Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Vickan

Från: Stockholm
Registrerad: 2008-05-05

21 maj

Frukost: Havregrynsgröt med osötad sylt och lättmjölk, ett äpple.
Mellanmål: En nektarin
Lunch: Sallad med rökt kalkon.
Mellanmål: Kiwi.
Middag: Kåldolmar potatis och lingonsylt.
3*10 Amrhävningar
3*1 minut plankan
3*1 minut sidoplanka
3*10 dips
3*25 sit ups
3*25 sneda sit ups
3*25 rygglyft
Fotbollsträning 90 min + cykel 40 min

Kväll: En halv banan och lite hallon.

22 maj

Löpning 40 min
Frukost: Havregrynsgröt med osötad sylt och lättmjölk och en kiwi.
Mellanmål: Päron.
Lunch: Pasta med kyckling och grönsaker.
Mellanmål: nektarin och päron.
Fotbollsträning 90 min + 40 min cykel
Middag: Kycklingsallad.
Kväll: 3 plommon och en nektarin.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Oj, det var lite skillnad det. Bra gjort! Men ska du verkligen behöva plocka bort 5,5 kg till? Du är ju smal redan nu.

Registrerad: 2005-11-11

vicki112 skrev:

Råkade kolla lite på gamla bilder igår och fick tag på en i mitt livs oform tror jag.. Tänkte dra en jämförelse med idag.

http://img134.imageshack.us/img134/8047 … ge5.th.png

Heeeelvete, är det ens samma person? :D

23 maj

Promenad 40 min
Frukost: Havregrynsgröt med osötad sylt och lättmjölk. Ett päron.
Mellanmål: Plommon.
Lunch: Kycklingsallad med avocado och keso.
Mellanmål: Nektarin, Kiwi och massa läkerol (30 kcal)
Middag: Potatis och kåldolmar, grönsaker.
Kväll: Jordgubbar och hallon.

Coffe: Va kul! Att jag är smal är en kommentar jag aldrig hört förut :) Jag börjar faktiskt tvivla på att jag ens kommer ner till 65... Ska försöka ta mig till 68 nu iaf så får vi se om jag kör vidare till 65 kg beror på hur det känns.

T-Rex: Jag lovar det är jag på båda bilderna :)

24 maj

Dagens vikt: 69,8 kg
Midjemått: 80 cm

Första gången sen jag va 12 år som jag är under 70 kg. Det känns ju helt okej!
Har dock fuskat rätt mycket idag. Blev lite godis, massa popcorn och lite chips... Hoppas inte det kommer märkas allt för mycket på vågen. Ska försöka träna bort det nästa vecka!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Bra jobbat! Du får ta och peppa de andra tjejerna i deras kamp i viktnedgången. Om du lyckas så måste det gå för dem också.

Och, det är inget fel att ha fuskdagar. I det långa loppet har forskning/erfarenhet visat att det enbart är positivt.

25 maj

Löpning 50 min (ca 8 km)
Frukost: Havregrynsgröt osötad sylt och lättmjölk + en nektarin.
Lunch: Kyckling quinoa och grönsaker + lite lätt creme fraiche och sweet chilisås.
Mellanmål: Päron, 5 lakritsbitar som va kvar sen igår.
Fotbollsmatch 90 min
Middag: Omelett med röktkalkon, champinjoner, lök och festaost.
Kväll: Nektarin och jordgubbar och hallon.

Så nu är skolan slut! Jipiee! Detta betyder dock många fester och middagar... Igår va jag på middag efter fotbollsträningen, idag ska jag på fest på skolan, på fredag ska jag på middag/fest och även på lördag blir det nog det... Så jag min tanke inför den här veckan är att försöka hålla min vikt... Inte gå up alltså. Vi får väl se hur det går!
Jag tänkte ju träna íaf...

Måndag fotboll 90 min
Tisdag löpning 70 min (12 km)
Onsdag fotboll 90 min
Torsdag styrka + fotboll 90 min
Fredag Löpning
Lördag Vila
Söndag Fotbollsmatch 90 min
Kommer nog även att bli en några morgonpromenader!

Sen får jag ta tag i viktnedgången nästa vecka igen! Det är ju bara 1,5 kg kvar till delmål och dit ska jag! Innan midsommar iaf!

Registrerad: 2008-05-18

Fanastiskt inspirarande att se dina bilder. Du verkar köra hårt! Har också börjat med "mini" kondition som promenader och vanlig cykling. Tycker du att det har fungerat bra som komplement till din normala träning? ( i fråga om viktnedgång också...)

Jag har ju alltid tränat väldigt mycket.
Redan innan min viktnedgång tränade jag 4-5 pass i veckan och har gjort detta sen 12-13 års ålder. Ett år hade jag till och med en elitsatsning på fotbollen och låg på en träningsdos på 7 fotbollspass i veckan plus match plus ett eget konditionspass.
Jag gick ner 10 kilo förra sommaren genom att gå ut och springa 3-4 gånger i veckan och försökte att tänka på vad jag stoppade i mig. Hade ett jobb där jag rörde hyfsat mycket på mig också.
När skolan började så höll jag kvar min vikt fram till jul sedan har jag gått upp 3 kilo av dom jag gick ner i sommras trots mycket hård träning men ganska mycket slarv med kosten.
Nu när jag bestämde mig för att ta tag i vikten igen tyckte jag att den enda motion jag kunde lägga till i mitt program var morgonpromenader. Sedan tog jag ett krafttag med maten. Det har gått förvånasvärt bra och jag är inte alls sugen på godis eller onyttiga grejer. Bara när det står framme... Därför köper jag aldrig hem godsaker om jag inte vet att jag ska äta det direkt och försöker att köpa hem i vettiga mängder.. Jag vet att jag kommer att frossa.
När jag började ta tag i min vikt igen låg jag och pendlade på en vikt mellan 74-75 kilo. Idag ligger jag mellan 69-70 en minskning med 5 kilo på ca 3,5 veckor.
Så nu har jag svamlat klart och åter till din fråga.
Jag vet faktiskt inte hur mycket mina morgonpromenader har hjälp min viktnedgång men jag tror att dom är rätt bra. Kondition tror jag är den viktigaste faktorn i viktnedgång. Har du en bra kondition förbränner du även mer i vila. Jag har också alltid varit ganska kraftigt byggd och har ganska mycket muskler som jag säker skulle kunna utveckla väldigt mycket om jag började med seriös styrketräning men det har jag inte tänkt. Kanske bara ska gå till gymmet och lyfta lite viktier för att bli starkare och få en mer välformad kropp. Så kag tycker att du ska köra på med konditionsträningen det är det som gör att du snabbast tappar kilo! Lycka till! Jag kommer hålla lite koll! :)

Jag är väldigt imponerad. Det säger en hel del om din viljestyrka.

Så jag vägde mig idag och vågen stannde på 69,9 kg så jag har gått up ett hekto i veckan.. Rätt så väntat. Men det känns bra att jag vet ungefär hur mycket jag ska äta för att hålla min vikt verkar ju som jag höll mig till den dosen i veckan iaf :)
Har sprungit ca 3 mil i veckan och cyklat runt 5 kan jag tänka mig. Spelat två en match och tränat tre fotbollspass.
Får se hur jag gör den här veckan... Kanske ska försöka ge på mig de sista 2 kg som är kvar till delmål ett.. Men ja känner mig faktiskt ganska så nöjd med min kropp just nu.
Funderar på att dra igång med lite body pump igen oxå... Såg att de hade billiga gruppträningskort på mitt gamla gym. Vad tror ni om det? Tror ni det skulle trigga viktnedgången? Att få lite varierad aktivitet alltså.. Kanske försöka forma lite mer nu och inte va så koncentrerad på kondition. Fast jag kommer ju självklart fortsätta att gå ut och springa.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Sjukt grym utveckling (tänker på bilderna)!!! Grattis!! =D

Ja så va det dags att ta tag i sitt liv igen...

1 juni

Promenad 60 min (Mycket långsamt gick bara runt och njöt och funderade :))
Frukost: Havregrynsgröt med osötad sylt och lättmjölk + ett äpple
Lunch: Köttfärsås med fullkoenspasta och grönsaker.
Mellanmål: Banan, nektarin och ett äpple. En calippo gled ner oxå.
Match 90 min
Middag: Sallad med hamburgerkött och keso + en skiva rasker med vitlök.

Tackar igen för alla trevlig kommentarer det gör det mycket lättare att fortsätta kämpa :)

Tycker din kost ser riktigt bra ut! det behöver ju knappt sägas, för du har ju klarat en otrolig viktnedgång.

2 juni

Frukost: Havregrynsgröt osötad sylt och lättmjölk och en nektarin
Mellanmål: Päron.
Lunch: Köttfärsås med fullkornspasta och grönsaker.
Mellanmål: Äpple och banan.
Löpning 55 min + 15 min styrka
Mellanmål Några russin
Middag: Kycklingsallad med keso en netarin

3 juni

Frukost: Havregrynsgröt osötad sylt och lättmjölk och en nektarin
Mellanmål: Äpple
Lunch: Blev bjuden på lunchbuffé på jobbet försökte hålla mig gick rätt bra :) färskpotatis, kåldolmar sås och ligonsylt blev det och massa olika sallader med quinoa och matvete. Tog en liten chokladbit oxå..
Mellanmål: Banan och äpple
Fotbollsträning 90 min
Cykel 50 min
Middag: Kycklingsallad med keso lite russin och ett äpple och ett ägg oxå föresten hade inte så mycket kyckling kvar sen igår.

Registrerad: 2008-05-26

GRATTIS! vill jag bara säga. Enorm vilja du har!
Beundrar din ihärdighet när det kommer till att jogga och springa (är det nåt jag inte fixar så är det det)
Känner igen mig lite på din längd och vikt, 167/66 däremot så tränar vi ju lite olika. :)
Det här kommer att följas.
Grattis igen!

Får tacka så mycket!

Ja då är vi ju rätt lika där då! Men du kör mest styrka såg jag i din dagbok. Jag skulle nog oxå behöva köra lite mer sånt men nu har springandet faktiskt till och med börjat bli roligt :)

Igår spårade jag ur totalt... Massa mat, godis och sprit. Så i nu vet jag att i helgen kommer det inte bli nåt onyttigt! Eller jag ska ut på lördag men jag tänker iaf inte äta nåt mer onyttigt!

5 juni

Frukost: Havrefras med lättmjölk
Mellanmål: Äpple och päron
Lunch: kycklingsallad med keso och en grov smörgås.
Löpning 55 min
Mellanmål: Grov smörgås och en nektarin, lite russin oxå.
Fotbollsträning 90 min
Middag: färskpotatis, kyckling, grönsaker och lite keso. Jordgubbar till efterrätt :)

6 juni

Frukost: Havregrynsgröt lättmjölk och osockrad sylt.
Löpning 70 min 12 km
Mellanmål: Äpple, melon.
Lunch: Sallad med fetaost.
Middag: Hemagjord potatissallad med kycklingfilé.
Efterrätt: Hemgjord chokladmousse på kesella och mörk choklad och jordgubbar.
Lite cashewnötter under dagen.

Registrerad: 2008-03-24

dåligt av mig at inte kommentera! :( Du har verkligen jobbat på bra! Riktigt bra gjort tycker jag :) Verkligen stark, du ska vara jättestolt!!! Tycker dock som coffe- 5 kg mer tycker jag du inte behöver :) SEr jättebra ut i kroppen!

Väldigt bra kost också! Keep up the good work :)

Tackar spice!

Dagens vikt var iaf 68,5 kg och midjemått 78 cm :)
Har firat med att beställa en ny bikini och köpt ett par nya springskor :)

Ha en bra helg alla där ute för det kommer jag ha!!

Senast redigerat av vicki112 (2008-06-07 10:02)

Vad roligt, grattis :) Keep up the good work

Kollar nu lite på din kost. Tycker efter dina löppass att du ska få i dig lite mer än bara sallad och frukt. ( tänker på det två sista dagarna nu) Du har gjort av med en stor del kcal och jag tror att lite mer protein, + kolisar skadar inte där för att orka träna fotbollen också. Annars tycker jag kosten ser bra ut! :)

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB