Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kosttillskott för nybörjare

Registrerad: 2008-06-06

Hej, jag antar att det finns hur många liknande trådar som helst men jag hoppas att någon kan hjälpa mig ändå. Jag har nyss börjat träna och känner att jag behöver något slags kosttillskott efter träningen.

Mitt mål är först och främst är att gå ner i vikt för att sedan börja träna styrka. Jag löptränar mest just nu. Målet är att gå ner 10 kg för att sedan börja gymma mer och mer eftersom. Är det proteindrink som gäller efter träningen? Eller finns det ännu fler hjälpmedel som kan hjälpa mig att gå ner i vikt snabbare? Vilken proteindrink ska man köpa? Finns ju massa märken att välja imellan. Blandar man pulvret med vatten eller mjöl?

Vilka fler kosttillskott kan ni tipsa om som hjälper mig att gå ner i vikt snabbare. Annars käkar jag bra för övrigt och har slutat med godis.

Oerhört tacksam för svar!

Mvh/Alex

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Vet nån om proteiner intagna direkt efter träning oxiderar till glukos om man inte tar dem i samband med andra kolisar? Om så inte är fallet rekommenderar jag EsaPro till dig.

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-06-06 12:25)

Registrerad: 2008-06-06

Ok, tipsa gärna om butiker som säljer produkterna. Antingen på nätet eller i Sthlm.

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

En proteindrink efter träningspasset brukar vara standard, då endast en shake inte avgör om du går ned i vikt eller inte spelar det inte någon större roll vad du tar för något men ett (billigt) vassleprotein är alltid bra.
Exempelvis Whey Fx http://www.gymvaruhuset.com/es/product/ … p;type=jpg
Eller Whey-80 http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ib … artnr=585r
Sedan finns det även "whey-100" som då är 100% vassleproteinisolat men då får man betala mera, det är enligt mig smartare att bara köra på ett billigare protein då effekterna knappast är märkbara.

Det är bara att blanda med vatten direkt efter passet.

Sedan kan man alltid komplettera med saker, speciellt under en deff. Kreatin är bra för att behålla styrka och möjligtvis lite mer muskler än annars. "Fettförbränningsökande" produkter brukar aldrig vara prisvärda så alltså inget jag skulle rekommendera att köpa, ut och löp istället!

Förövrigt om jag var du skulle jag först etablera mig i gymmet i ett par månader så du kommer i kontakt med alla övningar, sedan lägga upp ett schema innehållande styrka/kondition innan du påbörjar din viktnedgång. På så sätt är chansen större att det är mer fett och mindre muskler du kommer tappa.

Det finns mycket att lära sig och jag skulle råda dig att läsa på lite mer, exempelvis den klassiska deff-tråden; http://www.halso.info/forum/t-6908-1.html

Hoppas du fått svar på iaf något, annars finns det fler mer kunniga här på forumet. :)

Webbsida

www.gymvaruhuset.se

Wille005: Han deffar därför tycker jag i detta fall EsaPro har stora fördelar. Om inte aminosyrorna oxiderar till glukos direkt ^^. Jag känner mig helt tom i huvet just nu, nån får hjälpa =P

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-06-06 12:38)

Webbsida

Tips är att inte snöa in dig i massa tillskott utan försöka hålla det så "neutralt" som möjligt. Billigt är kanske inte alltid bäst, men nära på. Tycker jag.

Webbsida

EsaPro är billigt.

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Wille005: Han deffar därför tycker jag i detta fall EsaPro har stora fördelar. Om inte aminosyrorna oxiderar till glukos direkt ^^. Jag känner mig helt tom i huvet just nu, nån får hjälpa =P

Jo det är klart det har fördelar men då får man också betala lite. Frågan är väl om det är värt det :P Med tanke på att personen i fråga är ny inom träning tvivlar jag på det. Men har man cash så varför inte! :D

Edit: ok det var inte så dyrt alls upptäckte jag. du vet säkert bäst kop ^^ själv deffar jag och klarar mig utan esapro, men det kanske skulle hjälpt om ja använde det :P

Senast redigerat av Wille005 (2008-06-06 12:43)

Webbsida

Saken är att man bara tar 10gram per gång och det höjer proteinsyntesen 3,5ggr bättre än vanligt vassle. Dessutom är det väldigt kcal fattigt (kan vara bra under deff om man har svårt med maten!). Men självklart funkar vanligt vassle också =)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB