Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Dunka på med kreatin i deffens slutskede?

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

Läste i senaste nr:et att kreatin hjälper glukogeninlagringen (egentligen ingen nyhet) men det gav mig en tanke att man kanske ska ta höga doser kreatin (INTE vätskebindande sådan) de sista dagarna, speciellt under uppladdningen för att verkligen optimera att det tas upp som glukogen i musklerna. Jag gjorde slut på mitt kreatin för 1½ vecka sen, så jag har haft ett uppehåll, vilket borde göra att jag får en bra effekt av det om jag tar det som under uppladdningsfasen?

några idéer?

mvh/ Peter

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Allt kreatin är vätskebindande,det är det som kreatin gör annars skulle det inte fungera..
Ser inget negativt i att få vatten i muskulaturen innan tävling,musklerna blir ju fylligare..

Webbsida

jo visserligen, men monohydraten är väl mkt mer vätskebindande än tex kre-alkalyn m.fl. ? nej, iofs, om man dessutom håller sig borta från natrium, käkar mkt som innehåller kalium, bakpotatis, osaltade riskakor, torkade bananer etc. så borde den allra största delen av vätskan hamna i musklerna o inte under huden..

vilket kreatin föreslås?

Senast redigerat av Petergbg (2008-06-01 22:29)

Webbsida

Krealkalyn är kreatin monohydrat med lite annat..
Vätskan är dos rellaterad..
Jag rekommenderar ett Creapure monohydrat,Eiselts eller Reflex som är billigt på GG just nu..

Webbsida

okej, men då ska jag kanske inte överdosera jättemycket då? ska jag börja med det redan nu, eller ska jag vänta några dagar för att tajma effekten som man får i början? Efter ungefär hur många dagar med uppladdning brukar det dröja innan effekten kulminerar?

Webbsida

Petergbg skrev:

okej, men då ska jag kanske inte överdosera jättemycket då? ska jag börja med det redan nu, eller ska jag vänta några dagar för att tajma effekten som man får i början? Efter ungefär hur många dagar med uppladdning brukar det dröja innan effekten kulminerar?

Av 5-10g per dag borde du få bra effekt,vatten i muskulaturen borde bara göra så att du ser större ut,inte...blöt?
Jag skulle kört på med det rakt över om jag var i din sitts..

Webbsida

nej precis, det vore inte skoj, så jag håller mig till 5-10g, började redan idag, lika bra det, vätska kommer ju försvinna ändå sen. o jag tror inte heller det kommer bli några överdrivna mängder. fick förresten en liten tävlingspresent idag när jag köpte kreatinet :)  en blandning av full blown extreme, vitargo o nåt mer jag inte kommer ihåg, som jag ska ta 20-30min innan jag äntrar scenen, ska ge grymt tryck iaf. nu ska jag bara införskaffa poseringsbrallor o ett par sega gummiband :)

Webbsida

Petergbg skrev:

nej precis, det vore inte skoj, så jag håller mig till 5-10g, började redan idag, lika bra det, vätska kommer ju försvinna ändå sen. o jag tror inte heller det kommer bli några överdrivna mängder. fick förresten en liten tävlingspresent idag när jag köpte kreatinet :)  en blandning av full blown extreme, vitargo o nåt mer jag inte kommer ihåg, som jag ska ta 20-30min innan jag äntrar scenen, ska ge grymt tryck iaf. nu ska jag bara införskaffa poseringsbrallor o ett par sega gummiband :)

Lycka till,hoppas det går fint på tävlingen!

Webbsida

Dr Nick skrev:

Petergbg skrev:

Lycka till,hoppas det går fint på tävlingen!

tack så mycket! det lär behövas o jag ska göra mitt absolut bästa! :D

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB