Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jar just komit hem från ett pass på gymet som jag inte kunde avsluta då jag blev totalt utmattad vilket jag tror beror på undernäring. Så här ser min diet ut från lunch till det att jag är på gymet:
12.30: Lunch
15.00: Protein drink
17.30: Protein drink + Två fullkorn knäckebröd + banan
Min fråga är, räcker den näring jag får i mig 17.30 för ett tungt pass på gymet?
Vad brukar ni äta innan era pass? Fundear på att kompleera 17.30 måltiden med ett par deciliter snabb mackaroner = snabba kolhydrater.
Borde räcka...
Hur långt är det mellan måltiden och träningen?
Av egen erfarenhet så är VATTEN ett väldigt prio om man ska träna och speciellt om man ska träna tungt.
Jag laddar upp med vätska hela dan och speciellt halvtimman inne, då kanske jag drar i mig en och en halv liter. Speciellt om man går på ett näringsunderskott. Det finns inget som drar ner orken så mycket som vätskebrist enligt egen erfarenhet.
Som sagt, pratar ur egen erfarenhet och använder min egen som exempel.
Du nämner inte om du ligger på speciell diet eller något hur du tränar så det kan vara svårt även för träningsnarkisarna här inne att svara på då. ;)
Lycka till!
Jag kan svara på vad jag äter ca 1.5 timme före mitt pass och omedelbart före:
1. 3 dl ris, 200 g kycklingfilé, grönsaker
2. 2 dl malto + 6 g esapro
I övrigt så har kalendertjejen rätt i att vätskeladdning är superviktigt före passet.
Senast redigerat av T-Rex (2008-05-26 20:46)
Ms February skrev:
Borde räcka...
Av egen erfarenhet så är VATTEN ett väldigt prio om man ska träna och speciellt om man ska träna tungt.
Jag laddar upp med vätska hela dan och speciellt halvtimman inne, då kanske jag drar i mig en och en halv liter. Speciellt om man går på ett näringsunderskott. Det finns inget som drar ner orken så mycket som vätskebrist enligt egen erfarenhet.
Du nämner inte om du ligger på speciell diet eller något hur du tränar så det kan vara svårt även för träningsnarkisarna här inne att svara på då. ;)
Lycka till!
Vad går du på? Opium?
Du skriver i tråd efter tråd en massa dravel; rent kranvatten hjälper inte vätskebalansen alls.
Och kan du "laddar upp med vätska hela dan" så behöver du söka läkarhjälp omedelbart.
Svea. Jag kan lämna dig en rekomendation också.
Lämna personliga påhopp till såna du känner om du har ett omättat behov av sådant och ta reda på lite mer fakta istället för att bara anta innan du bräker. Är något oklart, vilket det uppenbarligen är för dig, så fråga hellre.
Till skillnad från vissa (inga namn nämnda) så ägnar jag inte tid till personliga antaganden och sedan påhopp utan jag ägnar tid till att ta reda på fakta från säkra källor. Du bräker en massa, säger att folk har fel mm, men du säger aldrig varför de har fel, försöker bevisa nån motsats eller nämner dina källor. Det kan inte vara så svårt även för dig att räkna ut på ett lillfinger vad som är mest trovärdigt?
Är du grälsjuk, sök upp nån annan, tack. Jag är inte intresserad.
. Är något oklart, vilket det uppenbarligen är för dig, så fråga hellre.
Ok. Jag ska fråga.
Hur reglerar kroppen sin vätskebalans. Gärna väldigt ingående.
Till skillnad från vissa (inga namn nämnda) så ägnar jag inte tid till personliga antaganden och sedan påhopp utan jag ägnar tid till att ta reda på fakta från säkra källor.
Interessant. Har du någon mer nyttig fakta såhär på måndagskvällen?
Du bräker en massa, säger att folk har fel mm, men du säger aldrig varför de har fel,
Exakt.
Det kan inte vara så svårt även för dig att räkna ut på ett lillfinger vad som är mest trovärdigt?
Nej. Jag är mest trovärdig.
Är du grälsjuk, sök upp nån annan, tack. Jag är inte intresserad.
ALT+F4
Håller med Svea. Är oerhört trött på folk som snackar om saker de inte vet något om, och tar man upp det med personen i fråga blir man nästan varnad (been there).
bry dig inte om svea. han (troligtvis) har visat förut att han (igen, troligtvis) inte är i någon form att debattera med. svea anser att svea vet allt och alla som säger emot svea har fel. det är uppfattningen jag fått av honom (eller henne).
Vaffan. Nu sitter jag i den lustiga situationen att jag håller med båda svea, gustav OCH zartok. Så +1 på er alla, hur konstigt det än kan verka =)
Edit: Zartok, av tidigare erfarenheter vet vi att svea antingen är en han eller en bisexuell/lesbisk kvinna. Eller bara dreglar över bilder på damer med stora lålr av annan anledning;)
Senast redigerat av Lajne (2008-05-26 23:09)
Gustav N skrev:
Håller med Svea. Är oerhört trött på folk som snackar om saker de inte vet något om, och tar man upp det med personen i fråga blir man nästan varnad (been there).
Man kan tänka på sitt språkbruk oavsett hur fel man tycker en annan person har. Jag förstår att ni är frustrerade över de myter som finns och sprids men det är ändå människor på andra sidan skärmen.
Jag brukar träna på eftermiddagarna vilket innebär att jag hinner ladda upp med frukost och lunch. Det blir ungefär tallriksmodellen. Till frukost: mackor, juice, mjölk, grönt te. Lunch blir någon kött- eller fiskrätt med ris/potatis/pasta och grönsaker till. På gymmet vid 15-tiden drar jag min EsaPro + maltodextrin-gainer.
alla som säger emot svea har fel.
Någonting har du i alla fall fått rätt.
Lajne skrev:
Edit: Zartok, av tidigare erfarenheter vet vi att svea antingen är en han eller en bisexuell/lesbisk kvinna. Eller bara dreglar över bilder på damer med stora lålr av annan anledning;)
Hahaha. Dra åt fanders med dig. ^^,
Senast redigerat av I Svea I (2008-05-26 23:25)
tja, själva namnet svea är ju kvinnligt. dock så får jag för mig att svea har tagit det på ett mer nationalistiskt plan, och kan således mycket väl vara en man. dessutom så använder brukaren ett språk som inte lär komma från en kvinna heller, inte någon som jag träffat iaf. vi kan vara ganska säkra på att det är en man av något slag bakom användaren med andra ord.
btw så ska jag ta mig an att räkna ut hur det kommer sig att du kan plussa en massa användare sådär utan att det säger emot varandra =)
I Svea I skrev:
Hur reglerar kroppen sin vätskebalans. Gärna väldigt ingående.
Jag vill oxå ha svar på den frågan! (Från vemsomhelst)
stevebc skrev:
Gustav N skrev:
Man kan tänka på sitt språkbruk oavsett hur fel man tycker en annan person har. Jag förstår att ni är frustrerade över de myter som finns och sprids men det är ändå människor på andra sidan skärmen.
Man ska inte ta saker personligt, aldrig. Det spelar ingen roll hur elak någon är; man vill inte gå in i en överenskommelse med någon annan om hur man är när man vet vem man är, vad man gör och varför man gör det.
Topic: Jag laddar med gröt gjord på havrekli tillsammans med mjölk och några frukter några timmar innan träning och middag kvällen innan (tränar runt lunchtid).
http://www.lakartidningen.se/07engine.p … cleId=9581
"Vatten är farligt gift".. Enorma mängder vatten = elektrolytbalansen blir rubbad = CNS påverkan.
Appropå din mat, det bör räcka.. Få i dig något snabbt efter också så!
Raderat lite inlägg. Ordning tack.
Ms February skrev:
Borde räcka...
Lycka till!
Hej Morot!
Morot har kvar sin användare och skriver fortfarande med den och ingen annan. Lämna sånt åt modsen tack.
tusan. bilderna på dom übersnygga honorna är borta! XD