Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 52 53 54 55 56 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Jag har testat från platå ett par ggr. Kanske inte tillräckligt för att uttala mig om det men den korta erfarenheten jag har från det är att dels känns rörelsen konstig och sen får man gå ner i vikt en hel del på stången. Det sistnämda är väl förståligt men att rörelsen känns onormal ogillar jag starkt.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Mark från platå? Jag körde det under en tid, sedan när jag gick tillbaka till "vanliga" mark så kändes det som päron.

Har själv en del problem med marken nu. Det som hjälper är att bli en 10a på förbannadskalan, då brukar lyften bli som bäst.

Körde ju mark från plattform nu i ~2 veckor precis i början av bulken, men kände verkligen att rörelsen (som hsb säger) blev ytterst konstigt, mer som en knäböj med stången i händer än ett marklyft. Gillade helt enkelt inte, tyvärr;/

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Det var ett gäng från MAK idag på tävlingen. Den store grabben tror jag persade i mark, inte säker, men han lyfte mer än vad han gjorde på DM då jag såg honom senast och han gjorde det väldigt lätt.

Vi hade en hel drös nya och gamla lyftare från vår sida. Efter alla nyrekryteringar tror jag vi är uppe i ett 20-tal lyftare som tävlar eller har tävlat. Hälften är ju för fan skadade. Stefan Jamroz satte sydsvenskt rekord med sina 233,5kg i bänkpress. Jag passade \m/

Webbsida

lol, då är ju frågan varför i helvete en lyftare var och tränade i lokalen idag när det var tävling på gång, får fråga honom sen^^ 20 lyftare på samma klubb är rätt mycket, kul för er:) Har jag otur är ju frågan om jag lämnar MAK och kör LTK istället, iom att det är billigare och jag ju redan är i lund om dagarna för att plugga isf. Vi får se:)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

Cybercowboy skrev:

Mark från platå? Jag körde det under en tid, sedan när jag gick tillbaka till "vanliga" mark så kändes det som päron.

Har själv en del problem med marken nu. Det som hjälper är att bli en 10a på förbannadskalan, då brukar lyften bli som bäst.

Körde ju mark från plattform nu i ~2 veckor precis i början av bulken, men kände verkligen att rörelsen (som hsb säger) blev ytterst konstigt, mer som en knäböj med stången i händer än ett marklyft. Gillade helt enkelt inte, tyvärr;/

Skumt. Det är ju ett bra sätt att både starta med höften lägre och öva upp bottenstyrkan - just av den anledningen. Gör om gör rätt? =)

PS. Heads up för Flakmoppe....det luktar Frank-Runar igen DS.

Moderator

Cybercowboy skrev:

Lajne skrev:

Cybercowboy skrev:

Skumt. Det är ju ett bra sätt att både starta med höften lägre och öva upp bottenstyrkan - just av den anledningen. Gör om gör rätt? =)

PS. Heads up för Flakmoppe....det luktar Frank-Runar igen DS.

Jag vet inte hur du gör Cyber, men du verkar ha en jävla människokännedom.

Lajne: precis, men jag hörde sedan av Sacki att MAK hade haft tävling i fredags (!) för vissa lyftare för att alla inte fick plats hos oss igår, så hur fan blev det att ni ens kunda träna där? :S

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

nedgrävd i AoC lajne? :)

Webbsida

stevebc skrev:

Jag vet inte hur du gör Cyber, men du verkar ha en jävla människokännedom.

Och du har inte bannat honom och hans en miljon alts än därför att?

Lajne: precis, men jag hörde sedan av Sacki att MAK hade haft tävling i fredags (!) för vissa lyftare för att alla inte fick plats hos oss igår, så hur fan blev det att ni ens kunda träna där? :S

Jag tränade torsdag och lördag, så jag ser inte hur det skulle kunna ge problem:P

Nipkiss skrev:

nedgrävd i AoC lajne? :)

Nerå. Det var en planerad vilodag. Jag lovar!

Moderator

Jag är snäll jag.

http://bkmarcus.com/blog/images/cartoons/BamseHappy.gif

Nä men blir det problem vidtar vi åtgärder.

Webbsida

Jag som har ansett att någon som trollar sönder forumet är ett ganska stort problem hela tiden-.-

Webbsida

Bulk, cykel 1, pass 12, 21/5-08

Hantelpress
5x47,5kg
5x47,5kg
4x47,5kg

Riktigt bra serie, börjar ta sig. Tyvärr ser det dock mörkt ut med att nå mitt mål för denna månaden, som var en femma på 52kg, men sådant får man väl ta. Dags att fokusera på att göra 5-5-5 utan problem först, innan jag höjer;)

Bänkpress
3x100kg
3x100kg

Riktigt dåliga, men tog ut mig som fan under hantelpressarna så det var ju inte direkt konstigt.

Laxdrag
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x100kg

Sänkte på sista setet hellre än att faila. Hade dessutom svinont i händerna; latsdrag är ren smärta när man inte har kört det på ett tag.

Knäböj
5x105kg
3x110kg

*KRAS* också gick något sönder i ryggen direkt efter 3e repet. Exakt vad det var och hur det gick till vet jag inte; allt jag vet är att det känns som om jag sträckte översta delen av min vänstra erector, eller som om den krampade ihop. Tror inte det är något allvarligare än en sträckning heller, det gjorde inte ondare än att jag kunde lägga tillbaka stången, men ändå jävligt läskigt då det var på exakt det stället där jag brukar ha problem med att hålla ryggen rak i marken. En fin påminnelse om tre saker: 1. Tekniken måste vara bra, man vill inte skada ryggen 2. Att stå i en bur är faktiskt sämre än att ha en passare; hade detta varit allvarligare och jag hade trillat veti fan hur mycket buren verkligen hade hjälpt mig samt 3. En bra bål är A och O, veti fan om jag hade kunnat lägga tillbaka stången om min stackars bålmuskulatur inte hade hanterat hockeyböjar på upp mot 170kg tidigare i livet.
I vilket fall avbröt jag passet där och gick hem; jävligt synd eftersom det kändes som om 5an på 110 var gjuten vilket hade gjort det till mitt bästa pass på länge. Nåväl, jag kommer förhoppningsvis igen i övermorgon, och gör jag inte det får det internationellt så omskrutna svenska vårdsystemet ta hand om mig.

//Lajne

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Hoppas det inte är något allvarligt med ryggen! Annars körde du jävligt fina hantelpressar ;)

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Ajsingbajsing lilla Lajne! Hoppas det inte är någe allvarligt!

Webbsida

Jepp, jag hoppas också att det inte är något allvarligt. Men det känns verkligen inte värre än att en eller ett par nätters sömn kan fixa det. Å andra sidan kändes det så med tummen också, och nu sitter man här 4 månader senare-.-

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Leker med tunga saker i början av passet ser ja. :)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Lajne skrev:

Jepp, jag hoppas också att det inte är något allvarligt. Men det känns verkligen inte värre än att en eller ett par nätters sömn kan fixa det. Å andra sidan kändes det så med tummen också, och nu sitter man här 4 månader senare-.-

Jag kände samma med min rygg... Det kändes ju fan knappt så jag fortsatte och nu sitter jag här och har ont i röven/ryggen...

Webbsida

HSB: tack=)

KoP: Ja men jag är Lajne. Jag är lite som en volvo; jag är alltid sönder nånstans men det är aldrig så illa att jag inte går att köra^^ (dålig metafor kanske, men du borde förstå huvudpoängen vilken är att jag kan alltid fortsätta:P)

Senast redigerat av Lajne (2008-05-21 22:41)

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Krya på dig, Jag brukar rätta till ryggen om jag har lite ont, med raka mark och det är faktiskt inget skämmt.Men är det en skada tycker jag du skal låta bli

Webbsida

Haha tack, det får kanske bli lite raka mark för att rätta till det hela;)

Registrerad: 2008-03-09

Tjenare... Ja jag tränar lite lättare just nu och jadå jag vet vad jag håller på med!

Det är så att jag har haft lite sammandragningar djupt inne i bakom skuldrorna... troligtvis pga mycket och tunga bänkar och även lite en hel del arbetsrelaterade orsaker med... så min kiropraktor/massör föreslog att jag behöver kompletera med latsen samtidigt som bänken (ibland) för att få balans i rörelsemönstret, hur konstigt det än låter att köra dom övningarna samma dag så har det faktiskt hjälpt!

Jag tränar inte alls på detta viset annars... brukar vid lätta bänkpass (ibland) kompletera med latsen för att slippa sammandragningarna.

Den största boven i det här problemet är faktiskt mitt yrke!

Och ja du har tyvärr helt rätt att man får styrkeobalans vilket jag har märkt av dom senaste 2 veckorna... kul att du är uppmärksam!

Snart e vi på "G" igen och då förhoppningsvis med ett pers i bänken på 200kg nån gång i sommar...

Senast redigerat av Pulzen (2008-05-22 23:16)

Webbsida

Hehe ok, då ser jag fram emot att få följa utvecklingen mot en 200kilos-bänk på helt ofattbart låg kroppsvikt=) Det är annars för jävligt när saker och ting börjar strejka på grund av svaghet, vet att det har hänt mina axlar på den tiden när jag bara discotränade framsidan t.ex.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-22 23:32)

Webbsida

Bulk, cykel 1, pass 13

Hantelpress
3x47,5kg
5x43,5kg
5x43,5kg

Det var upplagt för att gå dåligt idag, tog ut mig alldeles för mycket förra gången och var inte alls återhämtad. Så det var ingen överraskning direkt, bara att satsa mot nästa pass istället.

Dips
12st

Ville testa hur många jag klarade till den där skittråden. Fan asså, detta är verkligen en jävla skitövning.

Chins
12st

Samma som dipsen, fast det är ingen skitövning^^

Latsdrag
3x100kg
5x100kg

Chinsen dödade mig verkligen...

Knäböj
4x110kg
4x110kg

Vet inte, fegade lite, kanske hade fått upp en 5e repetition i nåt av seten, kanske inte. I vilket fall kändes ryggen bra, men avstod ändå från att kötta på fler set. Istället provade jag något nytt som inte behöver balanseras upp av min rygg, nämligen hacksquat.

Hacksquat
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Jävlar vad den dödar quadsen. Helt sjukt ju. Har också en känsla av att jag fick lite för bra djup när jag körde hacksquat med böjskor, men men:P Den tog iaf^^

Det var allt, nästa pass sitter alla 5or på 47,5kg i hantelpressen + på 110kg i böjen. Det är ett löfte! ;)

//Lajne

Registrerad: 2007-06-26

Vore kul att själv anses som liten och klen (och potentiellt discotränande) någon gång så jag är ganska sugen på att köra ett pass på MAK vid tillfälle. Men vad är öppetiderna egentligen? Jag var där en gång och det vara bara stängt och inga skyltar med info eller nåt. Vilken tidpunkt är det störst chans att stöta på de stora starka pojkarna?

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Lajne skrev:

Framför allt att starta med höften längre ner, men för att göra det behöver jag mer bottenstyrka. Så i princip är det bara att fortsätta med djupa böjar och ha tålamod:) Tappade även ryggen mycket idag, men tror det beror mest på trötthet för det är inget jag brukar göra, speciellt inte på så låga vikter.

Jag har upplevt att den benstyrka jag behöver i marklyftet går väldigt bra att träna upp i benpressen.
Där kan jag sätta fötterna med samma bredd som jag har när jag marklyfter. Jag har inte samma bredd på fötterna i mark som i böj.
Dessutom startar jag varje repetition dött i benpressen för att ännu mer efterlikna startläget i marklyftet.

Detta är alltså för smalmark.

Bara ett tips på något som funkat för mig.

Webbsida

Alltidxx: http://www.malmoak.se/prices.asp?showprices=open . Styrkelyftarna har gemensamma träningar måndagar och onsdagar från 1800 ungefär, samt fredagar från 1600. Sedan kommer de och går lite som de vill. Tyngdlyftarna har jag sämre koll på, men två av de bästa brukar vara där ganska sent vardagkvällar, typ runt 8-9tiden.

Fredik: tack för tipset:)

Senast redigerat av Lajne (2008-05-26 17:06)

Sidor: 1 … 52 53 54 55 56 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB