Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
bktr skrev:
På liggande extension, använder du dig av hantlar eller stång?
30 kg låter sjuukt mkt om det är hantlar :P
Det är sjukt mycket! :D
Men desvärre så använder jag stång... det är en övning jag kör varje gång, tycker den är utan tvekan bäst för att pumpa upp massan i triccarna.
Tycker det blivit dags för mig att visa lite före-efter bilder av min träning. Tränat i ca 1½ år nu och tycker mig fått lite resultat iaf.
Vikt på bild #1: 66kg
Vikt på bild #2: 72kg
Vikt på bild #3: 67.7kg
Alltså har vikten inte ändras alltför mycket och jag tycker ändå jag blivit av med lite fett. Jag vet att sista bilden skiljer sig från de 2 första lite, men tycker själv det duger bra ändå :p
28 januari 2007
13 januari 2008
5 juni 2008
Edit: Jag är långt ifrån färdig. :)
Senast redigerat av Wille005 (2008-06-05 14:23)
Man ser helt klart att du har tappat och byggt i olika cykler! Grattis, bra jobbat! Hur lång tid mellan bilderna?
Keep_On_Pumpin skrev:
Man ser helt klart att du har tappat och byggt i olika cykler! Grattis, bra jobbat! Hur lång tid mellan bilderna?
Tackar :) Jepp det har blivit så, men i vinter satsar jag på en ~80kg bulk!
Edit: Det står över varje bild när den är tagen, men från 07 januari - 08 juni
Senast redigerat av Wille005 (2008-06-05 14:26)
Ojj blind man kan vara ^^. Som sagt, bra jobbat och det är bara fortsätta att köra! =)
Keep_On_Pumpin skrev:
Ojj blind man kan vara ^^. Som sagt, bra jobbat och det är bara fortsätta att köra! =)
De e np ;o)
Yes tackar, jag älskar att träna så klart jag kommer fortsätta. De e fan de roligaste som finns, sen att man blir ännu snyggare av att träna mer är ju ett trevligt plus :D
Lördag - Gym, Axlar/Mage
Min mage var/är helt slutkörd, kunde inte ens göra EN crunch utan att det sa stopp... så det blev ett Axlar-Only pass. Sen fick jag känningar i bakre vänster-axel så jag kunde inte köra max då heller... irriterande pass idag verkligen, men lite blev det iaf.
Axelövningar
Militärpress
50kg x 5
40kg x 5
40kg x 5
40kg x 5
Drag till hakan
35kg x 5
40kg x 5
40kg x 5
40kg x 5
Stående rotation i cable (rotatorcuffarna)
20kg (per arm) x 5
20kg x 5
20kg x 5
20kg x 5
Stående drag för baksida axel i cable
5kg (per arm) x 5
10kg x 5
10kg x 5
10kg x 5
Shrugs
22.5kg (per hantel) x 5
25kg x 5
27.5kg x 5
27.5kg x 5
Framåtlutande hantellyft åt sidan (helt raka armar)
6kg (per hantel) x 5
6kg x 5
6kg x 5
Kommentar: Missade bussen hem med hela 1 minut, knatade hem istället 3-4 km. Lite motion är alltid bra!
fina bilder och roligt att man ser du har gått framåt :) Tittate på ditt schema och såg ingen vilodag inplanerad?
spicegirl_17 skrev:
fina bilder och roligt att man ser du har gått framåt :) Tittate på ditt schema och såg ingen vilodag inplanerad?
thx, detsamma! :) Äh, vila kan man göra när man är död.
Ne men jag vilar nån dag ibland, annars klarar jag mig utan vila. Bevisligen bygger jag och överlever ändå. ^^
Wille005 skrev:
spicegirl_17 skrev:
thx, detsamma! :) Äh, vila kan man göra när man är död.
Ne men jag vilar nån dag ibland, annars klarar jag mig utan vila. Bevisligen bygger jag och överlever ändå. ^^
Såg också att du börjar få lite ont här och där. Tycker du ska lägga in vila MINST 1 ggn/veckan eller åtminstone 1gång / 10 dag. Kroppen behöver vila ibland! Risken är att du blir övertränad och sedan får du ont överallt och inte kan göra något alls! Även om det är roligt att träna och mindre kul att vila! Man måste tänka långsiktigt!!
Tänk på att stretcha ordenligt efter.
spicegirl_17 skrev:
Såg också att du börjar få lite ont här och där. Tycker du ska lägga in vila MINST 1 ggn/veckan eller åtminstone 1gång / 10 dag. Kroppen behöver vila ibland! Risken är att du blir övertränad och sedan får du ont överallt och inte kan göra något alls! Även om det är roligt att träna och mindre kul att vila! Man måste tänka långsiktigt!!
Tänk på att stretcha ordenligt efter.
Hehe tack för omtanken du, jag vilar faktiskt mycket över lag och sover minst 8 timmar varje natt så jag aldrig haft problem med tröttheten/orken. Det är nu fram till sommaren som jag tränar varje dag, annars brukar jag ha minst 2 vilodagar. Strecha gjorde jag endast första månaden när ja börja träna, då det inte finns bevis för att det förebygger träningsvärk så skippar jag det. Fast bara efter gympassen. Jag tänker på att utföra övningar rätt med full ROM och på så sätt blir jag inte stel.
Wille005 skrev:
spicegirl_17 skrev:
Tänk på att stretcha ordenligt efter.Hehe tack för omtanken du, jag vilar faktiskt mycket över lag och sover minst 8 timmar varje natt så jag aldrig haft problem med tröttheten/orken. Det är nu fram till sommaren som jag tränar varje dag, annars brukar jag ha minst 2 vilodagar. Strecha gjorde jag endast första månaden när ja börja träna, då det inte finns bevis för att det förebygger träningsvärk så skippar jag det. Fast bara efter gympassen. Jag tänker på att utföra övningar rätt med full ROM och på så sätt blir jag inte stel.
ok, vad bra att jag ser att du har vilodagar även om du inte har så många nu. Men att du iallafall har planerat i det! Hm, ja klart du inte behöver stretcha och att det inte hjälper mot träningsvärk är ju en myt. MEn det är aldrig fel att stretcha ändå, musklerna blir faktiskt starkare av stretch läste jag någonstans.. :)
spicegirl_17 skrev:
ok, vad bra att jag ser att du har vilodagar även om du inte har så många nu. Men att du iallafall har planerat i det! Hm, ja klart du inte behöver stretcha och att det inte hjälper mot träningsvärk är ju en myt. MEn det är aldrig fel att stretcha ändå, musklerna blir faktiskt starkare av stretch läste jag någonstans.. :)
Jao jag är ingen dumbiff. ;)
Stretching är väldigt omdiskutabelt och har pratats mycket om, exempelvis på detta forum;
http://www.halso.info/forum/t-32317.html
http://www.halso.info/forum/t-30358.html
Jag tror personligen på att musklerna får den stretch dom behöver under själva styrkeövningen förutsatt att man följer hela ROM. Ibland brukar jag tänja musklerna innan tunga set men stretch efter passet skippar jag. Hade jag haft tiden och orken att stretcha strikt efter varje pass hade jag säkert gjort det, men det har jag inte. ^^
Jag förstår. Hm ,jag tycker att man ska stretcha MEN till en viss gräns. Är man väldigt orörlig och stel tycker jag stretch är något man borde lägga till i sitt träningsprogram. Är man normal eller lite överrörlig är stretchen inte lika viktig. Men jag tycker också det har och göra med vad man har för mål. T ex jag som är elitidrottare känner att jag behöver stretcha mer vissa delar av kroppen t e x, arm,axel höftböjaren då jag känner jag är för ovig vilket drabbar min idrottande.
Är man ute efter bara att få en fin kropp och att må bra är stretchen inte lika viktig, om man inte är riktigt stel.
spicegirl_17 skrev:
Jag förstår. Hm ,jag tycker att man ska stretcha MEN till en viss gräns. Är man väldigt orörlig och stel tycker jag stretch är något man borde lägga till i sitt träningsprogram. Är man normal eller lite överrörlig är stretchen inte lika viktig. Men jag tycker också det har och göra med vad man har för mål. T ex jag som är elitidrottare känner att jag behöver stretcha mer vissa delar av kroppen t e x, arm,axel höftböjaren då jag känner jag är för ovig vilket drabbar min idrottande.
Är man ute efter bara att få en fin kropp och att må bra är stretchen inte lika viktig, om man inte är riktigt stel.
Det är helt klart individuellt beroende på hur man tränar och vad man vill uppnå.
Wille005 skrev:
spicegirl_17 skrev:
Är man ute efter bara att få en fin kropp och att må bra är stretchen inte lika viktig, om man inte är riktigt stel.Det är helt klart individuellt beroende på hur man tränar och vad man vill uppnå.
precis :) Nu EM!
spicegirl_17 skrev:
precis :) Nu EM!
0-0 i pausen =_=!!
Söndag - Gym, Ben/Underarmar
Benövningar
Knäböj
70kg x 5
80kg x 5
85kg x 5
90kg x 5
Sittande vadpress
30kg x 5
40kg x 5
40kg x 5
40kg x 5
Stående vadpress
90kg x 5
100kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
Benpress
68kg x 5
95kg x 5
104kg x 5
113kg x 5
Sittande lårcurl
41kg x 5
41kg x 5
41kg x 5
41kg x 5
Underarmsövningar
Omvända curl med stång
20kg x 5
20kg x 5
25kg x 5
25kg x 5
Underarmscurl med stång
30kg x 5
30kg x 5
30kg x 5
30kg x 5
Måndag - Gym, Bröst/Biceps
Slut på 5 reps, dags för 10 nu.
Bröstövningar
Bänkpress
40kg x 10
50kg x 10
55kg x 10
55kg x 10
Uppåtlutande hantelpress
15kg (per hantel) x 10
17.5kg x 10
17.5kg x 10
12.5kg x 10
Cable cross underfrån
10kg (per sida) x 10
10kg x 10
10kg x 10
10kg x 10
Cable cross
10kg (per sida) x 10
15kg x 10
15kg x 10
10kg x 10
Bicepsövningar
Hantelcurl
10kg (per hantel) x 10
10kg x 10
10kg x 10
Cablecurl
25kg x 10
25kg x 10
25kg x 10
25kg x 10
Tisdag - Kondition
Seg dag i väntan på Sverige-Grekland. Fördrev tiden med ett löppass i gymmet.
33 min snabb cardio på löpband.
Sammanfattning av Onsdag 11 juni 2009.
12.15 vakna
12.30 duschat, käkar frukost (1 liten viktväktarna yoghurtdrink, halvt glas juice, 3st omega-3, 1multivitamin, 1allergitablett
13.25 ta bussen till gymmet
14.00 gympass: Rygg/Triceps
RyggOchTriceps skrev:
Ryggövningar
Chins
5
5
5
Marklyft
60kg x 10
80kg x 10
80kg x 10
80kg x 10
Hantelrodd
10kg (per hantel) x 10
12.5kg x 10
12.5kg x 10
Sittande rodd
25kg x 10
30kg x 10
35kg x 10
40kg x 10
Baksida axel i maskin (även övre rygg)
40kg x 10
40kg x 10
40kg x 10
Tricepsövningar
Liggande extension med stång
20kg x 10
25kg x 10
25kg x 10
25kg x 10
Dips
5
5
5
10
10
15.00 proteinshake
15.30 tallrik yoghurt m. müsli
17.30 buss mot gymmet
17.55 upptäcka att boxningspasset börjar kl 7 ist för 6
18.00 ha trist
19.00 boxning (slag,sparkar,armhävningar,situps osv.)
20.00 proteinshake
21.00 hemma, dags för middag (typ grönsaksbiff, makaroner, vatten)
??.?? fotboll, sängen!
bra vikter och bra träning :-) Go sverige! :P Bra match, synd med chippen :(
spicegirl_17 skrev:
bra vikter och bra träning :-) Go sverige! :P Bra match, synd med chippen :(
Yes fetingmatch, skön stämning i kungsan ;) på lörda så jäevlar !
Måndag - Gym, Bröst/Biceps
har inte uppdaterat min träning på några dagar nu, varit för lat :P men tränat har jag gjort enligt schema!
Bröstövningar
Bänkpress
20kg x 10
40kg x 10
50kg x 10
50kg x 12
55kg x 11
Uppåtlutande hantelpress
10kg (per hantel) x 10
15kg x 10
15kg x 11
15kg x 10
Nedåtlutande bänkpress i smith
40kg x 10
40kg x 10
40kg x 10
45kg x 10
Cable cross under
10kg (per sida) x 10
10kg x 10
10kg x 10
Cable cross över
15kg (per sida) x 10
15kg x 10
Bicepsövningar
Pullups
6
6
6
Cablecross biceps
10kg (per sida) x 10
15kg x 10
15kg x 10
15kg x 10
Kommentar: körde lite blandande övningar i slutet för biceps för att verkligen köra slut på muskeln
Nu var det bra länge sen jag skrev här, det beroende på ett halvinaktivt sommarlov fyllt av alkohol och diverse onyttigheter. Skolan drar igång igen om drygt 1 vecka och jag har planerat in en liten deff inför det. Då vi ska ta spexfoto och vi e några st som ska se ut som datanördsbiffar. :D
Vad gäller kost tänkte jag leva på frukt, grönsaker, sallad samt protein efter gymmet. Kreatin också möjligtvis.
Promenad/jogging före frukost samt något mer under dagen bör hjälpa till.
Nån som har något tips? Hungern är jobbig att leva med ><.