Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
kxaegyu skrev:
spicegirl_17 skrev:
kxaegyu skrev:
28% är det inget fel på. som det säkert har dokumenterats tidigare på forumet bör kvinnor (det är väl det du är) inte ha alltförlåg bf%
jag kan ärligt säga att jag blir äcklad när jag ser på aftonbladet en bild på ngra tunnaben där knäskålen är tjovkare än låret och sen står det Så här fixar du drömbenen till beachen eller något sånt i den stilen, smala ben= det äckligaste som finns, en riktig benstomme förtjänar alla!nej jag ska inte gå ner p ådet sättet och bli SMAL ! utan bara gå ner lite i fettprocent. För att bli lättare på tennisbanan och få ut max! Jag vill se hur stor skillnad det blir :) Lugn boys, jag är ingen sådan kryddflicka, jag är en blandning av lite allt möjligt, spicigt :P Nej, men allvarligt att bli smal som modell eller som du säger aftonbaldet äcklar mig också! Jag ska lägga upp en bild före efter i augusti så får vi se hur det gått :)
ingen fara trodde inte heller att du skulle bli äckligt smal, det var bara en påpekning hur idealet är idag.
Förstår hur du menar och jag håller med dig till 100 % ! Nej, nu boysen nu ska spice sova! :) sov gott! Dröm kryddigt XD
kxaegyu skrev:
Vedad skrev:
+1 kxaegyu
-----
Njaa.. beror på hur man ser det, äter jag 2 bananer = ca 200kcal vilket minskar min viktnedgång med ca200g i veckan men får i mig vitaminer m.m.
Dricker jag cola så går jag ner snabbare, och förstör mina tänder.. Jag tror jag vet vad vi båda skulle prioritera ;)Pepsi så klart! eller inte alltid, ibland gåre bra med en cola light!
haha det var nästan lite charmigt det vedad sa ;)
lol , charmigt? det var ett nytt kapitel i min dagbok.
"Dröm kryddigt"
Vedad skrev:
lol , charmigt? det var ett nytt kapitel i min dagbok.
"Dröm kryddigt"
haha, yes kram
spicegirl_17 skrev:
kxaegyu skrev:
Vedad skrev:
+1 kxaegyu
-----
Njaa.. beror på hur man ser det, äter jag 2 bananer = ca 200kcal vilket minskar min viktnedgång med ca200g i veckan men får i mig vitaminer m.m.
Dricker jag cola så går jag ner snabbare, och förstör mina tänder.. Jag tror jag vet vad vi båda skulle prioritera ;)Pepsi så klart! eller inte alltid, ibland gåre bra med en cola light!
haha det var nästan lite charmigt det vedad sa ;)
för att vara ärlig så kan du få honom, han irrriterar mig bara, blir skönt att slippa han lite på gymmet, även om han ibland kan vara behövlig som passare, men jag klarar mig
kxaegyu skrev:
spicegirl_17 skrev:
kxaegyu skrev:
Pepsi så klart! eller inte alltid, ibland gåre bra med en cola light!haha det var nästan lite charmigt det vedad sa ;)
för att vara ärlig så kan du få honom, han irrriterar mig bara, blir skönt att slippa han lite på gymmet, även om han ibland kan vara behövlig som passare, men jag klarar mig
hahaha!! det finns plats i mitt hjärta för dig med :)
Träning
----
Blev väl 50min cardio idag + basket, för utförligare svar kolla KxaeGyus deffdagbok. Har inte vägt mig någon gång idag, har dock ätit massor, hoppas att det är under 84.4kg iaf imorgon bitti.
----
KxaeGyu och spicegirl_17 får ta det lugnt med känslorna i min dagbok, härefter tillåter jag endast dessa känslor att visas i MIN dagbok:
Glädje: Nytt PB, ett allmänt bra pass
Sorg: Fail, dåligt pass, skada, trött, dålig deff, dålig bulk
Skulle också vara roligt att testa på I_Svea_I's attityd, så det är det som gäller nu för mig i min dagbok.. Även lite av pellefantents intressanta filosofier skulle passa nästan.
Morgonvikt: 85.0kg ,0.2 kg mindre sen förra veckan... dock tömde jag mig inte. Går denna vecka bra väger jag nog 83kg nästa lördag.
Midjemått: 92cm
Ser bra ut vedad fortsätt :) Keep it up!
Tack! Det ska nog gå att keepa det up.
------
Träning
Bänkpress
20kg x 15
40kg x 10
70kg x 5,5,4,4 (PB´antar jag, var positiv fail i stort sett varje set :/) Blev även en liten studs på sista repetitionen.
Rodd
10kg x 10
40kg x 10
70kg x 6,6,6 Dåligt utförande... Hade ingen motivation idag i ngn övning alls, helt orklös, kunde inte bli arg ingenting. Så är det.
Utfallspromenad supersettat´med mage
15kg(Hantel) x 10,10,10 (10 steg båda benen tillsammans), man blir trött, tappar balansen m.m., bra träning iaf.
Kabelcrunch
25kg x 10
30kgeller 35kg x 6,6, (tror jag)
Magemaskin
50kg x 6,6
--------
Cardio
15min cykel
10min crosstrainer
Cykla hem, fick LITE huvudvärk på väg hem :/, nästan om inte helt borta nu.
bra pass =) du kör hårt och bra :) Ät nu en god lunch med proteiner och kolisar och grönt
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-06-07 16:28)
Tack. Blev en gainer efteråt och sen massor av kyckling typ... inget grönt då jag ej tycker det är så smakligt, och lite kålisar. Blev övermätt iaf.
Gillar du inte, tomat, paprika, blomkål, majs m.m.?
inga grönsaker alls? Hur är det med baljväxter, ärtor , bönor linser m.m?
Då bruna bönor är något av en nationalrätt i mitt hemland (ni får gissa vilket) så får jag i mig dessa då och nu. Jag äter banan, äpple, päron. Jag äter ananas, spenat.
Vedad skrev:
Då bruna bönor är något av en nationalrätt i mitt hemland (ni får gissa vilket) så får jag i mig dessa då och nu. Jag äter banan, äpple, päron. Jag äter ananas, spenat.
ok, jag har faktiskt ingen aning vilket land. Ok, ja bättre det än inget alls men tycker du får försöka med annat grönt också även om det inte är din favorit. Dock om det fungerar bra och du känner dig bra i kroppen och så , tycker jag väl det inte är ett jätte stort problem.
Jag håller med, fast nej tack, jag avstår.
Funkar bra hittils, kan nog funka bättre, men jag är nöjd.
-------
Spelade basket.. blev inte mkt av motion då jag mest bara stod still.
Träning
-----
Cardio 20min
---
Bänkpress
20kg x 15
50kg x 10
70kg x 4,5,5,3 (fail på fjärde)
----
KAbelRodd
50kg x 8
70kg x 6,6,6
---
Utfallssteg hantel
15kg x 10,10,10
---
Mage
10situps
---
Magmaskin
50kg x 8,8,8
Fick lätt HV på sista settet.
---
Cardio
8min
--
Kom hem, åt, och sen en glass... gott var det.
MAT
En halv skål med cornflakes + Grön mjölk
3-4 minipotatisar + 1köttgrej
En cornettoglass
ca 20bullar :/ övermätt nu (dock är de flesta bullar ett bett stora :P)
Träning
---------
Cykel: 8.30min på en bana som ska ta 10-15min
Crosstrainer: 10min
--------
Pronerat Marklyft med koll så att jag inte får en anktsjärt i slutfasen.
40kg x 8
70kg x 5
100kg x 4,5,5 Trodde inte greppet skulle hålla efter fjärde reppen.
-------
CardioRodd
1km : 4min
-------
Vadpress i smith
50kg x 10
77kg x 8?
97kg x 8,8
--------
Knäböj
40kg x 3 Ingen ork, ingen vilja
--------
Crosstrainer 12min.
Träning
Cykel till gym, cykel på gym 24.5min, 10min crosstrainer
Bakaxlar i CC
1platta x 10
2platta x ?
1platta x ?
2platta x ?
1platta x ?
1platta x 10
Bänkpress FU (fötterna uppe (på bänken))
20kg x 20 Mjölksyra lol
40kg x 10
60kg x 8
65kg x 5,5,5 Klarade inte förr detta vanligt, nu klarade jag det galant (lite iaf) utan studs m.m.
Latsdrag Supinerat
40kg x 10
72kg x 6,6,6 Tufft fast det gick någorlunda iaf.
Mage
30kg x 8,8 typ
roligt att träningen går framåt :-) Keep it up !!!
Ja visst är det det. Man kan bli lite nedsatt av att yngre personer är dubbelt så starka men jämför man progressionen så måste man nästan vara nöjd.
Vedad skrev:
Ja visst är det det. Man kan bli lite nedsatt av att yngre personer är dubbelt så starka men jämför man progressionen så måste man nästan vara nöjd.
Bry dig inte om dom. :) Tävla bara mot dig själv.