Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 6  

Kxaegyu's Deffdagbok v.1.1

Registrerad: 2007-10-08

Deffen återupptas.

Har deffat i en vecka, maten har inte minskat så mycket ännu, men jag har kört kondition 4 dagar nu, minst 20min på crosstrainer, alltid ngt!

Vikt: ca 97kg

Update: Crosstrainern har fortsatt minst 20min om dagen, vilket har gått bra. Väger nu mindre än 97kg men får tillägga att jag började med kreatin kuren när deffen började så jag gick upp lite i vikt, men har börjat gå ner nu, dricker Cola light varje dag för att hålla mig mätt.
En positiv grej är att jag klarade 75kg*5 tre set på bänken vilket är en riktig motivations booster!

Kör mycket kardio som sagt, så nu kör jag ca 2-3 övningar per pass nör jag väl kör styrka, så mycket koncentration på viktnedgång! :)

Edit: Vägde 96.4 igår kväll :) går bra:) hoppas på en viktminskining med 1kg/vecka, iaf i början då jag har så mkt fett :(

Senast redigerat av kxaegyu (2008-05-28 16:35)

Kan som exempel visa

Pass 1 : Kardio 20min, Bänkpress, Latsdrag, ev knäböj eller OL lyft
Pass 2: Kardio 20min, Rodd, Militärpress, ev marklyft

osv

Tillägger även ibland 20min kardio på slutet :), kommer nog att uppdatera med vikter osv

Igår körde jag

Kardio Crosstrainer 20min visade ca 220kcal på 96kg

Lite Benböj
körde lite på 60kg inget speciellt, typ teknikträning

Rodd
65kg x 6,6,6

tilläggs att jag cyklar till och från gymet, och skolan varje vardag.

Deff Update

Idag blev den magiska dagen då tarminnehållet kom ut, det tog en stund, och mycket kämpande, men efteråt så vägde jag 95.4kg!!!!!!

Snart är jag framme känns det som, tycker ni som läser(om det är ngn som läser) att deffen går snabbt/sakta, några synpunkter?

Träning varje dag, iaf motion

Idag blev det

20min crosstrainer, ca 200kcal

Latsdrag
52kg x 8,8

det kändes lätt så jag lassade på lite till
58kg x 6
det var lite tuffare dock

lite rehab på bakaxeln och sidoaxel

Vadpress

97kg x 7,8
det va tufft, riktigt tufft

crunches
35kg 8,8,8

blev riktigt segt till slut

sedan avslutning

25min crosstrainer, lungt tempo ca 200kcal

cykla till och från gymmet också :), jag tycker att det går finemang

Idag blev det ganska tungt pass

20min crosstrainer

bänkpress
75kg x 5,5,5

lite marklyft - tränar mest på tekniken
40kg x 10
60kg x 10
70kg x 5?
80kg x 3

det är lätt att lyfta det
men jag vill jobba mer på att ha en rak rygg osv, det mesta jag har vågat mig på är 100kg och det gjorde jag ggr 2 det var flera månader sen, eller nej jag kyfte 100kg för ett tag sen, måste få mer viktvana bara...

Benböj - går riktigt segt, tror att det kan ha med att jag kör så mkt ben overall, cykla till o från skolan, till o från gymmet, corsstrainer, allt möjligt,

Frontböj 50kg x 6
"vanlig" böj 50kg x 10
70kg 3,3,F
dvs att på första reppen på sista settet så failade jag totalt, så min brorsha var tvungen att usa fram och putta på mig så jag inte skulle ramla baklänges för att sedan plocka bort stången.. Lite pinsamt men inte första gången, jag måste ha failat mest på benböj...

crosstrainer 20min

Jag var helt dyngblöt efter passen kändes som om ngn hällt vatten på ryggen, fantastisk känsla ändå för att vara deff

Deff Update

Vikten kommer upp lite nu vilket inte är bra, tror mest det beror på att tarmen rensades igår och nu behövs det fyllas på innan trycket kommer.
Jag känner mig smalare i ansiktet, och är det, inte lika runt som förrut, jag hoppas verkligen inte att jag går ner mindre än 1kg i veckan vilket jag absolut förmodligen gör.

Matmässigt är dagen belt som bortblåst,

Frukost: Ung en halv skål cornflakes med "röd" mjölk (3% fett)
Lunch: 4 schnizlar m potatis
gainer efter träningen typ 200-250kcal
och middag efter träningen vid 8
ganska tung

och så klart Cola light!

Deff Update

Lördagar är då jag egentligen väger mig, men ibland är det svårt att motstå..
Ökning på Motion från 20min till minst 40 per pass, 20min före och efter

Vikt: 95.5kg

Jag blev faktiskt lite förvånad, för att för ngn dag sen fick jag ju tarmrensningen som jag kallar det, och sen den dagen har jag inte bajsat, då vägde jag 95.4, så jag tänkte nu har jag inte bajsat påå 2 dagar så jag borde absolut väga minst 96kg nu, jag fick ut en korv imorse och vågen visade som sagt 95.5kg :),

Viktnedgången går snabbt men det e ju bara nu i början får vi hoppas. Jag uppskattar en bra form vid 80kg, möjligtvis lite mindre.

Igår var det vilodag, blev mycket mat, ingen träning bara lite basket ute i ca2h (inget särskillt intensivt)

inte så nöjd, men det behövdes

Dagens Pass

20min Crosstrainer

Bänkpress

80kg x 3 PB
Kändes riktigt bra, mitt förrra pb låg på 80kg x 2 eller 82.5 x 1
Jag ville testa lite högre vikter, har testat förr på 85kg men jag failade direkt
85kg x 3 PB!!
Vilket pass! Här var jag riktigt glad
80kg x 3 PB
Fint pass

Latsdrag
58kg  x 6,6,6 PB

Kabelrodd
65kg x 6,6,6

avslutning med 20min crosstrainer :)

Känns bra:)

att det gick så bra på bänken kan vara pga min teknik har förbättrats en hel del nu senaste tiden och kan även bero lite på att jag drack cola före som innehåller koffein som gör att man koncentrerar sig mer :), kanske även kreatinet ;)

det har varit och är riktigt varmt idag :) Känns bra det med

kxaegyu skrev:

Men däremot blev det 10min på cross trainer!!^^
brände uppemot 100kcal! Det kan man kalla för tuffa tag!

Detta märker man att det var ett tag sen och 4-5kg lättare.

Fattar inte hur lat jag kunde vara på den tiden.
Som Sagt 40min cross varje dag är vägen mot fett förlust, eventuellt minskat intag av energi.

Dagen

20min Cross

Vadpress
96kg 8,8,8  -  Det är väldigt tufft

OL
40kg ?,?      Det var ett par minst 8 på dom två första setten, det är greppet som sviker :(, måste kötta på nu
50kg ?        Greppet sviker :/

Lite böj sen

40kg x 3 i samband med OL
60kg x ?,? kommer inte ihåg, hade inga precisa m¨l med böjen idag utan det var bara att köra lite

Avslutning med 20min Cross lungt tempo

Idag är det ingen träning

vet ej om jag pallar träna idag :(
Är helt slut, orkar inget, och sämnig är jag med, imorogn e det ledigt så då blire tufft, tror att jag tar ett pass idag och trotsar min egen vilja att stanna hemma, muskler kommer inte av sig själva! inte heller blir man deffad av att sitta hemma (reserverar för ev. undantag)

Vikten rasar neråt hoppas att det blir ca 94.4-94.2 på lördag då! tror att det verkar bli mer som 94.8kg där för veckan har inte varit helt perfekt :(
köttar på med lite mat nu under dagarna

Träning
-----------------------------------

I gymmet visade det sig att dom har skaffat cyklar som e typ ett spel, en skärm och ett styre som man kan vrida sen kör man på olika banor :), jättekul!
Man orkar verkligen pressa sig själv lite extra när man har ett mål.

Så jag började med typ 3min cykel på första banan, efter den vila lite sen körde jag en annan bana som enligt spelet tar 10-15min den körde jag på 7-8min, sen blev det 10min crosstrainer

Bänkpress

20kg x 15
50kg x 10
70kg x 6
80kg x 4 PB!
85kg x 2
82.5kg x 3

Ganska nöjd med bänken idag

Sedan blev det över till lite latsdrag

Pronerat brett grepp
ca
30kg x 10
sedan
58.5kg x 8
65.?kg x 6
Supinerat grepp
ca
70kg x 5-6 körde fast till 5 sen vänta jag lite och körde en till, 5:an va med extrem momentum :(

Mage - Crunches

20kg x 15
35kg x 4 Failade det va för mkt
30kg x 10,8,6-7

Man känner att man har tränat efter den

Kabelrodd

25kg x 10
70kg x 6,6,6  Inte helt strikta med det går framåt

----------------------------------------------------------------

Deffupdate

Börjar känna mig seg och trött, orkar inte äta lika mkt längre, vilket e positivt, det konstiga är att jag skrev i min förra post att jag gissade att jag skulle väga ca 94.8kg på lördag morgon, men det visade sig att efter träningen idag vägde jag mig med shorts kallingar o strumpor, då vägde jag precis 94.8kg, kanske kommer bli 94kg prick på lördag

Ngn läsare som har erfarenhet som kan tycka till om det e farligt att gå ner så mkt på en vecka och om det gör ngt i det långa loppet

http://img532.imageshack.us/my.php?imag … 346id8.flv            <-------------- Bänk 70kgx6, det verkar som om filmen blev i slow-mo? hur e det för er?
http://img532.imageshack.us/my.php?imag … 345ig5.flv              <-------------- Bänk 80kgx4, slow-mo? Om ni undrar vad som händer i början av filmen så är det nu min bror som spelar in, jag säger åt honom att han kan gå o köra ngt annat under tiden så att han inte stör mig, så svarar han att han inte vil det så säger jag schhhhhh så att jag kan koncentrera mig, låter sjukt kul iaf ;)
http://img532.imageshack.us/my.php?imag … 343dc3.flv             <--------------- Här har vi dom nya cyklarna som e så sjukt roliga att köra :D

Senast redigerat av kxaegyu (2008-06-05 23:09)

uppdaterat länken i mitten så att den funkar nu

Deff Update

Vägde imorse 94.2kg med en tarmrensning precis före, känns som om detta går lite väl snabbt? 1.2kg på 5 dagar som ger oss ca 0.24 kg per dag! Muskelmässsigt känns det som om mjag har de kvar

I början av deffen nu, och det går bra

Morgonvikt: 94.2kg (ca -3kg sen deffen började)
Längd: ca 183cm
Ålder: 18
Tränat sedan: 6 September 2007, dvs imorgon är det 9 månader sen jag började träna.
Sidechest:
http://img505.imageshack.us/img505/6184/dsc00338xu1.jpg
Ganska nöjd med denna latsspreaden, ser riktigt köttigt ut tycker jag :)
http://img75.imageshack.us/img75/1268/dsc00337fl5.jpg
Jag är medveten om att höger arm stod upp för högt på denna DB(men har ju problem med höger skuldra/bakaxel/middle trapezius):
http://img68.imageshack.us/img68/3605/dsc00336oe8.jpg
Sen så lägger jag in en "sexy" bild också :)
http://img123.imageshack.us/img123/7321/dsc00347rd7.jpg

Edit: Endast den sista bilden är tagen idag...

Jag tycker att det som går bra för mig ur byggarsynpunkt så är det: Bröst, Lats, Axlar, mage möjligtvis(aldrig sett den, hoppas att den blir bra ;)) och ben och vader, blirn og inga bilder på det

Det som jag är mindre nöjd med: Armar in general, traps kan väl växa på sig lite också,men dom är lagom tycker jag

träning

8min crosstrainer
8min "lekcykeln"

följt av:
Stående Militärpress

20kg x 15
30kg x 6
40kg x 6,6,6  Denna övningen hatar jag, blir så trött av den, men jag kände att jag kunde lyfta typ 7,7,6 :) testar nästa ggn :)

Marklyft - Ännu en av mina hatobjekt

40kg x 10
70kg x 10,10 -EXTREM RYCK Raka mark, HAHA det gick snabbt att bli klar med det här inga probs! Pallade inte köra mer...

Nu vill jag sätta mig i ett mörkt hörn och gråta för att jag inte ville köra marken..

Samma med Böjen :'( Jag vill ju bli bra i den men det verkar ta tid

8min lekcykel
ca 10min cross

sådär nöjd med passet.

Sommarlov planer

Sommarlov om en vecka, vilka planer har jag, även planer fram till hösten
Jag skulle vilja börja träna Brazilian Ju-jutsu, samt Sport Ju-jutsu nu under sommaren, och sedan på hösten även börja med kick-boxning, men det blir svårt att hinna med allt med skolan och styrketräningen. Självklart kommer styrketräningen anpassas efter behov. Kommer bli ganska tråkigt under sommaren tror jag :)

Registrerad: 2008-03-24

Vad roligt med kampsport, har själv tränat kickboxning i 2 år! RIktigt bra träning! :) Jag tycker din kropp ser jättebra ut :)

spicegirl_17 skrev:

Vad roligt med kampsport, har själv tränat kickboxning i 2 år! RIktigt bra träning! :) Jag tycker din kropp ser jättebra ut :)

Kampsport verkar hur kul som helst, dessutom att man inte behöver ha värsta utrustningen för det då ens egen kropp är allt man behöver (reserverar för ev. felinformation)
Jag är en person som bara måste hålla igång fysiskt känns det som, och jag skulle alldrig kuna tänka mig att sitta vid en dator i framtiden som arbete. Därav att jag vill hålla på med kampsporter + fler anledningar som att det är kul

Dagens schema

Cardio ca1h skulle vara bra :)

Åt en muffins och lite rulltårta mot min egen vilja, bara för att jag bestämde mig att jag "ville" det.

Ev. kan jag tänka mig köra latsdrag och rodd även kanske ngn övning för bakaxlar

har vbestämt mig detr bli vilodag idag även om gymet e öppet till 19.30 idag

Sidor: 1 2 3 4 … 6  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB