Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Gemensam marklyfttävlingsdagbok för mellanstarka pojkar! :-)

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Jag kopierar coffe_aberg's tävlingsupplägg rakt av, fast denna tävling handlar om marklyft. Målet är den jämna siffran 220kg! Just nu bör du ligga mellan 185-200 kg i 1RM. Kroppsvikt har ingen betydelse men är kul info. Du skriver upp dina markpass och en liten kommentar hur det gick.

Regler: Endast magnesium och bälte är tillåtet och självklart lodrät rygg.

Vinnaren vinner också här evig ära!

Tävlande: (alfabetisk ordning)

high_school_boy
Lajne
Nipkiss
razor
Stickus

Utgångsvikt: (alfabetisk ordning)

high_school_boy
185kg @ 85kg

Lajne
190kg @ 82,5kg

Nipkiss
190kg @ 90kg.

razor
195kg @ 93kg

Stickus
180kg @ 90kg

Uppdaterade resultat : (alfabetisk ordning)

Lajne

Nipkiss

razor

Stickus
2008-05-28 - 182,5 kg
2008-06-09 - 185 kg
2008-06-12 - 192,5 kg
2008-07-28 - 207,5kg

Senast redigerat av razor (2008-08-03 18:49)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

mellanstarka? jojo, tänk om man hade varit där uppe och dragit vikter.. =D

zartok skrev:

Men ljusår från dom starkaste! :P

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Fan då, jag platsar nog inte här :(. Drar en relativt enkel 4:a på 160 kg RAW. En 5:a, eventuellt en 6:a sätter jag med remmar på 160 kg. Får väl ta och maxa någon dag framöver :)

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

jag joinar här också. 190kg@90kg. vet dock inte hur motiverad jag är för att öka i marken :P

lägg på 185 nästa pass och dra på så in i h*lvete så är du med i matchen sen. =)

Nipkiss skrev:

jag joinar här också. 190kg@90kg. vet dock inte hur motiverad jag är för att öka i marken :P

Trevligt, då slipper man tävla ensam!

Registrerad: 2008-04-09

Hoppar gärna in. Har låångt kvar men slita ska jag.

180kg@90kg

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Jag tycker det är alldeles för lågt mål. Tar ni in folk som satt 200 (t ex jag) så kommer nog den personen nå 215 inom en inte alltför avlägsen framtid. Tränar man sjukt inriktat på mark, t ex två pass i veckan och fokuserat på ettor kan "random gymtränare" lätt öka 20kg på en månad.

Själv skulle jag gärna haft en marktävling med grabbar i 200+ typ försten till 230. Mesta jag markat i år är 200 så jag kvalar väl in här men bäst att jag avstår :P har fortfarande "muskelminne" att gå igen på i mark så det är lite orättvist.

Tänkre dock följa denna tävlingen mycket noga!! :D Ska bli kul!!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Steve, vi kan tävla om först till 250 sen; jag ska bara vinna den här först =)

Lajne, 190kg @ 82,5kg kroppsvikt, anmäler sig till matchen. Vilket för övrigt gör det till min andra tävling mot stickus, mycket ära som står på spel oss emellan nu snart;)

Senast redigerat av Lajne (2008-05-28 00:06)

Stickus skrev:

Hoppar gärna in. Har låångt kvar men slita ska jag.

180kg@90kg

Go for it!

stevebc skrev:

Jag tycker det är alldeles för lågt mål. Tar ni in folk som satt 200 (t ex jag) så kommer nog den personen nå 215 inom en inte alltför avlägsen framtid. Tränar man sjukt inriktat på mark, t ex två pass i veckan och fokuserat på ettor kan "random gymtränare" lätt öka 20kg på en månad.

Själv skulle jag gärna haft en marktävling med grabbar i 200+ typ försten till 230. Mesta jag markat i år är 200 så jag kvalar väl in här men bäst att jag avstår :P har fortfarande "muskelminne" att gå igen på i mark så det är lite orättvist.

Tänkre dock följa denna tävlingen mycket noga!! :D Ska bli kul!!

Jag drog paralleller till bänktråden där dom flesta låg på 110 och målet där va 130 kg, alltså 20 kilos ökning. 20 kilos ökning på mina 195 skulle då bli 215. Men du har nog rätt när jag tänker på det, men att öka 35 kilo känns lite långt för egen del iaf. HÄRMED ÖKAR VIKTEN TILL 220 KG, detta är fullt giltligt då jag är tävlingsledare, höhö.

Lajne skrev:

Steve, vi kan tävla om först till 250 sen; jag ska bara vinna den här först =)

Lajne, 190kg @ 82,5kg kroppsvikt, anmäler sig till matchen. Vilket för övrigt gör det till min andra tävling mot stickus, mycket ära som står på spel oss emellan nu snart;)

Du är helt klart med i matchen när det gäller stångvikt, dock inte kroppsvikt, får du ingen mat hemma? =)

razor skrev:

Du är helt klart med i matchen när det gäller stångvikt, dock inte kroppsvikt, får du ingen mat hemma? =)

Lajne är strandraggare så han deffar ner sig inför säsongen..

Webbsida

razor skrev:

Det innebär bara att jag har alla eventuella deffer med allt vad de innebär av stagnation eller styrkeförluster bakom mig, medan ni andra har det framför er. Enjoy;)

Moderator

Jag tycker det blir roligare så. Vore synd om en kille med 200kg kommer in och en månad senare drar 215 i rent flyt :P Nu kommer ni i alla fall få hållas lite längre :P

Webbsida

zartok skrev:

Såg precis din kommentar. FÖR HELVETE MÄNNISKA DU BÖJER 250 KILO, SLUTA KLAGA!!!! ;)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

om man får välja mellan 250 i mark eller i böj så så tar man ju mark hur lätt som helst =) det ser brutalt mäktigt ut att dra upp en sån vikt från marken. folk kollar ju på en redan vid 200 i shrugs.
nej, jag ska ta mig till en läkare någon gång och få höra vad det är som är fel på mina förbaskade kotor, för 5 år och fortfarande så har man problem.. det kan ju tusan inte vara kroniskt heller. jag vägrar.

Nipkiss skrev:

razor skrev:

Lajne är strandraggare så han deffar ner sig inför säsongen..

Jaja nu hänger jag med =)

Lajne skrev:

razor skrev:

Det innebär bara att jag har alla eventuella deffer med allt vad de innebär av stagnation eller styrkeförluster bakom mig, medan ni andra har det framför er. Enjoy;)

Vem har sagt att det skall deffas? inte på min planhalva iaf. ;)

stevebc skrev:

Jag tycker det blir roligare så. Vore synd om en kille med 200kg kommer in och en månad senare drar 215 i rent flyt :P Nu kommer ni i alla fall få hållas lite längre :P

Vad ligger du på nu sa du? Hur mycket över 200 har du lirat på?

Senast redigerat av razor (2008-05-28 10:30)

Moderator

Har dragit 210 på tävling fast det var september. Men känns som det går uppåt nu igen. 200 var rätt lätt senast. Kanske att jag kan dra 210 om jag blir förbannad. Marklyft är ju en övning där attityden spelar sjukt stor roll. Jag har aldrig failat i ett marklyft på tävling och har således underskattat mig själv. Man får ut en jäkla massa kilon bara man taggar till! Det är därför jag tror att en som lyfter 190-200 nu under rätt förutsättningar (bättre teknik, en veckas vila, ilska) kan dra 215 utan besvär.

Webbsida

razor skrev:

Då står du istället inför det trevliga lilla problemet att man bygger bättre med lägre kroppsfett, samt att det är direkt ohälsosamt att bli fet. Jag har tänkt på allt, det finns inga variabler som inte är beräknade;)

stevebc skrev:

Har dragit 210 på tävling fast det var september. Men känns som det går uppåt nu igen. 200 var rätt lätt senast. Kanske att jag kan dra 210 om jag blir förbannad. Marklyft är ju en övning där attityden spelar sjukt stor roll. Jag har aldrig failat i ett marklyft på tävling och har således underskattat mig själv. Man får ut en jäkla massa kilon bara man taggar till! Det är därför jag tror att en som lyfter 190-200 nu under rätt förutsättningar (bättre teknik, en veckas vila, ilska) kan dra 215 utan besvär.

No pain no gain!
Nä du har rätt, du skulle haft ett försprång i denna tävling isf.

Lajne skrev:

razor skrev:

Då står du istället inför det trevliga lilla problemet att man bygger bättre med lägre kroppsfett, samt att det är direkt ohälsosamt att bli fet. Jag har tänkt på allt, det finns inga variabler som inte är beräknade;)

Han bara radar upp dom, men tror du inte att du förlorar mer än vad du vinner på den taktiken? :) Nä nu lämnar vi det och koncentrer oss på "the lift of death!

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Åh! Bra intitiativ! Tyvärr är jag på tok för svag för att vara med här, men har tänkt satsa stenhårt på mark i framtiden nu då min rygg är OK igen.

Hur mycket mark tränar ni som delar i den här tävlingen?

Registrerad: 2008-04-09

182,5kg PR

2,5kg ökning. Usch. Tungt som satan.

jag tränar mark 1-2 ggr i veckan, oftast 1 gång

Webbsida

Stickus, du ökar så jävla lite varje gång att det känns aldrig lönt att säga grattis till pb. Du borde spara dig till större ökningar eller nåt så det blir mer speciellt xD

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Jag vore lycklig om mitt gym hade minivikter så man kunde öka vikterna varje pass då man bulkar istället för att först gå från t.ex. 5 till 8 reps innan man kan kasta på mer vikt... surt.

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB