Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 53 54 55 56 57 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Soft med inbokade gemensamma träningar! Det har inte vi, men vi är så jäkla många så det skulle väl inte gå ändå. Brukar alltid stöta på några dock.

Registrerad: 2005-02-04

Bulk, cykel 1, pass 13

Lite nyfiken på träningsupplägget.
Ser att du kör mkt 3-5:or i basövningar samt 12:or i dips och chins.
Hur ser repsintervallet ut under denna cykel?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Steve: mm, var ganska soft när jag tränade med dem faktiskt. Fast på ett sätt lite sämre, blev som du påpekar lätt väldigt trångt:/

Musicman: det ska vara 5or denna cykeln, sedan bulgaren nästa cykel som börjar 2/6. 12orna i chins och dips var bara för att den där tråden med hur många chins/dips man klarade kom upp igen och jag ville testa vart jag låg. Annars kör jag 5or i viktade chins och i princip aldrig dips, hatar dips, det är fan djävulens övning:P

Registrerad: 2008-04-09

Ser fram emot dina max-resultat nu i slutet av månaden så jag har nå siffror att tävla emot och sporras av.

Synd bara att dips inte är en basövning ;).

Webbsida

Blir väldigt speciellt pass både imorgon och om tre dagar, allt för ingen ska ha någon aning om vilka resultat som väntar 31e. Vem vet, det kanske går skitdåligt -.-;

Webbsida

WAAAAAAAAAAGGGGGHHHH!!!! 27/5-08

Bänkpress
1x100kg
1x105kg
1x110kg
1x115kg
1x110kg
1x105kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
1x100kg
3x100kg

Allt med 30 sek vila. Blev lite segt mot slutet får jag erkänna^^ Edit: Insåg precis att jag faktiskt gjorde en trea på sista setet, för att krama ur totalt. Men det var positiv fail i princip:)

Latsdrag
4x110kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Riktigt dåliga, ville sig bara inte idag. Misstänker något så absurt som att jag faktiskt var trött i latsen efter bänkarna.

Marklyft m frontgrepp
1x130kg
0x172,5kg

Det var ju inte ens nära, stången började rulla ur greppet innan stången ens nådda knäna:(

Marklyft
1x130kg
1x130kg
1x130kg
1x130kg
1x130kg
1x130kg
1x130kg
1x130kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg
1x150kg

Samma som bänken, 30 sek vila. Fy fucking helvete. Har aldrig känt en så total masochistisk njutning som när jag efter det 8e setet lade på 20kg extra:P

Dragonflags
8st
9st

Honns favoritbålövning
6st/sida
8st/sida

Sådär, fick man in lite bålträning också för första gången sen deffen slutade typ. Det behövdes.

Ett skönt pass idag annars; om inte annat borde jag vara väl förberedd inför att göra tunga ettor på lördag i bänk och mark, böjen tänkte jag ta hand om på torsdag fast med ganska låga vikter för att se till så att jag kan återhämta det på bara en vilodag. Annars var 115kg i bänken lovande lätt, och det lilla jag fick känna på 172,5kg i marken sade mig att PB även där inte kan vara omöjligt. Allt hänger på om jag lyckas toppa formen bra eller dåligt, vi får se:P

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2008-06-20 01:39)

Registrerad: 2007-06-26

Menar du att 160 gick upp lätt tidigare eftersom du nu ger dig på 172,5? Annars liknar det ju bara vansinne... :)

Registrerad: 2006-12-30

Lajne, är det meningen att man bara kör 8set bänk när man följer bulgaren ? eller kan man köra en annan övning för bröst efter som vanligt ex. 5*5 eller liknande ?

Webbsida

Alltidxx: Njae alltså, det var ju så många på 170 så jag ville helt enkelt gå om dem^^ Och eftersom det inte är den tävling som betyder mest för mig tänkte jag att det var värt ett försök på 172,5 men inte mycket mer än så:P Var ju länge sen jag provade sist så det kunde ju ha gått.

Frontline warrior: Du anpassar helt enkelt den övriga bröstvolymen efter vad du klarar av. När jag körde det i en tresplit hade jag bulgaren först i passet och sen 6-8 set bröst till efter det.

Moderator

Hahahha fan va gött!! Du har också börjat köra massa ettor, men i jämförelse till vad jag gjorde är detta helt sinnessjukt. Det är iaf en metod jag helt klart tror på, om man vill öka i ettor.

30 sek är dock... det är sjukt. Men ett nödvändigt ont om man ska göra 40 (!!!) ettor.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Dock var Lajne rätt långt från sitt 1RM väl? ;) Jag älskar att träna sådär, få reps kort vila många set <3

Webbsida

Stevebc: Jag använder det lite som "toppning" inför maxningen, har ju inte kört bänkpress utvilad på en månad och dessutom är en etta radikalt annorlunda från en trea eller 5a i teknik så jag ville verkligen nöta in hur det ska vara att bara köra ett rep. Ofta annars så t.ex. drar jag bak skulderbladen i samband med att jag sänker ner första repet, men det går ju inte på en etta eftersom då förlorar man enormt mycket kraft under hälften av det enda rep man ska göra. I marken handlar det lite om samma sak; speciellt när man tröttar ut sig med många rep hittar man efter ett tag sin starkaste startposition automatiskt av ren uttröttning, så gäller det bara för kroppen att komma ihåg den sen till maxningen:)
Men jag ska ju inte sticka under stol med att jag fick idén från dig och din dagbok, verkar över huvud taget som ett extremt logiskt sett att, som du säger, bli bra på just ettor. Sedan gjorde jag ju lite på mitt sätt, men det gör jag alltid:P

KoP: Jo, först 60 och sen 40kg från det i mark, om inte mer, och 20-30kg ifrån det i bänk. Men jag hade aldrig orkat annars; kanske hade kunnat köra på 105kg i bänken faktiskt men inte mer. I vilket fall var det ju inte meningen att jag skulle ligga nära max i vilket fall som helst, utan snarare bara att jag skulle nöta ettor:)

Moderator

Ofta annars så t.ex. drar jag bak skulderbladen i samband med att jag sänker ner första repet, men det går ju inte på en etta eftersom då förlorar man enormt mycket kraft under hälften av det enda rep man ska göra.

Aha. Men du, försök dra bak skulderbladen så att du är redo innan du lyfter av stången från stöden. Måste tappa mycket kraft att hålla på att flytta skuldrorna medan du sänker stången. Har du sett den videon på den polska SL-tjejen? Hon har utmärkt teknik! Här är länken om du inte sett den, hon gör sig alltså startklar innan hon flyttar ut stången: http://www.youtube.com/watch?v=oHQBAtJHtzM

Webbsida

Jo jag vet vad jag borde göra, det är därför jag övar ettor för att få in det. För övrigt jättekul att den videon blev flaggad som opassande för minderåriga^^

Edit: Jag har bara väldigt svårt att inte dra ut skulderbladen igen när jag lyfter av stången.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-27 19:23)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Lajne skrev:

KoP: Jo, först 60 och sen 40kg från det i mark, om inte mer, och 20-30kg ifrån det i bänk. Men jag hade aldrig orkat annars; kanske hade kunnat köra på 105kg i bänken faktiskt men inte mer. I vilket fall var det ju inte meningen att jag skulle ligga nära max i vilket fall som helst, utan snarare bara att jag skulle nöta ettor:)

Ja jag vet och jag älskar det sättet att träna, men du gillar det inte speciellt mycket har jag förstått va? =P

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

haha du är ju galen! vart fan sugen (ovanligt?) på att testa det där, 1or i tunga övningar är det bästa som finns! att veta att man bara behöver lyfta skiten en gång peppar en som fan :) förresten, nu är det bara å lassa på 175kg och köra frontgrepp så jag har något att försöka klå! :)

Registrerad: 2008-04-09

Wow galet pass!
Din 1x30kg, 0x172,5kg i mark-serie fick mej att spotta ut keso över hela skärmen. Garvade så jag tjöt. Fick upp en bild av en snubbe på mitt lokala gym som ALLTID drar 1 rep med stången sen ger sig på maxförsök och 9/10 misslyckas.
Sen gnäller han på att axlar och annat knakar och gör ont.....

Webbsida

Nipkiss: Haha missade ju 172,5kg så 175 går aldrig om jag inte råkör grepp i nån månad. Hmm, man kanske skulle råköra greppet i nån månad...

Stickus: Haha ja det såg nog rätt kul ut. Men det var ju som skrivet bara med frontgrepp till grepptävlingen för att slå hela gänget som ligger på 170kg:P

Edit: KoP, nej, inte direkt. Det är en aning kontraproduktivt att ha det som huvudsaklig träningsform om man är ute efter att öka maxstyrkan, det krävs längre vila för det. Men såhär ett pass då och då är det ytterst uppfriskande. Variation är ju alltid kul, och det är ett roligt och intensivt sätt att träna på också:)

Senast redigerat av Lajne (2008-05-27 21:19)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Får man stången till knäna i mark med frontgrepp så är man NÄRA!
Ofta brukar ju stången inte ens lossna från marken när det blir lite för tungt. Man står bara och snurrar stången utan att det händer så mycket mer än så.

På med massor av magnesium och hitta en riktigt bra stång så ska det upp!!

Webbsida

Mjo men jag fick ju inte ens stången till knäna, som där kanske lite otydligt står. Dessutom var jag väl förberedd; hade letat upp gymets mest vällättrade SL-stång och hade ett nästan centimetertjockt lager magnesia på händerna. Så det får tyvärr bli mer greppträning om det ska gå upp:(

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Lajne skrev:

Mjo men jag fick ju inte ens stången till knäna, som där kanske lite otydligt står. Dessutom var jag väl förberedd; hade letat upp gymets mest vällättrade SL-stång och hade ett nästan centimetertjockt lager magnesia på händerna. Så det får tyvärr bli mer greppträning om det ska gå upp:(

Ja då finns det nog inte mycket annat att göra än att träna greppet.
Själv tränar jag nästan aldrig greppet specifikt men jag kör alltid uppvärmningsseten i marken med frontgrepp.

På lördag så kommer greppet få sig en prövning för då ska det köras farmers walk. :)

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Nipkiss skrev:

haha du är ju galen! vart fan sugen (ovanligt?) på att testa det där, 1or i tunga övningar är det bästa som finns! att veta att man bara behöver lyfta skiten en gång peppar en som fan :) förresten, nu är det bara å lassa på 175kg och köra frontgrepp så jag har något att försöka klå! :)

Det är sant, lättare för psyket att köra en tung 1a mot att kära en tung 12a.

Fredrikn77 skrev:

Lajne skrev:

Ja då finns det nog inte mycket annat att göra än att träna greppet.
Själv tränar jag nästan aldrig greppet specifikt men jag kör alltid uppvärmningsseten i marken med frontgrepp.
På lördag så kommer greppet få sig en prövning för då ska det köras farmers walk. :)

Nä fan va tufft, vad blir det för slags vikter?

Webbsida

razor skrev:

Problemet kommer när man inser att man har 19 set kvar istället för 1:P

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Lajne skrev:

razor skrev:

Problemet kommer när man inser att man har 19 set kvar istället för 1:P

Ja just det, den kommentaren glömde jag ställa: varför inte lägga på lite mer vikt och halvera seten? =D iof 30 sekunders vila är inte mkt det.

Webbsida

razor skrev:

Ja just det, den kommentaren glömde jag ställa: varför inte lägga på lite mer vikt och halvera seten? =D iof 30 sekunders vila är inte mkt det.

Jag ville göra många ettor för att öva på just den lite speciella teknik man har när man gör en etta. Vikten var inte så viktig, även om den naturligtvis var tvungen att kännas för att det skulle ge något:)

Sidor: 1 … 53 54 55 56 57 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB