: 2008-05-05

Hej!

Jag har oxå undrat vart du tog vägen! Men jag ska inte säga nåt som inte har varit aktiv här på hur länge som helst... Jag tror på det som Coffe säger. Bara att försöka börja om på nytt!
En spark i baken kan jag bidra med :)

Lycka till nu! Du kommer fixa det! :)

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB