Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 54 55 56 57 58 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

razor skrev:

Nä fan va tufft, vad blir det för slags vikter?

Förhållandevis lätta för att vara strongman. 90 kg per väska....men det är ju trots allt 180 kg sammanlagt så det är nog småtungt att kånka runt på. :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Lajne skrev:

razor skrev:

Ja just det, den kommentaren glömde jag ställa: varför inte lägga på lite mer vikt och halvera seten? =D iof 30 sekunders vila är inte mkt det.

Jag ville göra många ettor för att öva på just den lite speciella teknik man har när man gör en etta. Vikten var inte så viktig, även om den naturligtvis var tvungen att kännas för att det skulle ge något:)

Skönt att det finns personer som är seriösa, det skall jag komma ihåg när polarna klagar på mig.

Fredrikn77 skrev:

razor skrev:

Nä fan va tufft, vad blir det för slags vikter?

Förhållandevis lätta för att vara strongman. 90 kg per väska....men det är ju trots allt 180 kg sammanlagt så det är nog småtungt att kånka runt på. :)

Tänkte mest på vilken typ av vikt, så du har tillgång till riktiga "väskor" då alltså? Starkt!!!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Förberedelsepass, 29/5-08

Bänkpress
3x90kg
3x90kg

Avlyft, bänkpress
1x120kg
1x130kg
1x130kg
1x140kg

Kände på att hålla i vikterna. Bekantade mig med dem; talade mjukt till dem och smekte dem varsamt. Det kändes bra. Det kommer gå bra i övermorgon.

Bänkpress
3x90kg

Otroligt mycket lättare efter att ha hållt i 140kg precis innan.

Laxdrag
1x120kg
1x110kg
1x100kg
1x90kg

120an kändes lätt.

Böj
1x100kg
1x110kg
1x110kg
1x100kg
1x100kg

Skulle bara vart 4 set, men behövde en sista etta på 100kg för att få in känslan något sånär. Ryggen bråkade efter alla marklyft i förrgår, och lyften blev sega. Är rädd att jag missbedömde, men allt jag kan göra åt det är att vänta, äta och se.

Utgångar, knäböj
1x130kg
1x130kg
1x140kg
1x150kg
1x150kg

Jag var i harmoni med vikten. Vare sig ben eller bål strejkade, utan accepterade bara att 150kg låg där. Ryggen släppte ifrån sig en tyst klagan, men inget värt att fokusera på. Med en fräsh rygg kändes det som om jag hade kunnat böja vikten där och då, trots de sega lyften tidigare.

Ett underligt pass; harmoniskt och lugnt, som en förberedelse inför något stort. Ni märker hur jag skriver flummigare än vanligt, tänker konstigare än vanligt; jag har tagit åt mig det jag kan greppa av konstigapellefants filosofiska inställning till träningen och tillämpar den harmoni jag hittar mellan muskler och vikt, kraft och motstånd. I sinom tid kommer allt ersättas av ett ursinnigt kämpande, men just nu är allt avslappnat, förberedande...

//Lajne

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Haha are you fo real? Ser fram emot övermorgonda'n.

Webbsida

I am fo real=) Tänkte bara att en ny mental approach kanske inte är fel; det är saker som kan generera kilon på stången likväl som ny träning eller ny kost. I slutändan är det mesta värt ett försök:)

Registrerad: 2007-06-26

Byt nick till Lovechild också eller nåt ;)

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

lol

Webbsida

Jag känner att det är väldigt mycket negativ energi som strömmar genom min dagbok just nu. Men det är ingen fara. Den kan inte rubba min harmoni, inte stoppa mitt flöde.

:D

-"He is still rambling about hippiestuff!"
-"Quick nurse, we're losing him! another shock, maximum power!" BZZZZT!!!

Registrerad: 2007-03-03

Lajne skrev:

Jag känner att det är väldigt mycket negativ energi som strömmar genom min dagbok just nu. Men det är ingen fara. Den kan inte rubba min harmoni, inte stoppa mitt flöde.

Jag känner vibbarna.

Webbsida

Du kanske vill vara med på lördag alltidxx, så får du se min nya energi first hand? Har inte lyckats hitta någon som vill passa mig än:(

Svea, du är den enda som förstår mig!

Senast redigerat av Lajne (2008-05-29 16:17)

Lajne skrev:

Du kanske vill vara med på lördag alltidxx, så får du se min nya energi first hand? Har inte lyckats hitta någon som vill passa mig än:(

Svea, du är den enda som förstår mig!

Problemet är att jag inte kan lova nåt för jag har lovat min kvinna att vara stand-by för utflykt bortåt Tomelilla på Lördag...

Webbsida

Jaja för fan, det är ju ingen nationell kris direkt om jag skulle vara tvungen att böja i buren och tippa stången åt sidan i bänken vid en eventuell fail:P Och det är ändå ifall jag skulle ha oturen att inte träffa på nån lyftare som kan hjälpa mig; brukar sällan lita på annat löst folk:) Men om din hona tillåter och du har lust kan du ju höra av dig iaf.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-29 17:10)

Registrerad: 2005-03-23

Vart tränar du Lajne? MAK?

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Haha, vad röker du och var får man tag i det?

Webbsida

Pekkan: Ja, för det mesta. Blir nåt enstaka pass då och då på 24/7 när jag inte orkar ta mig hela vägen till MAK, men det är sällan. Har inte varit där på en månad nu snart.

Coffe: Något säger mig att någon som likställer sin egen msn med Serafimermedaljen kanske inte behöver det jag röker; speciellt inte när hans msn finns klart synlig precis under hans postcount:P

Jag kan passa när du tränar i MAK ;) Och jag gör inte som många andra gör när de passar (lyfter allt själv när det är DU som ska träna), utan jag skriker: UPP ME DEN FÖR HELVETE!!!!! ;)

Webbsida

Haha, du får väl en poäng för det. Men den syns väl inte alls. Man kommer ju till något formulär så man kan skicka mail om man klickar där.

Registrerad: 2008-04-09

pekkan skrev:

Jag kan passa när du tränar i MAK ;) Och jag gör inte som många andra gör när de passar (lyfter allt själv när det är DU som ska träna), utan jag skriker: UPP ME DEN FÖR HELVETE!!!!! ;)

Allt du gör? Skriker och låter han ligga? Skön approach.

Lajne din framtida sjukhusvisit = min biljett till vinstpallen i vår lilla tävling.

Webbsida

pekkan, jovisst, om du inte tränar vid någon konstig tid på lördag. Hade själv tänkt dra dit runt 11-12-tiden.

****, den syns när man håller musen över den. Och om man klickar på den öppnas outlook med den i adressfönstret för att skicka ett mail. Du har med andra ord klickat i "Visa din epostadress" istället för "Dölj min epostadress men tillåt epost genom formulär" i din profil:)

Stickus, jag kan slå dig även om jag är förlamad från höften och neråt;)

Edit: Tog bort stackars coffes address ur posten, så att han fick behålla lite exklusivitet:P

Senast redigerat av Lajne (2008-05-30 00:11)

Webbsida

Haha, jaha. Då försvann ju en del av exklusiviteten genast... :-D

Stickus skrev:

pekkan skrev:

Allt du gör? Skriker och låter han ligga? Skön approach.

Haha. Klart inte. Jag hjälper till när det behövs ;)

Lajne skrev:

pekkan, jovisst, om du inte tränar vid någon konstig tid på lördag. Hade själv tänkt dra dit runt 11-12-tiden.

Det låter bra ;)

Webbsida

OK, du får väl känna igen mig på min Maximuscle - Team Sweden tröja, den syns bra, och komma fram och hälsa eller nåt:P Är du inte där vid 12 börjar jag utan dig:)

Jag är där innan tolv ;)

Senast redigerat av pekkan (2008-05-30 00:21)

Sidor: 1 … 54 55 56 57 58 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB