Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Ljuvligt skrev:
Shit, sådant är kul. Har själv en dröm om att slå min pappa i Göteborgsvarvet, men löpning är inte riktigt min grej;). Ska dock ta tag i det nu när jag tröttnat på cyklingen. Du får skriva upp dina resultat sen i de olika övningarna =).
Ja, det är skitkul! Det är värsta hat i huset nu ;) riktigt stämning för derby :p
jag håller på att ladda upp en bild , men det är sne :( Hur ska jag vända den? Vart ska jag klicka ?
ja, jag försöker att skriva in mina resultat efter passet idag efter lunch!
Jag tror att du får vända den på datorn, innan du laddar upp den.
I datorn är den redan vänd. =/
märkligt, nä då vet jag inte.. men spelar det så stor roll? =)
nja, alltså jag har hittat en bild på en rolig matträtt som jag gjorde, lekte lite. och det vore lite roligare om maträtten var inte åt sidan :P Men kan länka den så får du se här :P
:)
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-05-29 09:49)
http://img90.imageshack.us/my.php?image … 959qq9.jpg
sorry, jag är så oteknisk :( där har en man kan se..
Haha, härligt med lite kreativitet. :-) Lycka till med att spöa farsgubben också! ;-)
Nu har jag tränat och maxat i följande grenar.
• chins : 4 med omvänt grepp
• dips: 10 st
• raka marklyft: 65 kg
•bänkpress i maskin: 55kg
• benböj i maskin: 65 kg
• benpress: 120 kg
Först av allt körde jag någon halvvariant lyft. Ryck tror jag det heter, testade på 30 kg och det var inga problem. Men ville inte gå upp, måste få in tekniken!
Efter maxningarna körde jag lite axlar:
• bänkpress med hantlar 15kg 5 reps x 3 set
• sedan när man tar up hantlarna på sida :P typ 6 kg 5 reps x 3 set
Sist blev det lite rörlighet med pinne och stabilitet med boll.
Hur många gram är en tomat? Hur många kcal? OCh sedan vatten? 2 dl
I helgen ska jag tävla igen, ska bli riktigt roligt!! :) Ser fram emot det. Kommer att åka en bit så ni får uppdatering nästa vecka :P
Känns bra i kroppen och chica är på g :)
tjena tjena!
Nu är jag hemma efter en riktigt skön vinst i tävlingen. Spelet stämde bara bättre och bättre ju längre tävlingen pågick och jag spelade riktigt bra! Kändes skönt att verkligen spela ut och lita på slagen som jag inte gjort nästan ett halvår. Så, 4000kr rikare :P
Jag har ju börjat att försöka äta mindre och gå ner i vikt och det fungerade på i 3 dagar sedan började äta mer för att orka hålla igång som vanligt. Men nu ska jag äta lite mindre igen. Dock har jag ätit väldigt nyttigt och bra även om det blev en magnum classic igår efter vinsten :P
Idag är det gymmet som gäller, rygg och axlar och sedan snabbhetsträning .
/ spice
Grattis till vinsten!!
Blir det inte så att du får välja mellan att prestera bra i tennisen eller att gå ner i vikt? Kan du göra bägge samtidigt?
Sigyn skrev:
Grattis till vinsten!!
Blir det inte så att du får välja mellan att prestera bra i tennisen eller att gå ner i vikt? Kan du göra bägge samtidigt?
tack :) hmm, nä det tror jag inte , det vet jag faktiskt inte. Det jag hade tänkt var att äta precis som vanligt men lite mindre för jag är expert på att ta den där lilla extra portionen som är onödig :( Nej, jag tycker det borde fungera.
EDIT: det jag menade att jag skulle orka det var att jag bodde en 1timmes resa från tävlinge och att jag då skulle käka ca 2,5-3 timmar innan mathsnart och då ville jag äta som vanligt för att inte bli hungrig. I vanliga fall äter jag 1,5-2timmar innan. Därav av "orka"
spicegirl_17 skrev:
Nej, jag tycker det borde fungera.
Ja, klart du gör. Annars skulle du ju inte göra det =) Men du planerar alltså att äta som vanligt innan match, men hålla igen lite på överätandet resten av dagarna?
Sigyn skrev:
spicegirl_17 skrev:
Nej, jag tycker det borde fungera.
Ja, klart du gör. Annars skulle du ju inte göra det =) Men du planerar alltså att äta som vanligt innan match, men hålla igen lite på överätandet resten av dagarna?
Ja men ingefär något ditåt. Nästa vecka börjar "turnén" då jag kommer vara borta ca 1 månad för att tävla. Men jag sla försöka göra det bästa av situationen! Jag vill ju gå ner det där extra kilona :p Ja, äta som vanligt och sedan dra ner på överätandet lite lite! Inte mycket för då jag kommer jag inte orka. Men t ex, kanske inte ta den extra portionen, inte ta macka som man är sugen på lite sådant du vet :p + äta mer tonfisk och bönor av olika slag =)
Tihi, protein och bönor, låter som om dina rumskamrater kommer bli lite trötta på din diet efter ett tag ;)
Sigyn skrev:
Tihi, protein och bönor, låter som om dina rumskamrater kommer bli lite trötta på din diet efter ett tag ;)
haha, nej det vet jag inte för min rumskamrat blir oftast farsan =/
Grattis till vinsten. Bara att köra på nu ;)
NybZ skrev:
Grattis till vinsten. Bara att köra på nu ;)
tack !! :)
Jag har känt på senare tid att jag inte har den där riktiga explosiviteten i benen, att skjuta ifrån i löpsteget. Är det då rätt att köra explosiva knäböj 50% av maxvikt 1-3 reps x4-5 set ? Och sedan snabbhetsträning i olika former, starter , grodhopp m.m. ?
Jag känner mig nästan lite tung även fast jag ite har gått upp och trots att jag kört helt ok på gymmet även om det inte har blivit så mkt..
tisdag 3 juni
Skulle på gymmet idag men det var stängt! :( Så jag körde lite rehab övningar för knät på banan.
Löpning: 10 min runt banan
groddhopp: 1 max hopp * 8 ( ca 2m)
groddhopp framåt 4 hopp: ca 10 meter
skridskohopp: 6*4
Utfallsteg med pinne: 6*4
Det var kort pass, då jag inte ville belasta knät med mycket stötar.
Ska träna snabbhet/ explsovitet ikväll
Rusher 5-10 m 5-6 lopp max
stege: olika fotarbetsövningar
hopprepp.
Frukost: 1 dl havregrynsgröt, 1.25dl 3% fett mjölk , 3tsk linfrö
Lunch: tonfisk, kidneybönor + sallad ( paprika, majs, tomat, gurka, purjolök, örtsalt, olivolja) 0.5dl gräddfil, 2glas vatten, 2 mackor med leverpastej o lite linfrö
mellanmål: avokado , 1 ost-skinkmacka / rågrut
middag: ca 1 dl ris, 1 kotlett och lite sallad , 1 glas vatten
kvällsmål: vet inte riktigt vad det blir, kanske ägg och kött ( efter träning)
edit: jag vet inte riktigt hur många kcal det där är men jag tror inte det är 3000kcal. Kan det vara 2000-2500 ? Jag känner mig lite hungrig nästan hela dagen så jag ligger på under vanliga dagsbehovet tror jag. .
träning idag i värmen vid 13 tiden! Riktigt varm, nästan som man ville ta av sig allt ;-) hehe en bra två timmarspass men känner ingen riktigt explosivitet i benen, men det är väl så att det går upp och ner. Känner mig seg nu nästan i flera veckor på banan i vändningarna.
Ska köra intervaller idag. Det är et riktigt tungt pass och hjärtat tar helt slut!
40x20 - 20 ggr
20-10 - 20 ggr
10-5 - 10 ggr
Få se också hur vikten beter sig nu i slutet av veckan , har inte hänt något så vitt jag vet men har ju inte "deffat" så länge heller. Förhoppningsvis kan jag lägga upp snart med resultat i juli då jag hoppas få en kamera på min födelsedag nu på måndag :D ( Kom på efterhand att min namn kanske inte är så där jättebra med " 17" :P men men..
Jag har ingen aning om jag äter mindre än förut med det känns som det iallafall! Vi får se efter sommaren. Är det möjligt att gå ner 4 kg till augusti?