Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Mellanmål på jobbet

Registrerad: 2005-10-01

Frukost:
Ett glas gainer, ett glas valio vanilj youghurt

Lunch:
Äter ute någonstans, typ dagens

Eftermiddag kl 15.00
Vad ska jag äta här som uppfyller de här kraven?
Smidigt att ha med sig
Ger inte mig en blodsocker kick så att jag blir liggande 20 minuter senare
Är "bra" för mig

Kvällsmat:
Något simpelt

Tack,

Erik

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Jag slänger ofta i mig en VÄLDIGT simpel liten grej: Först kokar jag upp 1 dl ris och sen blandar jag i en burk tonfisk i det och kryddar en massa och äter rakt upp och ner :) hardcore

Wow det där var lite för ambitiöst för mig! =D

Proteinbar? Är det kanske något? Isf, vilka ska man käka?

Registrerad: 2006-08-17

En burk makrill i tomatsås på hårt/mjukt bröd. Smidigt, gott, nyttigt, mättande.
Annars är ju frukt en klassiker som alltid funkar.

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Proteinbar funkar väl också iofs.

Meleas tips låter väldigt trevligt också =) Makrill är supergott

Tack för förslagen. Lite tankar bara:

Makrill i tomatsås är gott! Men tyvärr så ingår det i mitt jobb att jag måste prata med folk, så makrill går bort.

Vet inte det bara är jag som inbillar mig, men när jag äter en frukt så blir ja pigg direkt efteråt och sen blir jag supertrött och allt blir bara jobbigt. Kan det vara att kroppen bryter ner frukten för snabbt?

Kom gärna med fler förslag

Registrerad: 2004-03-03

Basta sattet enligt mig ar att da och da gora ett storkok kyckling och ris ex, och dela upp i smaportioner. Ett par bananer och en proteindryck ar annars nat jag kor som nodproviant

Varfor gainer pa morgonen?? Borja morgonen med en rejal dos socker och snabba proteiner, ar knappast nat jag skulle rekomendera...

Va har du for mal med traningen?

Tack för feedbacken!

Har gått ifrån gainers på morgonkvisten. Ursprungligen så var tanken med gainers på morgonen att trycka i in massa energi som skulle räcka över hela dagen och sen äta lite mindre mål både till lunch och kvällsmat. Men efter en helt logisk viktökning så insåg jag att det var dags att byta strategi.

Målet med min träning är att få en funktionell kropp. Jag vill kunna springa en mil utan att se dödsljuset samt känna att jag har smidigheten samt styrkan att fullfölja thai-boxningspass.

Är tyvärr inte tillräckligt ambitiös för att göra storkok och ta med mig det till jobbet. Men steget till att ta med sig en påse proteinpulver och ett par bananer är betydligt kortare och därmed realistiskt.

ProTargo´s http://www.nutritionstore.se/product_in … ucts_id=29 har jag kört tidigare och den gillade jag verkligen. Whey 80 alt. 100 har oxå provats och de är också okey men inte lika goda. Anses någon av de alternativen bra eller är det annat som rekommenderas utifrån mina träningsmål?

/E

Registrerad: 2008-05-18

jag fick tips från en att köpa kesella 1% rätt mycke proteiner men lite fett o kolhydrater och sedan blanda i lite fun light för att få en god smak.. rätt mumsigt faktiskr.. och kesella o saft går ju få tag i villken mataffär som och går på ett kick att röra ihop..

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB