Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Fitness innan Australien resan!!

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Mitt tips är att glömma kosttillskott som Lose It och dylikt. Piller som lovar en massa är oftast bara bortkastade pengar. Jag har provat lite allt möjligt och aldrig märkt någon skillnad av något. Visst finns det säkert många tillskott som fungerar, men knappast märkbart för "vanliga motionärer". Jag är övertygad om att det gör större skillnad på vikten att kliva av bussen en hållplats tidigare eller att ta en ostskiva mindre på mackan. Om man sköter allt annat optimalt kanske tillskott som Lose It och liknande kan göra skillnad.

Proteinpulver däremot är inte alls dumt. Det sparar man till och med ofta pengar på. Det är både dyrare och krångligare att få i sig protein via mat, överlag.

Registrerad: 2008-05-18

kände lite så me.. men lite protein pulver blir till att inhandla iaf =)

usch har lite ont i halsen idag.. hade tänkt att styrketräna och köra abs pass.. borde gå om jag skippar att springa på löpbandet.. kan väll inte vara så farligt eller??

idag fick jag min belöning för mitt delmål.. har satt i löshår.. blev asbra så likt mitt egna så de e inte klockt.. så nu känner man sig som en drottning =)

suck! halsontet försvann men ersattes med rinnande näsa.. så ingen träning idag inte.. sparar mig tills imorn då jag ska spinna istället!!

Webbsida

lovely_angel_82 skrev:

suck! halsontet försvann men ersattes med rinnande näsa.. så ingen träning idag inte.. sparar mig tills imorn då jag ska spinna istället!!

Tråkigt... Bara att hoppas att det gör över fort och inte blir en sån där tråkig treveckorsförkylning!

nä gud säg inte så...  hoppas jag inte på.. får kurera mig lite.. drack lite honung och varm mjölk igår.. de funkade mot halsen iaf..

http://images3.bilddagboken.se/16/_u7/_ … 399099.jpg

så här fint blev min belöning..

kanske tjejigt men e tjej och frisör till mitt försvar =)

Webbsida

Det blir ingen bild när man klickar på länken, utan ett felmeddelande. Det går nog inte att länka från bilddagboken.

hmm.. funkade när jag kollade men de e väll för att jag gör de från min dator.. få se om jag kan länka från bloggen istället..

http://bp3.blogger.com/_Pl0nrQxqVxk/SDS … 0/mia2.jpg

fick bli i svartvitt för näsan den e röd efter allt snytande idag.. e rena rama rudolf idag.. =/

Webbsida

Det är snyggt med mycket hår. Ja på tjejer då, den tiden är förbi för en annan, alltid lika kul när man får visa körkortet och folk undrar vem det är på bilden... :-) Lite mörk bild men det ser bra ut i alla fall! Fiffigt med såna där belöningar till sig själv, kan hjälpa motivationen lite kanske. :-)

Japp.. så här i början när det går trögt så behöver man all morot man kan få =) nästa steg när jag når mitt mål innan midsommar är att få shoppa kläder.. blir ju roligare att få köpa en ny storlek.. vill liksom inte köpa kläder när man har den storleken man har då är det som man godtar det....

haha ja det e de som e det roligaste.. har ett id kort där jag precis hemkommen från grekland.. röd som en tomat men eftersom kortet är svartvit ser jag så fint brun ut :P

suck! nu är äntligen förkylningen borta så nu kan man ta tag i tränandet igen denna vecka!! känns som man gått upp en hel del och min våg hade gått upp 2 kilo.. fick panik tills sambon ställde sig på bågen och han hade oxå gått upp 2 kilo.. sen flyttade vi vågen lite och vips ett kuilo ner.. så den där makapären har snart räknat sina sista dagar..

suraste är att måttbandet blir ju inte midre den heller Men.. nu ser Jag äntligen att det börjar bli lite muskler under fettet.. de 2 översta syns nästan hela tiden.. och med syns menar jag lite svagt alltså inte super deffad muskler som ni andra men från att vara ett traktor däck till att nu börja "se" något.. det är stort för klilla mig =)

fick sambon att få lite panik.. har sagt till honom att han kan börja träna när jag nått mitt mål för han e så super motiverad och han är en sådan som skulle kunna svälta sig för att gå ner sitt och sen träna upp sig.. en annan älskar mat för mycket!!

men nu när man satt i löshår och piffat till sig och kommer i lite tajtare byxor så ville han inte vara den "tjocka" (läs inte super tränad) pojkvännen!

så nu får man ge allt så jag verkligen når mitt mål tills midsommar!!  men det som är kanon att den maten jag äter känns som jag skulle kunna käka i framtiden nu me.. det känns ju positivt..

de sura är att mitt beteende och förhållning till mat kommer vara det svåra att ändra..

märkte förra veckan när jag var sjuk och skulle åka hem och vila så "tröstade jag mig med en snikers och chips påse" blev så arg på mig själv.. annars funkar det så bra när man åker direkt till träningen för efter sen så vill man inte förstöra träningen med något onyttigt men så fort jag inte tränar så har jag lättare att åka dit..

men försöker att inte belöna eller trösta mig med mat men vad fan.. de e svårt.. trodde 2 mån träning hjälpt men inte för mitt beteende iaf..

idag blir det spinning och ska försöka styrketräna lite..

nån som testat sit ups på boll är det effektivare än om man ligger på rygg.. det känns nämligen mer på bollen..

nämde ju tidigare att jag skulle beställa protein de blev faktiskt whey-80 jordgubb och hallon och sen något form av slow protein som funkar som mellanmål så jag testar både och =)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Sit ups på boll gör att du inte lika lätt kopplar in höftböjaren och får bättre kontakt med magmusklerna - och det märkte du ju själv. Det är alltid bra när man själv märker att en övning tar där den ska. Det är ett tecken på att man gör rätt och det är det man ska rätta sig efter hela tiden.

gutt faktiskt.. men idag kändes de inte lika mycket så vet inte om jag gjorde lite fel.. men körde spinning idag , litet pass med magisar och sedan pump.. första gången så nu känner jag inte mina armar.. gött!!

Webbsida

lovely_angel_82 skrev:

fick sambon att få lite panik.. har sagt till honom att han kan börja träna när jag nått mitt mål för han e så super motiverad och han är en sådan som skulle kunna svälta sig för att gå ner sitt och sen träna upp sig.. en annan älskar mat för mycket!!

men nu när man satt i löshår och piffat till sig och kommer i lite tajtare byxor så ville han inte vara den "tjocka" (läs inte super tränad) pojkvännen!

Trevligt för dig att ha en motiverad partner också. Det brukar ju vara lättare om man är två som kan peppa och stödja varandra! Är det med honom du ska till Australien?

japp.. så han vill ju oxå se lite snygg ut på semester bilderna =)

ända nackdelen e att han blir ju typ galen.. i mina ögon.. så jag lär ju känna mig helt plötsligt sämre för han kör så hårt.. men men.. får försöka haka på..

suck!! har inte skrivit på ett tag men vågen har stått stilla.. gymmet varit stängt vid skolavslutningen och de så hade en hel vecka som träningen blev paj på =( mitt mål var att komma ner till 65 till midsommar och 68 till 31 maj.. de klarade jag med 2 veckors tillgodo.. men sedan dess har jag stått still.. tills i lördags då gick jag ner till 67.. men lär ju inte komma ner mer innan midsommar.. suck!!

och någon australien resa blir det inte heller.. däremot thailand.. får trösta mig med det..

ska om jag vågar lägga ut före och efter bild på midsommar dagen för att se hur mycket som ändrats.. ska bara hitta kläderna som jag hade för rättvisans skull så man ser exakt..

suck.. fan vad lee man blir när man inte når målet!!!!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Stirra dig inte bild på vågen, använd måttband och spegel istället. Vätska är väldigt lömskt, och det kan få saker å ting att se väldigt konstiga ut trots att sanningen är någon helt annan.

Om du slarvat har det kanske iofs inte hänt så mycket, men det är ändå något du kan tänka på...

ja men måttbandet har inte ändrats så mkt.. kanske för att jag gjort mycjket situps och tränat mycke mage så de blivit muskler..*önsketänkande*  men jag ser ju när jag jämför bilder att de hänt något.. men men..

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB