Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
mitt mål är att lägga på så mycket muskelmassa som möjligt efter sommaren så skulle vara glad om jag fick hjälp av upplägg av träningspogram. Har tänkt träna 4 gånger i väckan.
-hade tänkt variera mellan halvkropps och en split på 4 av korppen,typ köra pogrammen varannan månad. hur låter det?
3split:
må- bröst biceps
ti-
ons- ben
to- rygg
fre
lö- triceps axlar
sö
halvkropp:
må- börst, mage, framsidalår, biceps
ti
ons- axlar, rygg, tricpes, baksidalår, vader
to
fre- börst, mage, framsidalår, biceps
lö
sö- axlar, rygg, tricpes, baksidalår, vader
jodå det fungerar säkert bra, men varför inte köra helkroppspass istället? det känns som det enda du får ut av att kunna köra halvkropps är att kunna ta ut dig liiite mer var fjärde dag, istället för varannan dag - och samtidigt, tar du ut dig mer var fjärde dag så är det större risk att muskelgrupperna krockar hårdare (iom eventuell träningsvärk) varannan dag...jag vet inte, kan vara att jag är helkropps skadad, men i min mening så känns det som helkroppspass utväger halvkropps.
men som alltid så är kosten nyckeln till att bli stor, så det mesta kommer ju funka om du äter rätt :)
Inte för att låta petig men hör inte trådar med topics som "träningspogram" hemma i sektionen "träningsprogram"?
Stickus skrev:
Inte för att låta petig men hör inte trådar med topics som "träningspogram" hemma i sektionen "träningsprogram"?
Jo.