Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

TJEJ, MAGRUTOR

Registrerad: 2008-06-06

Hej jag är en tjej på 18 år och vill ha rutor så snabbt som möjligt för jag ska tävla EM om en månad och en snygg beach 2008 kropp skulle man inte säga nej till.

längd: 166
vikt: 59 (vägde 65 för 3 veckor sen)

brukar promenera ungefär 5 gånger i veckan en timme innan frukosten, med bara kaffe i magen och äter nyttigt. Men vill ha mer tips hur jag ska få bort den där "bullen" med fett runt naveln, för nu vill jag har magrutor!!!

Nu ser det så där ut, http://kyssar.bloggagratis.se/2008/06/0 … llan-bena/

och http://kyssar.bloggagratis.se/2008/06/0 … -stranden/ (jag är till vänster)

tränar annars gymnastik och cheerleading men har tyvärr inte orken att gå till gymmet

Registrerad: 2006-05-13

Du har ju redan magrutor?!

Nää.. jag tycker ju inte att de syns..
jag vill ha utan att behöva spänna =)

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Ska du ha synligare magrutor får du helt enkelt träna magen mer. tror inte det är en särskilt god idé att deffa fram dom mer... Dock tycker jag det ser bra ut som det är nu. Men nu till det obligatoriska halso-kommentaren:
Träna hela kroppen

Registrerad: 2006-02-05

Funktionella basövningar, tyngdlyftning: http://www.crossfit.com/mt-archive2/Gol … rkout.html

Registrerad: 2008-03-24

instämmer med johanw !! Det ser bara konstigt ut att ha bra magrutor och resten av kroppen otränad. Tycker som de andra att du HAR magrutor och inte ska "deffa" bort mer alls !

tycker dock inte att jag är otränad resten av kroppen, om det var det ni menade haha ( http://www.pixbox.se/pic_show_id15217598.html )

nåja, folket, så om jag fortsätter att promenera som jag gör, blir jag smalare då o får ännu synligare rutor ?

Registrerad: 2008-03-24

Personligen tycker jag inte du ska bli smalare , men det är upp till dig! Magrutor har du och tro mig:
dem syns bra!

Registrerad: 2007-11-01

Kyssar skrev:

tycker dock inte att jag är otränad resten av kroppen, om det var det ni menade haha ( http://www.pixbox.se/pic_show_id15217598.html )

nåja, folket, så om jag fortsätter att promenera som jag gör, blir jag smalare då o får ännu synligare rutor ?

Ja, om du styrketränar samtidigt. Annars kommer du bara bli mindre men med samma kroppsform (BF%).

Senast redigerat av Chebmami (2008-06-06 16:22)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Tjejer ska inte gå ner på allt för lågt bf%, det är inte hälsosamt inte minst hormonellt sett. Om du verkligen måste få fram dina magrutor ännu mera så är det den här tråden du ska läsa: http://www.halso.info/forum/t-6908.html

Snabb summering:

- Ligg på kcal underskott
- Styrketräna tunga basövningar
- Sov mycket

Registrerad: 2006-04-27

Jag tycker inte att du ska bli smalare iaf.

Registrerad: 2008-04-17

Du är förnära digsjälv. Svårt att se sina egna magrutor på sig själv. Syns alltid bättre på håll, samt utomhus.
Tunga magövningar så magmusklerna växer lite kan vara en ide.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

haha, detta känns som ett skämt, du har juh fina magrutor.. va händer.

Från: Västerbotten
Registrerad: 2004-06-24

Haha! Detta är helt uppenbart en skrytartråd! Jag säger som The streets: "You're fit, but my gosh dont you just know it"
Nejrå tjejen snyggt jobbat! Kör hårt!

Have a nice day!

Från: Nyköping
Registrerad: 2008-05-24
Webbsida

Precis som alla här skriver, du har synliga magrutor. Det du kan göra är i så fall att träna mage tyngre. Vilket betyder att inte köra massor med reps. Du får uräkta mig om jag utgår från att du kör mer än 20 reps per set eller har jag fel? På gym skulle du ha möjlighet till att köra tyngre tack vare maskiner och lösa vikter. Men om du har möjlighet att träna hängande benlyft någonstans så gör gärna det. Häng från en ribbstol. Se till att lyfta upp benen högt med hjälp av att lyft upp bäckenet. Om du bar försöker att lyft benen och bäckenet inte följer med så kopplas höftböjarna in och då mister man mycket av kontakten.

Sen kan köra höft lyft liggandes på en bänk. Ligg på ryggen på bänk med fötterna rakt upp. Håll i bänken bredvid huvudet eller bakom i kanten på bänken. Tryck upp fötterna så högt du kan så att baken lättar från bänken, håll ett par sekunder och gå ner så att du är några cm ifrån bänken med baken innan du vänder upp igen. Båda övningarna körs sakta och kontrollerat. Men se till att det krampar i magen.

Bensläng är en annan effektiv magövning men då behövs en kompis som slänger ner dina ben då du ligger på golvet. Din kompis ska stå bakom ditt huvud och du ska hålla i kompisens ben. Bromsa fötterna innan golvet och gå upp med dem till startläget. När dina ben kommer upp så ska hon/han trycka ner dem med kraft.
Som det ser ut på bilden så är det dina magmuskler som putar ut lite kring naveln. Inget fel med det.

Vet inte om du tränar resten av kroppen lika mycket men det hjälper även magmusklernas utveckling genom att dem är med och håller balansen i alla övningar.
Njut av livet.

Registrerad: 2007-03-03

Du är snygg som du är; att deffa fram några rutor skulle få dig att se ful ut på övriga ställen.

Du borde vara och ragga killar på stranden istället för att sitta och gnälla om rutor på ett forum, GLHF.

Registrerad: 2008-01-12

hur kan tjejen vara så smal, jag väger inte mer än hon och är lika lång...min mage ser ut som en hösäck...dags att träna lite kanske

Smal???? shit nej det tycker jag inte att jag är :S men skulle göra allt för att bli lite mindre på vissa ställen.. låren o magen men då får man som sagt träna..

http://kyssar.bloggagratis.se/2008/05/2 … ik-saknas/ där ser man mina lår lite tydligare..

ska deffa lite mer iaf så att de blir mindre.

tack för alla härliga tips alla som svarat =) guld värt!

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

tycker verkligen inte att du ska deffa nånting alls. det ser bra ut som det är just nu.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Hade jag tyckt att jag var risig skulle jag aldrig poserat på det sättet.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Bah, för i helvete, att man ska behöva bryta sitt löfte redan nu. Men ingen annan går ju in och säger något, så jag måste ju. Förlåt mig!

OK flicka, lyssna (läs?) noga. I dina fettceller produceras östrogen genom lite olika processer vi inte behöver gå in på, något som produceras även på en del andra ställen vi inte heller behöver gå in på. Det viktiga i det här fallet är att mängden östrogen i blodet bland annat är det som sätter igång puberteten, men även kontrollerar saker som menstruationen och kanske ännu viktigare inlagringen av kalk i benvävnad. Det innebär att när man som stackars tjej får för lite fett på kroppen kommer mensen bli mer och mer oregelbunden och till slut upphöra, samtidigt som mindre kalk lagras in i benstommen vilket i sin tur ökar risken för osteoporos (benskörhet) när man blir äldre. Går det tillräckligt långt kan man dessutom bli steril, men det är ganska extremt. Detta är för övrigt även kopplat till mängden mat man äter, men eftersom man oftast inte kommer ner till någon lägre fettprocent utan att äta ganska lite kan det kvitta.
För att nu ha synliga magrutor och hela det köret brukar det om man inte har väldigt djupa senstråk krävas ganska låg bf% (body fat percent, andel kroppsmassa som består av fett räknat i procent); runt 12% för män och en aning högre för kvinnor eftersom ni har en mindre tendens till att lagra fett runt magen. Rent hälsomässigt brukar det rekommenderas att som kvinna aldrig gå under 17-20bf% och för män runt 5-7%; jag antar att du ser var det hela skär sig för kvinnor och magrutor:)
I vilket fall, så om du mår bra och fungerar normalt just nu med de rutor jag ser att du har behöver du inte oroa dig; som jag skrev är det hela ju även kopplat till matintaget. Vilket jag för övrigt också oroar mig för då elittränande gymnasttjejer verkar ha en lång tradition av att underäta, men det verkar om man får tro folk ha brutits nu. I vilket fall. Med andra ord så deffa inte mer vad du än gör, framför allt inte om du hade tänkt ligga kvar på den fettmängd du deffar dig till. Det har helt enkelt för många hälsomässiga nackdelar för kvinnor.

Senast redigerat av Lajne (2008-06-08 19:32)

Registrerad: 2008-01-23

Näh juste inget deff, utan kör på i gymmet. Tycker du är smal nog.

Registrerad: 2008-06-08

Fasiken^^, Om fler tjejer såg ut som dig kanske man slapp gå singel haha!

Mvh kräsen typ

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Löjligt.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB