Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

vad behövs för att bygga muskler

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

blev det inte? en bit över ett kilo borde det ju ha blivit iaf, och då räknar man med lite fett på det också ^^

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Lajne skrev:

Jag gissar att den oxidationen fortsätter relativt obehindrat. Proteinintaget brukar ju öka under en ketodiet, och hade då den totala oxidationen minskat hade vi sannolikt byggt mer muskler än tidigare eftersom aminosyrorna helt enkelt måste ta vägen nånstans:P

Jo där har du rätt. Men aminosyror behövs ju inte bara för muskler, det kanske upptstår ett större behov av sådana vid keto? Äh vad vet jag =). Bra skrivet där innan iaf ;)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Zartok: fläskkött innehåller en bit över 200kcal/100g, så inte mkt mer än 600-700g faktiskt:) Sedan åt jag ju inte enbart kött iofs, var framför allt en del ägg och ost som slank ner också.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-26 12:57)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

filéar du inte köttet lajne? =) för mig är det ett måste på allt kött som inte är vilt. kraftfoder har ju gjort att fettet som djur i fångenskap har inte är speciellt nyttigt. vilt innehöll kor och grisar omega 3 fettsyror, idag tror jag inte att dom gör det pga maten som dom får i sig när dom är boskap.

Registrerad: 2008-05-22

Keep_On_Pumpin skrev:

Degis: Haha ja det har du rätt i!! Inte tänkt på det, men han har ju fan tom kagge xD!

Zartok: Ja som vi kom fram till underlättar ju ett kolhydratsintag väldigt mycket under bulk iaf!! =)

Fenix: Man trodde förut att musklerna går sönder och behöver repareras. Fett och protein kan i teorin ta över kolhydratens roll i de flesta avseenden. Men du har rätt i att de helt klart underlättar i en bulk! =)

Lajne: Rätt! =P Under keto, används aminosyror som inte är inlagrade dvs sådana man får i sig via föda? Eller "stängs" också den oxidationen av?

där har du nog fel är rätt säker på det att musklena "går sönder" eller de blir skadade av den fysiska ansträngningen som de blir utsatta för (detta vid lite hårdare träning givet vis) Det är därför som du har kan känna av träningsverken!

Sedan får fungerar kroppen så att den strävar till att bygga upp musklena för att klara av denna fysiska ansträngning nästa gång utan att ta "skada". Detta leder i sin tur till att du ökar i muskelvolym om du äter rätt..

Webbsida

Fenix: Man vet inte riktigt vad som händer i muskeln under och efter träning. Naturligtvis kommer viss skada ske men det är absolut inte denna skada som varken leder till träningsvärk eller muskeltillväxt.

Det är just denna skada(Muskelbristningar) som ledertill att du har träningsvärk.

Senast redigerat av fenix (2008-05-26 14:21)

Webbsida

fenix skrev:

Det är just denna skada(Muskelbristningar) som ledertill att du har träningsvärk.

Jag skrev ju nyss att det absolut inte är denna skada som orsakar träningsvärk. Muskelbristning är btw något helt annat och gör extremt ont och man är verkligen skadad då. Man vet inte exakt vad träningsvärk beror på. Vem säger att det inte har att göra med all mjölksyreansamling i muskeln som uppstår under träning t ex? Det är svårt att klassa en enda orsak som anledning till ett ting.

Dessutom upphör träningsvärken att komma efter ett antal träningar (oftast) och enligt din teori skulle detta innebära att man inte kommer få någon muskeltillväxt, vilket är struntprat.

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Keep_On_Pumpin skrev:

fenix skrev:

Jag skrev ju nyss att det absolut inte är denna skada som orsakar träningsvärk. Muskelbristning är btw något helt annat och gör extremt ont och man är verkligen skadad då. Man vet inte exakt vad träningsvärk beror på. Vem säger att det inte har att göra med all mjölksyreansamling i muskeln som uppstår under träning t ex? Det är svårt att klassa en enda orsak som anledning till ett ting.

Dessutom upphör träningsvärken att komma efter ett antal träningar (oftast) och enligt din teori skulle detta innebära att man inte kommer få någon muskeltillväxt, vilket är struntprat.

hahaha när ha ja sakt att man inte får någon muskeltillväxt?

men får ej träningsvärk alltid eller så att de känns det är sant.. men byt övningar så kan de bra hända du får de efter varje pass om du tränar hårt. eftersom musklerna/kroppen anpassar sej till de gamla övningarna.

Okej jag syftade inte på en sån sårts muskel bristning alls! Mjöksyra är jag inte insatt i så mycket men skulle inte tro det funkar så om du inte tränar dina muskler till att det blir mjölksyra. Men de va kanske int det du syftade på.

Nej man får ej altid träningsvärk och den har int med muskeltillväxten att göra! det har jag aldrig heller sakt.

Webbsida

Du verkar inte insatt för fem öre. Du har sagt att denna "skada" som sker gör att muskeln kommer byggas upp och bli starkare och mera anpassad till sin belastning. Dessutom har du sagt att denna "skada" leder till träningsvärk. Dvs du likställer känslan att ha träningsvärk med muskeltillväxt vilket är fel! Läste du ens forskningsrapporten Honn länkade till?

http://www.halso.info/forum/t-32517.html   värkar vara andra som är på samma linje som jag

haha jag vet nog att det inte krävs träningsvärk för att man skall bygga muskler. Söndriga muskler--->eventuelt träningsvärk beror på hur man kroppen är med belasningen och mycket annat osm inverkar.

keep on pumpin du bara med eller utan träningsvärk

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Jag kan tipsa er om att läsa länken jag postade. Där beskrivs vad träningsvärk är för något.

Webbsida

Honn skrev:

Jag kan tipsa er om att läsa länken jag postade. Där beskrivs vad träningsvärk är för något.

Jag har läst den och jag visste dedär =P

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB