Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
cali skrev:
Drick inte ljummet vatten.
Varmvatten innehåller mycket koppar och metaller som frigörs från rören, det finns även mer bakterier och det föreligger även en liten risk att man kan få legionella av att dricka varmvatten (En granne till mig dog i det för att han hade som vana att dricka av vattnet i duschen)
Så ska du dricka ljummet, värm kallvatten!
vattnet på mitt gym är ljummet, så jag har inte så mkt att välja på. Har också hört att det skall vara bättre att dricka ljummet än kallt vatten, vet dock inget om det.
Drick vatten !!!! ( är du ett pro eller) har läst allt ni skrivit här, lägg ner allt strunt prat!
Strunt prat.
EDIT: Glömde att fråga ... vilken fakta (data) visar detta?
Senast redigerat av I Svea I (2008-06-01 11:10)
mr1 skrev:
Drick vatten !!!! ( är du ett pro eller)
Eh, ja? Det finns faktiskt sånna här inne också ;)
cali skrev:
Varmvatten innehåller mycket koppar och metaller som frigörs från rören, det finns även mer bakterier och det föreligger även en liten risk att man kan få legionella av att dricka varmvatten (En granne till mig dog i det för att han hade som vana att dricka av vattnet i duschen)
Så ska du dricka ljummet, värm kallvatten!
Fan va snopet. Hur vet man att det var det han dog av då? Hade han berättat innan för nån att han brukade dricka vatten i duschen?
kubein skrev:
cali skrev:
Så ska du dricka ljummet, värm kallvatten!Fan va snopet. Hur vet man att det var det han dog av då? Hade han berättat innan för nån att han brukade dricka vatten i duschen?
Det kanske var den mest troliga anledningen dem kom fram till om han nu fått i sig grejer som förekommer i varmvatten under en längre tid?
Eller så skrev/rista han in det i kaklet i duschen som det sista han lämnade efter sig.
Senast redigerat av _henkee (2008-06-01 15:19)
Kan man ta varmvatten om man ska koka ris tex bakterierna borde väl dö när man kokar?
Ander skrev:
Kan man ta varmvatten om man ska koka ris tex bakterierna borde väl dö när man kokar?
Kemikalerna osv tror jag klarar sig trots värmen,.
.
Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-06-01 17:19)
_henkee skrev:
Ander skrev:
Kemikalerna osv tror jag klarar sig trots värmen,.
jo de gör de säkerligen, men som sagt, bakterierna dör när man kokar