Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13 … 21  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Registrerad: 2006-10-19

Jag tjyvläste Lajnes förklaring för dig i någon tråd/dagbok (Nipkiss dagbok!). Jag kanske borde göra ett försök. Har dock inte alltid tid att ta mig till "rätt" gym, de har inte fri stång på det som ligger närmast..

Senast redigerat av mikli (2008-05-19 22:19)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Bulgaren rules. Nu har jag ökat till 140 i bänk (om man får tro bulgaren!). Ska prova höja till 145 nästa pass, för hela serien gick så smidigt, utan passare.

Det kom en frisk vind till det svenssonaktiga SATS-gymmet idag, en "gubbe" (ja, han var närmare femtio tror jag) som pressade 170 kg i bänk (utan bälte eller andra hjälpmedel). Härligt att se.

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

vad är bulgaren? jag blir nyfiken, kanske borde testa det :D

170 kg. Omg, stark jävel. Sånt blir man pepp av! men 140 kgi bänk är fasiken inte dåligt det heller ;)

Det var Lajne som lärde mig! så cred till honom.

Du kör en serie om 8 set baserade på ditt 1RM (vad du orkar lyfta som tyngst en gång), som ser ut som följer: 8x60%, 1x95%, 7x65%, 2x90%, 6x70%, 3x85%, 5x75%, 4x80%.

Här finns en liten lathund du kan skriva ut så slipper du ha med dig miniräknare på gymmet:

http://spreadsheets.google.com/pub?key= … XO2rdabTSw

Det funkar med alla övningar, t.ex. marklyft och böj. Väldigt bra om man vill öka snabbt i styrka!

Nu är jag så trött att jag bara ska äta stort och lägga mig, jag steg nämligen upp halv sex i morse och har bara sovit typ 4 timmar

Så gonatt! :)

jaha ok, låter bra om jag bara visste vad mitt max är hehe men får la maxa sen prova bulgaren låter coolt, o jag vill ju bli starkare!

Ojdå, ja god natt med dig!

Jag provade att maxa 140 kg igår i bänk, och det gick bra så när som på att jag kände att jag kopplade in vänster triceps lite för mycket (armbågen vinklades inåt mot kroppen). Rörelsen var dock kontrollerad och rumpan släppte bara nån cm från bänken. Formen och prestationen hade kanske varit bättre om jag inte hade varit dum nog att gå ut i fredags. Slutsats: bulgaren tycks ge en bra indikation på maxstyrka.

I övrigt väger jag nu 93-94 kg och är hyfsat nöjd med hur kilogrammen fördelat sig på kroppen. Lite slätare i bukregionen, men knappast 5 kg (vilket är vad jag gått upp sedan deffen). Ingen fettinlagring på rumpa/lår heller. Men det är som sagt just magen som fått en lättare hinna av fett/vätska mellan musklerna.

Min träningskompis presterar bättre och bättre. Jag dras med honom ännu eftersom han till skillnad från alla andra jag tränat med verkligen går in för det 110 procent och följer mina instruktioner till punkt och pricka vad gäller kost, träning och mentalitet.

I eftermiddag blir det benpass, och då kör jag bulgaren med 160-165 som max i knäböj. Jag ska komplettera med övningar för vader och hams (mina släpande muskler).

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

140 kg är respektingivande. Grattis! :-)

Tack Coffe! jag ska ligga kvar på samma vikter ett par pass och fila på tekniken innan jag försöker öka igen. Det känns som att lederna behöver anpassa sig också. Just nu använder jag inte kreatin och känner att det inte är samma tryck i musklerna (trots att jag äter mycket kolhydrater).

Vätskan som kreatinet binder smörjer dessutom annars lederna något, men nu knakar de och värker en del, speciellt knäna. Jag tror att mitt stora intag av omega-3 hjälper lite iaf.

Med andra ord tänker jag ta det lite försiktigt i knäböj idag och inte låta viktkåtheten gå före säkerheten. Det svåraste setet i bulgarien-serien är 1-repssetet (nr 2 i serien), för där lyfter man väldigt tungt och hoppet från set nr 1 är jättestort viktmässigt.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-25 10:29)

170kg är mitt nya mål, det ska jag ta när jag blir gubbe. Jag har 20 år på mig.

Snyggt, 140kg! Om 30kg är du gubbe.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

T-Rex skrev:

Det kom en frisk vind till det svenssonaktiga SATS-gymmet idag, en "gubbe" (ja, han var närmare femtio tror jag) som pressade 170 kg i bänk (utan bälte eller andra hjälpmedel). Härligt att se.

Everyday shit på ett styrkelyftar gym ;). Men visst är det härligt ja :D

KOP: japp, vore kul att träna på ett "riktigt" gym. På SATS är det dock en extremt ovanlig syn måste jag säga.

mikli: haha, kanske bäst jag börjar pensionsspara då! ;)

Glömde bulgaren-schemat hemma och mindes inte ordningen på seten, så jag freestylade lite. Pumpade på 140 typ 6-8 reps ATG ända tills jag faktiskt stupade med stången över mig och benet vek sig snett åt sidan, trodde det skulle gå av som en tändsticka. Det kändes lite som att jag var hög på gymmet idag. Jag skrattade, skrek och stånkade. Jag var såååå jäkla trött på det där städade gymmet att jag tänkte, what the hey, nu för jag in lite hardcore atmosfär XD

Det blev väldigt intensivt, utan någon vila alls, vi supersetade allt - mage, ben och vader. Många high fives och vrål senare, så fick jag min polare att ta numret av en brud i stretch-avdelningen. Piece of cake ;)

Så ett bra pass, en bra dag. Nu ska jag häva i mig mat resten av dagen. Minus är att jag känner mig något ledbruten, men det är inte så konstigt med tanke på att jag kört så tungt så länge (jag har aldrig lätta perioder).

http://img367.imageshack.us/img367/300/bulk3ij4.jpg
http://img367.imageshack.us/img367/300/bulk3ij4.63131e3c7f.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/2896/bulk0qa3.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/2896/bulk0qa3.69afda1e48.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/1985/bulk2me1.jpg
http://img84.imageshack.us/img84/1985/bulk2me1.14d21a03d1.jpg

Bulkig nu, ändå känner jag mig hyfsat hård. Väger just nu ca 93-94 kg, från 89 som deffen slutade på. Jag kände mig övertränad ett tag, men började då att slänga i mig en massa mat (3 dl ris 4 gånger igår, totalt 12 dl ris under dagen t.ex.) och sova ca 12 timmar. Så nu är jag fit for fight igen. I Juni börjar jag med NO Shotgun som jag har hemma för en extra boost.

jag vet inte vad jag ska säga förutom att det ser för jävla bra ut ;)

Tack :) Din rygg och midja är inte så dåliga de heller ;)

Det lät jävligt illa med stången men du ser ut som Megamass 2000!

Senast redigerat av mikli (2008-05-25 20:37)

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Bättre och bättre dag för dag tralla tra lalla la la la

haha, tack Mikli XD

Ja, det såg väldigt illa ut med stången och jag tänkte hejdå benet, men det gick bra eftersom jag sänkte mig ner långsamt.

Bra att det gick bra och hoppas ni skrämde alla s(ats)ektmedlemmar med ert vrålande.

Jag betalar ju för gymmedlemskapet för att träna och växa, och då måste jag få släppa lite på tyglarna. Förhoppningsvis var det någon där som lärde sig lite om träningsintensitet.

Edit: jag väger visst 95.5 kg, dock är detta kvällsvikten

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-25 22:06)

Idag blir det bara 30 min HIIT och solarium.

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

Har solen försvunnit....? :)

Webbsida

Beefcake kick ass! Stoor pojke du är!

Delightful_imp skrev:

T-Rex skrev:

Har solen försvunnit....? :)

Ja, den försvann igår här i Sthlm. Men idag är den här, så nu har jag solat extra. Brännan är helt ok, och jag som trodde att jag hade dåliga pigment.

Tack Coffe! ;)

Humöret är på topp idag.

Min träningskompis är nere i Kalmar med jobbet, så jag körde själv på gymmet. Pumpade armarna och ådrorna stod ut som kablar. Det sved ordentligt i biceps. Jag körde enbart koncentrationsövningar i kablarna. Men så körde jag rygg tungt, bl a en ny övning i kabelmaskinen på fullt magasin där man pressar ner stången med raka armar (annars påminner det om pushdowns). Man kan även likna övningen med pullovers (som delvis är en ryggövning).

Det inhandlades mer maltodextrin idag och så klippte jag mig. Snagg, tror det var 4 mm på sidorna, och typ 9 upptill. Frisörskan sa att hon tyckte jag skulle passa i en frisyr där man låter håret växa ut lite mer upptill (många som snaggat sig tidigare och vill ha en frisyr, brukar göra så sa hon). Hon tyckte jag skulle göra nåt av håret om jag ändå hade så bra hårväxt (glädjande, jag som är i den åldern nu att jag börjar få noja).

Det är nåt väldigt gulligt med 18-åriga tjejer, de kan vara så spontana. Det kom in ett gäng på t-banan och när de satte sig ner så började de fnittra hysteriskt och så viskade en av dem lite för högt att jag var så jävla het, och så vände de sig om. Så jag tänkte, äh, vafan, jag tar numrena. Typ: "hej snygging... ar. Jag heter... du är min nya flickvän." osv. Det är så skönt med "säkra kort" för oss killar ibland.

En toppendag idag alltså! bra för testot. Jag mår kanon. Nu blir det ryggbiff, kycklingfilée, jasminris, tomat och brokoli.

Men nu måste ju skitkvoten fyllas, så jag går och väntar på att det ska hända nåt hemskt senare på kvällen. Som att middagen bränns vid.

Webbsida

T-Rex skrev:

Det är nåt väldigt gulligt med 18-åriga tjejer, de kan vara så spontana. Det kom in ett gäng på t-banan och när de satte sig ner så började de fnittra hysteriskt och så viskade en av dem lite för högt att jag var så jävla het, och så vände de sig om. Så jag tänkte, äh, vafan, jag tar numrena. Typ: "hej snygging... ar. Jag heter... du är min nya flickvän." osv. Det är så skönt med "säkra kort" för oss killar ibland.

Haha, snyggt. :-)

Sidor: 1 … 9 10 11 12 13 … 21  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB