Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Frosseri + skakningar?

Registrerad: 2008-04-09

Ibland när jag inte ätit riktig mat på några timmar och sen får i mig vad som helst som t.ex igår EsaPro så blir jag alldeles skakig i kroppen, blir utsvulten och känner mig som ett vrak. Jag behöver inte ens känna mig särskilt hungrig innan för att det ska inträffa. Igår gick jag direkt in till köket rejält skakig och tryckte i mej ca halvkg torkad 1 dag gammal pasta som stod på bordet på några sekunder.
Jag har tidigare skrivit att jag har lite problem att få ner fast föda i vanliga fall men detta tillstånd är undantaget. Frossar i mig allt och mår så jävla bra när jag får i mig nåt.

Är detta ett tecken på nåt? Är det bra/dåligt?

Registrerad: 2007-03-03

Det är ett tecken på att du är som Svea.

Svea är bäst.

Från: Uppsala
Registrerad: 2007-12-04

Citerar från Kollo:

Citat:
Ursprungligen postat av seca
Tjena har lite funderingar kring esapro.
När man läser om esapro så står de "En dos EsaPro™ före träning ökar utsöndringen av insulin med > 400 % under och en timme efter träning. Insulin motverkar muskelnedbrytning." på en punkt.
ja har kollat runt lite på internet o frågat lite folk (morsan e sjuksköterska) och då fått höra att höjda värden av insulin i kroppen 1. orsakar fetma 2.ökar risken för högt kolesterol och hjärt- och kärlsjukdomar 3. ökar risken för olika typer av cancer som tex bukspottscancer (pancreascancer inte säker på om de heter så på svenska). Nu undrar ja om nån annan kanske reagerat på de här och kanske vet nåt ja inte vet eller så kanske ja bara e helt ute o cyklar. skickade även ett liknande brev till eiselt men fick inge svar.
Ja käkar själv esapro o har gjort de i typ 1,5-2mån och tycker att de funkar men e lite orolig över eventuella biverkningar.

mvh seca

Svar Eiselt:

Som Sverker svarade på Kolozzeum så är träning ett "motgift". Kroppen frisätter även stora mängder insulin när du äter kohlydrater och tar t ex vassleprotein så 400 % (från 0) är låter mer än vad det egenligen är.

Som sagt, vet inte riktigt hur insulinsvaret är, om höjningen är marginell eller faktist påverkar.

MEN, om det ger ett insulinpåslag, och du har väldigt lågt blodsocker p.g.a. att du inte ätit ordentligt, kan ju detta eda till ett ännu lägre blodsocker = skakningar, dåsighet och hunger. Dock låter det konstigt om du inte ätit på några timmar bara... men fast föda ger oftast en långsammare insulinutsönding än gainer osvosv.

Så, försök få i dig lite kolhydrater i samband med EsaPro eller käka ordentlig mat (Långsamma kolhydrater) ett tag innan.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB