Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 14 15 16 17 18 … 32  

Carros träning

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

Jag är ledsen! jag har brutit/stukat/fått en spricka i min tå, så jag kan inte gå! haha har haltat som en dåre på jobbet i 2 dagar och vi springer ganska mkt på sjukhuset, både patienter o personal har skrattat/sympatiserat med mig om vartannat. hur gick det till?

jag slog i min vänster lilltå i dörrkarmen påväg ut från köket, gjorde satans piss ont som det brukar göra. började blöda också så när jag sen skulle gå till jobbet 1 h efteråt så skulle jag smita in på toan för att sätta på ett plåster så det inte skulle skava DÅ slår jag i andra lilltån. Äh tänker jag sätter på mig skorna för att gå ner till stan. men det sluta inte göra ont så jag haltade hela vägen till stan för att halta 1 hel dag på jobbet. tån är helt blå o halva foten är lite svullen så det var ju kul. blir ingen step imorn med andra ord. Utan jag kommer fortsätta halta på jobbet! 

så färdiggnällt ;)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Ajdå, tur att det bara är en liten fraktur i en liten tå. Hoppas det läks snart så att du fortsätta pumpa på.

Det verkar som att du får spänningshuvudvärk ibland. Har du provat träna trapezius/baksida axlar och stretcha nacken? en kompis till mig hade samma problem och så snart hon började göra så försvann värken inom kort.

ja det läker nog snart, så jäkla klantigt bara! o det är inte första gången heller...

baksida axlar tränar jag ju men inte trapzen.. stretchar nacken gör jag heller ej kanske börja med det då. Vet att jag är ganska stel i trapzen o kring skuldrorna ända upp till nacken sa en massör så jag ska på massage imorgon faktiskt! :) ska bli såå skönt efter jobbet. ska trots allt upp 5 imorn. puh

Ja, det är klantigt :P jag bodde en gång hos en gammal irländsk lady i England och hon brukade jämt gå in i saker, dörrkarmar, väggar. Jag bodde på övervåningen och hörde dova dunsar där nerifrån stup i kvarten. Stackarn var helt blåslagen. Men jag tror att det var för att hon drack "brandy", mot sin halsont ;) (påstod hon)

Skönt med massage :D de där spänningarna kommer sig nog av stressen på jobbet (det är ju vanligt). I sommar ska du väl koppla av?

haha vi kanske är släkt? ehm. går jag inte in med fötter i saker så är det axlar i dörrkarmar, eller snubblar över rollatorer på jobbet. en gång höll jag på o ramla över en patient i rullstol för jag fastnade med foten under hennes fotstöd. men fan hon parkera ju precis bakom mig när jag gjorde en snabb vändning, jag försöker va effektiv liksom ;)

ja men sånt hjälper mot halsont har jag hört :D

mm som fasiken... väntat på det i 1 år nu men har vart för snål så nu fick jag skärpa mig. mm o jag lyfter ganska mycket i mitt jobb också o springer som en galning, och nu har det vart tunga patienter.. i sommar, koppla av? Jag ska jobba hela sommaren förutom 2 veckor så här ska det inte kopplas av nått, i ett annat liv kanske :) :(

Registrerad: 2008-03-24

usch vad jobbigt :( ! krya på dig :D

uhh vad trött jag är. tån är bättre men har ont i handleden o så tror jag att jag har sträckt mig i ryggen. haha har vart uppe sen 4.40 så är inte så värst pigg. städat som en galning på jobbet o haft barnpassning, o barn kan konsten att köra slut på en. rätt kul ändå o ägna all tid på gymet :-) fått massage med underbart! Nu ska jag strax laga mat, kyckling och nånting, sen blir det nana kudden så fort som bara den för ska upp samma tid imorn o resten av veckan. men imorn blir det ingen träning orkar inte det! shopping däremot för jag får lön! yeeey

passet då, okej va det men inte det bästa! :-)

Bänkpress
20 kg: 20,15
35 kg: 6,6,6

sned bänk
30 kg: 12
40 kg: 8,8,8

millitärpress
15 kg: 10,10,10

lyft åt sidan
4 kg: 8 direkt efter
3 kg: 10,10,10

dips mellan bänk

kv: 12
+10 kg: 9,9,8

liggnade tricepspress bakom huvud
11 kg: 10,10,10

baksida axlar i cable
5 kg: 12
6 kg: 9,9,11

Starkt av dig att gymma när du steg upp så tidigt och efter allt slit :D

Så typiskt att tjejer går igång på shopping haha :P men jag kan ju förstå hur de tänker när det gäller reor. De ser nåt som de vet att de måste ta med sig hem idag, t.rex. en sexig topp, för chansen kanske inte kommer tillbaka imorgon ;)

städa är fan jobbigare än vad jag trott. jag höll på att svettas ihjäl snacka om morgoncardio! Det var rätt mysigt när det var alldeles tomt på gymet o tyst fick lust att köra gärnet o hoppa mellan maskinerna o låta som tarzan eller nått.

men jag behöver bara köpa såna där tråkiga saker som typ maskara, ansiktsrengöring, bodylotion o sån skit. kommer inte ha råd med nått annat sen :(

dagens kost, blir många mål när man äter första frukosten kl 5 :)

frukost 1: 1 dl havregrynsröt med äpplemos och mellanmjölk, 1 whey 80
frukost 2: 2 smörgåsar med kokt saltrulle, 1 kopp kaffe
lunch: hemmagjorde köttfärsbiffar med brunsås och risoni
innan träning: 1,5 dl havregrynsgröt, 1 whey 80, 1 banan
efter träning: gainer
Middag/kvällsmat: kyckling med wookgrönsaker med creme fraice tomat och basilika, bulgur
efterätt: jordgubbar smaskigt värre
kvällsdrink? :) : havredrink på1 dl havregyn, 1,5 mtsk kakao, 1,5 dl valnötter, ½ banan och 2 dl mellanmjölk

Nu ska det sovas förhoppningsvis väldigt gott!

Registrerad: 2008-05-02

Hej! Tittar in en sväng.. Pinsamt värre; städade du idag på plus? Kände inte igen dig.. Eller ah, du var så lång bort! :p Om det var du...

Filippacecilia skrev:

Hej! Tittar in en sväng.. Pinsamt värre; städade du idag på plus? Kände inte igen dig.. Eller ah, du var så lång bort! :p Om det var du...

japp det var jag :-)

hej på er! pust vad jag är trött. inne på 6:e dagen nu o jobbar, sista dagen imorn sen är jag ledig i 2 dagar! jobbar 6 dagar nästa vecka! Så är lite trött både i kropp och själ
Igår var jag på gymet i ca 14 h slå det ni ;) hade barnpassning också i sammanlagt 4 h. dom små jävlarna kör slut på en! totalt!! när jag kom hem vid 8 orka jag knappt tugga maten haha

frontböj, känns som att min teknik suger i böjen det senaste så jag prova frontböj istället lättare o hålla rak rygg sägs det
20 kg: 10
30 kg: 10
40 kg: 5,3 kunde gjort flera men höger axeln palla inte får ont i den, ska prova lägga stången på annat sätt nästa gång annars gillar jag frontböjen

vanliga böj 40 kg: 8

utfall med stång
20 kg: 12,12,12

raka marklyft
20 kg: 12
40 kg: 10,10,10

Liggande lårcurl
10 kg: 10,10,10

ryggresningar
kv: 12,12,12

pullups excentriska 1,1,1,1

Är inne i en period nu när jag inte orkar köra några större mängder men detta måste väll räcka?

har en också en jag är svag jag gör allting fel period, får sånna emellanåt. men nu är det bra, försvinn :) har haft "vilodag" om man kan kalla det så som jag grejar på jobbet. imorn blir det rygg och biceps iaf!

Fredagens ryggträning!

pullups negativa 1,1,1 med stopp i olika lägen av rörelsen

skivstångsrodd, ändrade teknik den här gången böjde mer på benen o stod mycket mer framåtlutad. vet inte hur man ska göra egentligen när man kör rodd :)
25 kg: 9,9,9

latsdrag
30 kg: 8,8,8 sista repsen lite halvfula

kabelrodd
25 kg: 10,10,10 dom sista repsen halvfula även där

hantelcurl
10 kg: 3,3,3
7 kg: 12,8,8

skivstångscurl
12,5 kg: 6,6,6

Jag fortsätter med att hata mina biceps. jisses asså! skam är det! Vart härligt med fint väder i helgen, vart ute på kusten o badat och solat! Även druckit rosevin o vitt vin, aningen för mkt! Är bara ledig tors denna veckan o då ska jag på studentfirande så hoppas att jag hinner träna!

dags för en update nu! inte blivit så mkt sånt det senaste, men har jobbat alldeles för mkt så har det varit fint väder och studentfirande så ja tiden räcker inte till. knappt jag hinner träna! Förra veckan blev det ett step pass på måndagen och bröst axlar, triceps på tisdagen (struntar i att redovisa det passet) sen fick jag ont i halsen och hade 5 dagars uppehåll!
I måndags körde jag step igen. För övrigt bästa bästa någonsin. Vi hade 2 step brädor som vi snurra fram och tillbaka på! Svin kul.

Igår körde jag ett helkroppspass eftersom jag inte kommer hinna någon mer träning den här veckan då jag åker till linköping imorgon för ett annat studentfirande!
Ett skönt pass igår där det också blev lite kettlebell träning.

Idag har jag träningsvärk i ta mig fan hela kroppen! haha Och då körde jag ändå inte speciellt många övningar! men så blir det när man inte gymmar på en vecka. tom armarna har jag träningsvärk i!

Började med frontböj
40 kg: 6,6,6

raka mark
40 kg: 10,10,12

bänkpress,
50,40,35,30  här körde jag massa failure bara med min kusin som passa/lyfte skiten åt mig :P dropsetsaktigt typ, tog som satan i bröstet :D

Sen blev det Turkiska get ups med kettlebell 4 kilos kettlebells!
8 reps * 2 set på varje sida

denna övning är ingen skitövning säger jag er! Värsta någonsin men jätte skön. svettades som en gris o flåsade som en gris också!

Min högra axel är lite konstig, får lite ont i den när jag kör frontböj o i bänken så ger den armen vika först på nått konstigt sätt, men min kusin tyckte jag ska börja träna lite stabilitetsträning för axeln. dom turkiska get upsen tex. tränar stabilitet för axeln. jag funderar ckså på ifall jag kanske har någon låsning i axlen vet inte varför jag ahr fått för mig det. haha kanske gå till en naprapat nån gång o låta dom känna o knäcka lite på mig :)

Börjar känna mig laddad nu igen. har struntat i maten också o bara ätit det som jag kännt mig sugen på osv. o släppt alla måsten. vilket har gjort att aptiten blivit mkt bättre. annars går jag ofta runt med ett ständigt "jag måste äta o ligga på kalori +" i huvudet spec. när jag vet att jag ahr svårt för att hamna på plus.  tror såna perioder behövs för mig ibland har svårt dock för att styra när det ska ske men ibland så bara händer det som nu t.ex. och det behövde jag verkligen!! Längtar tills nästa vecka så jag får gymma igen! Yiho känner nog att jag fått lite ny energi nu vilket var behövligt.

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Hah! Visst är det trevligt med studenten?! Man bara äter, äter och festar. :)

Men bra att du kommit igång med träningen igen ;)

Turkiska getups med kettlebell, frontböj, dropsets i bänk... shit, du är en avancerad tjej ;)

NybZ skrev:

Hah! Visst är det trevligt med studenten?! Man bara äter, äter och festar. :)

Men bra att du kommit igång med träningen igen ;)

Jodå, jag får en grym nostalgi från min student som va förra året! har gått så otroligt fort.

kommit igång, jag har aldrig slutat helt ;) bara kört lite mindre haha men fattar hur du menar :)

T-Rex skrev:

Turkiska getups med kettlebell, frontböj, dropsets i bänk... shit, du är en avancerad tjej ;)

Mm bra grejer det!! ;) O det känns idag vill jag lova i allt ifrån benen till tuttarna haha

step 60 min idag!! Världens bästa pass. Körde med 2 lådor idag med o snurra hej vilt så jag höll på o se svart =)
körde även lite mage på gymet

situps i en sån där bänk
kv: 12
+5 kg: 10,10,10

nån typ av mag/bålövning på balansboll där man har fötterna på bollen och drar den mot magen
12,12,12

crunches på boll
10,7 sen hann jag inte med mer

imorn ska jag gyma äntligen!!!!!! blir helkropp hinner inte med 3 split den här veckan för jobbar varje dag + midsommar dags! :-)

På onsdag gäller det! Detta har jag ägnat mig åt när jag inte tränat eller jobbat!! :-) livskvalitet
GO SWEDEN! har ju inget med träning att göra, men det är ju fotbolls EM ju. och ehm det är ju träning ;)
http://img91.imageshack.us/img91/7207/cimg1543yz7.th.jpg

edit: alltså på med sverigetröjan på onsdag! :-)

Senast redigerat av Carro09 (2008-06-16 20:39)

shit vilket gympass idag! Ett morgonpass också för ovanlighetens skull! variation är bra säger dom :-) frågan är hur i he-lv-et-e jag ska orka jobba haha jaja

bänkpress
20 kg: 15
35 kg: 6 sen var jag modig idag o slängde på lite till och det gick bra! aldrig provat högre än 35 utan pass. 
37,5 kg: 5,4 höll på att faila på den 5, men jag fixa det! Tänkte att jävlar jag failar, ehm eller vänta jag klaaaarar det. ta iiii! tur jag blev optimist där för ett ögonblick

Frontböj, har hittat en bra teknik för att inte få ont i axeln kanske ser lite roligt ut men det funkar :-)
40 kg: 6,6,6

raka mark

i superset med

skivstångsrodd
25 kg: 10,10,10
oj, mitt grepp o mina underarmar hjälp höll på att tappa stången det sista!

turkiska getups med 4 kg kettlebell, dom är inte o leka med alltså :(
8,8

benpress
20 utan vikt
100 kg: 10,10,10

i superset med

stående hantelpress
8 kg: 8,8,8

bra pass helt färdig. nu bär det snart av till jobbet. vilodag imorn! whooa

ett helkroppspass i torsdags. hoppas alla haft en bra midsommar, det har jag iaf. va uppe kl 5 o packa väskan o åkte till jobbet. jobba till 1 då flexa jag ut och tog bussen till lysekil. svepte lite drinkar åt god grillad fläskfile med färskpotatis sedan bar det av till ett uteställe nämligen havsbadet! Mkt trevligt. men iaf torsdagens pass:

bänkpress
20 kg: 15
37,5 kg: 5,5,4

sned hantelpress
11 kg: 12
13,5 kg: 4,4

millitärpress
17,5 kg: 10,10,10

utfall

30 k: 8,8,8

stångrodd

latsdrag

raka marklyft
20 kg: 20

dips mellan bänk
Kv: 12
+10 kg: 10,8,8

bra pass detta med! Bänken känns bra. yeey har gjort en liten teknik föränding kanske därför! 37,5 kg kändes realtivt lätt faktiskt! så snart vågar jag nog testa 40 kg själv!!  tjoooho idag känns det som om et är söndag! jobbar imorn sen på måndag blir det step sen på tisdag får jag gymma. jag längtar nått otroligt. Jag vill gymma pronto!

Senast redigerat av Carro09 (2008-06-22 00:01)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Känns inte som jag har kikat här ordentligt på ett tag nu. Hur går det tycker du? :)

Delightful_imp skrev:

Känns inte som jag har kikat här ordentligt på ett tag nu. Hur går det tycker du? :)

jodå, nu går det bättre :) har blivit att jag kört helkroppspass för har inte haft tid att köra 3-split! men det har känts bra och jag är laddad igen. Nu vill jag bara köra igång hårt igen! bänken känns bra så det är kul. kör lite frontböj istället för vanliga för lite variation. Det är skönt att motivationen är tillbaka! hur går det själv? du är biff ser jag på korten, får en att känna sig liten. haha såg att du testat bulgaren också, tänkte också prova på den :)

Sidor: 1 … 14 15 16 17 18 … 32  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB