Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Komma igång med kosten!

Från: Kalmar
Registrerad: 2006-02-15

Vedad skrev:

Som du nu äter så ligger du nog på energibalans ^^ lägg till 50-100g (ca 250-500kcal) chocklad varje dag utöver maten så ska du se att du går upp i vikt :P. Ser inget behov av att räkna varje gram för sig, går ganska bra med en våg som man väger sig varje vecka på för att se hur det går.

men om jag gör det som spicegirl_17 hittade så har jag också något att göra:P Kanske en ny hobby..heh

Registrerad: 2008-03-24

RA :
66.5 + (13.75 x kg) nedan ser du hur jag räknar ..

13.75 x 69kg (din vikt) = 948.75 + 66.5 = 1015.25

+ (5.003 x cm)

5.003 x 178 cm ( din längd) = 890.534   1015.25+890.534 = 1905.784

- (6.775 x ålder)

6.775 x 17 ( din ålder ) = 115.175   1905.784-115.175 = 1790.609 kcal DET ÄR DITT KCALINTAG VID VILA :)

Rätta mig någon om jag har fel. förstod du hur jag gjorde Raz ?

Varför är det rent åt helvete ? du kan säkert ligga på 3000kcal kanske 2800 ? Jag ligger på ca 3000kcal :)

Vedad skrev:

Som du nu äter så ligger du nog på energibalans ^^ lägg till 50-100g (ca 250-500kcal) chocklad varje dag utöver maten så ska du se att du går upp i vikt :P. Ser inget behov av att räkna varje gram för sig, går ganska bra med en våg som man väger sig varje vecka på för att se hur det går.

hahah!! ja absolut choklad , glöm inte mums-mumsen ;)

Raz: ska försöka gen dig lite tips: Som vedad sa , ligger du nog på en energibalans. För du går väl varken upp eller ner nu eller hur ? Om du ska gå upp, tryck i dig lika mkt mat som du gör nu och lite till :P

jaja jag förstår hur du räknar:P

Vikten just nu är +-0 så jag ska försöka ligga på ungefär 3000kcal

RAzzEM skrev:

jaja jag förstår hur du räknar:P

Vikten just nu är +-0 så jag ska försöka ligga på ungefär 3000kcal

Härligt! ja, bara pressa i dig hehe, men förstås RÄTT mat . Som vedad föreslog kanske inte helt 100  , men d förstår du nog själv ;) Väg dig och kolla om du går upp: gör du det så är du på rätt väg:

Kan säga att jag " deffar" lite nu och jag väger inte min mat utan jag tar i den där extra portionen och jag försöker bara äta mindre helt enkelt. så det går med "känsla" också om du förstår. Däremot kan en matvåg underlätta men testa utan först och se om det blir resultat

kollade lite snabbt ca hur mycke jag åt innan o fyfan säger jag bara ca 2000kcal per dag inte konstigt att det har gått dåligt

RAzzEM skrev:

kollade lite snabbt ca hur mycke jag åt innan o fyfan säger jag bara ca 2000kcal per dag inte konstigt att det har gått dåligt

Oj! Hur kollade du då? , nej det kanske ite avr så jättebra Så nu vet du vad du ska göra de senaste månaderna - ÄTA ÄTA ÄTA :)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

RAzzEM skrev:

Vedad skrev:

men om jag gör det som spicegirl_17 hittade så har jag också något att göra:P Kanske en ny hobby..heh

Grejen är ju bara den att det lätt kan bli ett beroende att behöva väga mat och veta exakt hur mkt kcal man stoppar i sig, vilket inte alltid kan vara så roligt. Jag blir besviken om jag 'bara' går ner 0.1kg för varje dag eller om jag står still. Brukar även väga mig ett par gånger per dag :/ det är ett... nja inte så roligt beteende.

Senast redigerat av Vedad (2008-06-05 22:17)

Vedad skrev:

RAzzEM skrev:

Vedad skrev:

Grejen är ju bara den att det lätt kan bli ett beroende att behöva väga mat och veta exakt hur mkt kcal man stoppar i sig, vilket inte alltid kan vara så roligt. Jag blir besviken om jag 'bara' går ner 0.1kg för varje dag eller om jag står still. Brukar även väga mig ett par gånger per dag :/ det är ett... nja inte så roligt beteende.

du och jag sitter i samma båt! Det är sjukhus, jag har vägt mig 4-5 ggr idag :S

edit: Det blir nästan som en drog alltså! Förut vägde jag mig 2 ggr om året , när beachen närma sig och sedan typ efter jul när man hade gått upp 54 kg XD . Nu säkert 3 ggr per dag :/

Webbsida

Skärpning!

Ska inte väga mig imorgon alls!!!!!!!!  Väg er (både kryddflickan och RAssEN (btw litet skämt)) imorgon bitti, väg itne er mat, ät mindre, rör er mer. Lyssna på Paulo Roberto när han snackar om viktnedgång, det brukar låta såhär "Hur svårt kan det vara, ät mindre och rör på dig mer, det är itne svårare" eller ngt sånt i den stilen ^^, ett bra riktmärke. I RAzzEMs fall kan du försöka att kanske lägga till 2 glas oboy till ditt dagliga intag före läggdags, det blir väl en 3-4dl mjölk = ca 2-400kcal? Låter lätt? Låter bra!

OCh väg er endast en gång i veckan, försök att hitta på andra saker att göra om ni vill väga er. Kryddflickan skulle kunna ta en promenad varje gång hon vill väga sig, tillslut skulle hon kanske tom må dåligt av alla promenader som i sin tur leer till att hon inte väger sig så ofta.

RAssEN skulle kunna straffa sig med att tvinga i sig 2liter glass varje gång han har lust att väga maten/räkna kalorier, då är han säkert på ett överskott!

hejhej

Vedad skrev:

Skärpning!

Ska inte väga mig imorgon alls!!!!!!!!  Väg er (både kryddflickan och RAssEN (btw litet skämt)) imorgon bitti, väg itne er mat, ät mindre, rör er mer. Lyssna på Paulo Roberto när han snackar om viktnedgång, det brukar låta såhär "Hur svårt kan det vara, ät mindre och rör på dig mer, det är itne svårare" eller ngt sånt i den stilen ^^, ett bra riktmärke. I RAzzEMs fall kan du försöka att kanske lägga till 2 glas oboy till ditt dagliga intag före läggdags, det blir väl en 3-4dl mjölk = ca 2-400kcal? Låter lätt? Låter bra!

OCh väg er endast en gång i veckan, försök att hitta på andra saker att göra om ni vill väga er. Kryddflickan skulle kunna ta en promenad varje gång hon vill väga sig, tillslut skulle hon kanske tom må dåligt av alla promenader som i sin tur leer till att hon inte väger sig så ofta.

RAssEN skulle kunna straffa sig med att tvinga i sig 2liter glass varje gång han har lust att väga maten/räkna kalorier, då är han säkert på ett överskott!

hejhej

haha tror jag kiknar av skratt!!!! XD Men lite sant är det ju!! imorgon väga mig och ta mått ! sen nästa torsdag igen !  Haha , nej promenad hahah, SÅ allavrligt är det inte men tack för tips. haha!

edit: jag väger ej maten utan går på känsla med att äta lite mindre, den biten är lugn :)

Webbsida

Imorgon är det fredag, så du ska väga dig/mäta dig på fredagar, inte torsdagar. När du insett hur svårt det är att inte väga sig är så kommer du nog ta dom där promenaderna lol.

Vedad skrev:

Imorgon är det fredag, så du ska väga dig/mäta dig på fredagar, inte torsdagar. När du insett hur svårt det är att inte väga sig är så kommer du nog ta dom där promenaderna lol.

bra att jag inte ens har koll på dagar. japp fredagar mäta , och väga :) Inget mer. haah! nej då, jag ska klara d P:P en dag i taget :)

http://www.halsovakten.se/ va en riktigt grym sida:P Kan va lite svårt att räkna precis men man får försöka så gott det går. Men när jag skulle regga mig så stod det att det är en demo som varar i 7 dagar:S Måste man köpa programet för att använda det senare?

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB