Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Äta grädde tills man spyr.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

så med andra ord så har vi nu klarlagt att vi får köpa en oxe av bonden och frysa ner den, eller köpa den redan slaktad. därmed så var den viktiga disskutionen avklarad. vi köttätande tränande hanar får köpa oss storpack oxe. hooray till friheten i sverige!

till det mer konstiga scenariot så kan jag fråga om du, KOP, inte kan fråga din bror hurvida man får ha sin arm som prydnad och sälja den, eller om den förevigt kommer att vara illegal i andras händer, som inte fått eller ärvt den?

Registrerad: 2008-01-24

Alla djur måste märkas med öronmärkning men en bonde kan använda sin egna tjur betäcka kon och då vet inte staten att den kalven existerar som man kan sälja svart sen men pga av vissa bakterier så får man inte sälja köttdjur till vem man vill. Griskött kan innehålla trikiner en mask som är väldigt ovanlig dock men steker man inte köttet ordentligt "minst 68grader i köttets mitt" och om man får i sig masken så äter den/dom maskarna upp en innifrån.

så alla djur som en bonde har måste registreras så att staten vet om dom?
trikinerna känner man ju till, och det är därför man inte ska äta blodigt griskött, men nöt ska för mig vara blodigt, eftersom det smakar godast då ^^ gäller bakterielagarna även på nöt, även fast det köttet inte innehåller trikiner?
om köttet blir testat och innehåller nog lite bakterier, får han då sälja det till vem han vill?

http://www.slakteriprodukter.se/slp/slpstart.nsf
på förstasidan så står det lite om utbetalningspriser för djuren. under 40 spänn kilot iaf ^^

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Arbetslösa i Tyskland tvingas inte prostituera sig   t ex.

Prostitution utpekas i många sammanhang som den sista utvägen för unga, drogberoende kvinnor (och i mindre utsträckning män). Om det vore legalt att låta dessa ta betalt för att stympa sig själva (och det fanns en marknad, vilket jag iofs tvivlar lite på) hade utgången blivit minst sagt tragisk.

zartok skrev:

så alla djur som en bonde har måste registreras så att staten vet om dom?
trikinerna känner man ju till, och det är därför man inte ska äta blodigt griskött, men nöt ska för mig vara blodigt, eftersom det smakar godast då ^^ gäller bakterielagarna även på nöt, även fast det köttet inte innehåller trikiner?
om köttet blir testat och innehåller nog lite bakterier, får han då sälja det till vem han vill?

Ja du för nöt har vi ju tex galna kosjukan och det steker man inte bort det krävs flera tusen grader så det blir inte så möe kvar att äta hehe ;) så staten måste hålla koll på alla slaktdjur, precis som med bilbesiktning :) Den som köper måste meddela skattemyndigheten att han har köpt djuret, alla djur är Eu-märkta dom finns i ett register.

Från: Ö-vik
Registrerad: 2007-09-12

Lajne skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Prostitution utpekas i många sammanhang som den sista utvägen för unga, drogberoende kvinnor (och i mindre utsträckning män). Om det vore legalt att låta dessa ta betalt för att stympa sig själva (och det fanns en marknad, vilket jag iofs tvivlar lite på) hade utgången blivit minst sagt tragisk.

Tänk vilka skattepengar vi kunnat dra in om man tvingade långtidsarbetslösa att prostituera sig. Förutsatt att man gjorde prostitution till ett lagligt arbete där man betalar skatt.

Registrerad: 2007-03-03

Ja för fan. Jag tycker att vi gör det legalt att mörda folk, fett med stålar vi skulle dra in på skatten!

Webbsida

Varför inte bara skjuta alla långtidsarbetslösa/långtidssjukskrivna/sjukpensionerade/pensionerade människor istället så slipper vi den belastning de utgör på samhället? Också resonerar vi lite längre så kanske vi snart kommer fram till att alla mindervärdiga individer, arbetande som icke arbetande, borde rensas ut och vips så är vi tillbaka 1939 och jag har åkallat Godwins lag :) Den här tråden har överlevt alldeles för länge nu imo:P

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

I Svea I skrev:

Ja för fan. Jag tycker att vi gör det legalt att mörda folk, fett med stålar vi skulle dra in på skatten!

Vilken skatt?

Lajne skrev:

Också resonerar vi lite längre så kanske vi snart kommer fram till att alla mindervärdiga individer, arbetande som icke arbetande, borde rensas ut och vips så är vi tillbaka 1939 och jag har åkallat Godwins lag :)

Vilka individer är mindervärdiga?

Webbsida

Englund skrev:

I Svea I skrev:

Vilken skatt?

Arvsskatten som vi återinför!

Englund skrev:

Lajne skrev:

Också resonerar vi lite längre så kanske vi snart kommer fram till att alla mindervärdiga individer, arbetande som icke arbetande, borde rensas ut och vips så är vi tillbaka 1939 och jag har åkallat Godwins lag :)

Vilka individer är mindervärdiga?

Givetvis de vars existens kostar samhället mer än den tillför.

och där har vi grundtanken i ett totalitärt samhälle, där du antingen ska prestera, eller försvinna. nej, jag tycker att det är skönt att vi lever i ett land där vi (även om det blivit i långt mycket sämre mån) tar hand om våra sjuka och arbetslösa och... ja, ringmärker kossor om det finns risk för en pandemi såsom galna ko-sjukan ^^ dock så trodde jag att även det gick att steka bort, men dom bakterierna eller virusen, vad det nu än är måste ju vara väldigt resistanta.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Lajne skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Om det skulle finnas en marknad skulle den redan finnas, så att säga =P

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Om det skulle finnas en marknad skulle den redan finnas, så att säga =P

Det har du helt rätt i. Å andra sidan, så om det fanns en marknad skulle vi nog inte veta om den heller, om jag får gissa. Dessutom fanns www.cutitoff.tk innan, även om den verkar nerlagd nu, där någon skötte en insamling via paypal som när den nådde 20 000 dollar skulle klippa av sig sitt lillfinger live. Jag gissar på att han ångrade sig och tog pengarna och stack, men jag kan ju aldrig veta:P

WTF!? klippa av sig ett lillfinger när han fått in så mycket pengar? hur sjuka saker finns det på internet egentligen?

Registrerad: 2007-09-20

Kul utveckling på tråden. Till en början handlar det om grädde sen helt plötsligt står det om prostitution och slaktande av djur mm, hur lyckas ni. :D

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Ang att köpa oxe:

Morsan och farsan brukar köpa en halv ko per år, slaktad och klar, med bara ben kvar på de köttbitar som man äter. Snittpris per kg kött landade då på 85 kr/kg. Lite dyrt för delarna man gör färs av, men en oxfilé en dag gammal är klart värt 85 kg/kg :-)

Så deär de köpte blev det ungefär butikspris men, smak, kvalité och livskvalitét för djuret är ju sjukt mycket bättre. 

Bli kompis med en bonde omgående!

det var lite högt pris måste man nog skriva. man får ju endel bra bitar för 85 kr kilot, och då är det ju grejjade bitar. lövbitar går på runt 100 och grytbitar kan man ibland få för 50.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Jo, det är ju det. Tror priset året innan slutade på strax under 60... Beror nog väldigt mkt på ur schysst bonden är

kostar det runt 60 spänn så låter det mycket mer värt det, men å andra sidan så om bonden vet att man ska ha en oxe innan man åker därifrån så har ju han möjlighet att trissa upp priset också.

Från: Arjeplog
Registrerad: 2008-05-04

Känns som att tråden gått lite off topic?

tja, oxarna var ju lite nära planen att äta grädde, är dom inte? =)

Registrerad: 2007-03-03

Att hugga av sig armar och ben och hänga upp på väggarna är inte särskilt ontopic.

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Nu var ju ursprungstopic att kunna äta så mycket grädde som möjligt, då känns inte att äta så mycket kött som möjligt som ett jättelångt snedsteg.

Däremot armen vettefan hur den kunde dyka upp egentligen, haha ;)

Zartok    Du kan få köpa min katt för 50kr kilot du får kolla efter trikiner själv ;) haha

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB