Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13  

Ljuvligts träning 2008!

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

spicegirl_17 skrev:

Menar du att du äter 1300 i VECKAN?? :O Eller menar du att du äter 1300kcal/dag? .

oj sorry, lite trött, menar om dagen=)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Om det inte börjar hända något inom max 2 veckor så är tipset att gå öka kosten, hur korkat det än låter. Kanske har du kört din metabolism i botten redan, men jag tycker inte det ska hända så här tidigt.

Cybercowboy skrev:

Om det inte börjar hända något inom max 2 veckor så är tipset att gå öka kosten, hur korkat det än låter. Kanske har du kört din metabolism i botten redan, men jag tycker inte det ska hända så här tidigt.

Okej, får se då om två veckor. Men hur lång tid brukar det ta annars för metabolismen att gå i bottnen?

Registrerad: 2008-03-24

Ja, vad bra att det var om DAGEN, blev jag riktigt riktigt orolig!! Hmm, jag tycker som cowboy om det inte har hänt något på länge tycker du ska öka på kosten. Ok, från bilderna som jag såg dig på tycker jag du ska lägga på dig mer muskler. :) Vilket gör att kosten måste upp mer!

Ljuvligt skrev:

Cybercowboy skrev:

Okej, får se då om två veckor. Men hur lång tid brukar det ta annars för metabolismen att gå i bottnen?

Jag vet faktiskt inte. Den sänks ganska omedelbart då man går på ett energiunderskott, men hur lång tid och vad man måste göra för att fucka upp den vet jag inte riktigt.

Att man hamnar i ett slags svältläge är däremot en stor myt. Annars skulle vi inte haft en massa tjejer med enorma anorexia-problem. Dvs; du kommer/ska gå ner i vikt på ett underskott, men var gränsen går varierar beroende på hormoner och annat. Sedan finns det något som kallas "set-point" (nej Spice, det har inget med tennis att göra :) ).  Homeostatis, som det kallas, är när organismen är i balans och då fungerar du som bäst. När du dietar så kommer du, om du inte har en för hög set-point, att rubba kroppens balans negativt. Ju lägre du går i fettprocent, desto mer vill kroppen ställa tillbaka visarna.

Man ska ha klart för sig att det suger att vara tjej när det gäller träning och viktminskning. Ni har extremt mycket sämre förutsättningar än oss killar. Så försök läsa på så mycket du kan om näringslära och hur kroppen fungerar, så skapar du bättre förutsättningar att lyckas.

Cybercowboy skrev:

Ljuvligt skrev:

Cybercowboy skrev:

Jag vet faktiskt inte. Den sänks ganska omedelbart då man går på ett energiunderskott, men hur lång tid och vad man måste göra för att fucka upp den vet jag inte riktigt.

Att man hamnar i ett slags svältläge är däremot en stor myt. Annars skulle vi inte haft en massa tjejer med enorma anorexia-problem. Dvs; du kommer/ska gå ner i vikt på ett underskott, men var gränsen går varierar beroende på hormoner och annat. Sedan finns det något som kallas "set-point" (nej Spice, det har inget med tennis att göra :) ).  Homeostatis, som det kallas, är när organismen är i balans och då fungerar du som bäst. När du dietar så kommer du, om du inte har en för hög set-point, att rubba kroppens balans negativt. Ju lägre du går i fettprocent, desto mer vill kroppen ställa tillbaka visarna.

Man ska ha klart för sig att det suger att vara tjej när det gäller träning och viktminskning. Ni har extremt mycket sämre förutsättningar än oss killar. Så försök läsa på så mycket du kan om näringslära och hur kroppen fungerar, så skapar du bättre förutsättningar att lyckas.

Tack för infot , jag lärde mig lite också! Ja, det suger att vara tjej när de gäller träningen och vikten! :( Ni killar har så mkt lättare att bygga medan vi chicas måste pressa o pressa vilket leder till att vi inte vill göra något för allt går emot oss.
haha, roligt där ;)

Cybercowboy: hm, så pass. Nä men har väl kanske undrat lite då jag en annan gång prövat att käka kanske 4-5 skålar med yoghurt och flingor endast under dagen och då gått ner. Detta utan att träna något speciellt, men nu när jag äter ännu mkindre (dock mer varierat) och tränar mycket hårdare så står det still. Men ska läsa på mer och försöka lära mig mer, sen får vi se om två veckor om det hänt något. Tack=)!

Jag läste härom dagen (jag läser för mycket så jag lyckades tyvärr inte leta rätt på var jag läst det) att för mycket cardio-träning under diet kunde helt fucka till viktnedgången. Man vet att det är så, men inte varför.

Just a heads up. Men kör på i 1-2 veckor till och håll dig till dina 1.3-1.4Mcal (inget fusk!) så ser vi. TJejer brukar kunna ha det svårt de första veckorna och sen swooosh så rinner det av en massa fett bara så där.

Cyklade till gymmet lite innan tolv och fick hela gymmet för mig själv en stund, vilket var perfekt. Mer sådant=). Körde första helkroppspasset och hann ungefär halva innan det började trilla in folk. Men hann med dem som det brukar vara mest kö till. Dock så fanns det inget att kolla på så då körde jga med kanske 1 mins vila mellan varje gång. Iaf så här såg det ut:
Marklyft: Glömde att jag bara skulle köra 3x5 så det blev 3x8, svårt att orka hålla i stången med händerna. stången (20kg) och 10 på vardera sida. Nytt rekord, har iof inte kört så långe men ändå;).
Bänkpress: 3x8 och stången (20 kg) plus 3.75 på vardera sida, nytt rekord.
Sittande hantelpress: 3x8 och 10 kg
Latsdrag: 3x8 och 16.5 kg
Lårcurl: 3x8 och 45 kg
Vadpress: Jobbigt var det, har fortfarande träningdvärk sen i fredags. 3x8 och 60 kg.
Mage: twistern 3x8 på varje sida och 50 kg (nytt rekord)

Ökade lite smått i vissa övningar vilket knappt märks, men gör mycker för motivationen. Imogon blir det kondition.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Kul med nya personbästa! Kör hårt! :-)

kul att du har slagit rekord!! keep up the good work som jag brukar säga ;) Ser bra ut.. :)

coffe_aberg skrev:

Kul med nya personbästa! Kör hårt! :-)

kul att du har slagit rekord!! keep up the good work som jag brukar säga ;) Ser bra ut.. :)

Tack tack=), kommer faktiskt ett till, alldeles strax ska bara äta först..

Så nu har jag smällt i mig lite mat.
Körde ett 1 och ett halvt pass idag, dvs. ett styrketräningspass och ett halvt konditionspass.
Knäböj: stången plus 15 kilo på vardera sida(rekord) 3x8
Hantelpress: 10 kilo 3x8, är för lätt ska pröva 12.5 kg nästa gång
Militärpress: 25 kilo 3x8
Cabelrodd: 57.5 kilo 3x8
Lårcurl: 45 kilo 3x8
Vadpress: 60 kilo 3x8
Mage: lite blandade övningar

Sen blev det 500 kcal på cykeln. Imorgon blir det minst 1000 kcal ich gärna 1500 kcal om jag orkar.

Fråga: Jag undrar lite om jag kan lägga till några/någon maskin för utsida lår och kanske även insidan? Eller får jag det genom benböjen?

ser kanon ut :) Roligt att du kkör tungt och mkt :D

benpress med lite andra fotställningar är bra tror jag. t ex om du har fötterna mer utåt/samt inåt får du mer utsida/insida. tror det iaf :)

spicegirl_17 skrev:

ser kanon ut :) Roligt att du kkör tungt och mkt :D

benpress med lite andra fotställningar är bra tror jag. t ex om du har fötterna mer utåt/samt inåt får du mer utsida/insida. tror det iaf :)

Tack=), dock inte så tungt om man jämför med alla andra här. Men jag tycker det är tungt;). A, det är ju ett alternativ iof. Jag funderade på gynmaskinerna, men det är väl bara för att jag kört på dem innan.

ja, kör lite blandat,

haha, vi tjejer tycker det är tungt iaf :P

Webbsida

Du är rätt stark, 50 kg i knäböj är inte så pjoskigt.

coffe_aberg skrev:

Du är rätt stark, 50 kg i knäböj är inte så pjoskigt.

Tack, man gör sitt bästa;)

Förbrännde en 1000 kcal idag, genom cykling och crosstrainer. Det var TRÅKIGT, så det är nog dags att bli seriös med löpningen. Förövrigt slutar jag på en 1100 kcal idag så lite mindre än vanligt, bra bra tror jag.

Får man fråga vad du har för fettprocent, bmi och muskelprocent ? Hur mkt du väger med+ hur lång :) ?

spicegirl_17 skrev:

Får man fråga vad du har för fettprocent, bmi och muskelprocent ? Hur mkt du väger med+ hur lång :) ?

Självklart, vikten låg senast jag kollade (ca 2 veckor) på 58,3 kg är cirkus 1.70 cm, bmi 20,1. tyvärr har jag inte hittat något ställe där jag kan kolla fettprocent eller muskelprocent i stan, inte ens på sjukhuset där jag hörde mig för iaf. Hade doch gärna tagit reda på det=/.

Ljuvligt skrev:

spicegirl_17 skrev:

Självklart, vikten låg senast jag kollade (ca 2 veckor) på 58,3 kg är cirkus 1.70 cm, bmi 20,1. tyvärr har jag inte hittat något ställe där jag kan kolla fettprocent eller muskelprocent i stan, inte ens på sjukhuset där jag hörde mig för iaf. Hade doch gärna tagit reda på det=/.

Oj, det verkar ju jättebra vikt med din längd :) bmi också bra :) Fortsätt till dina mål , det klarar du? vad är målet någon vikt?

Ingen specifik vikt alls faktiskt, känner mig nöjd med det mesta förutom de där extra kilorna;). Har haft en dröm om magrutor, så det är väl det som mest liknar ett mål.

ok, de fixar du :)

Webbsida

Med 58 kg på 170 cm kan det inte vara långt till magrutor, eller?

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB