Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Muskelökning

Registrerad: 2008-05-04

Tja jag undrar vad jag. ska ta om jag vill öka muskelmassa så mycket som möjligt. har läst lite om M-stak, jungle warfare, tribosten och anabolic halo men fattar inget. som sagt vill jag ha nått som är bra och ger mycket effekt. snäll hjälp mig

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Hur mycket går du upp i vikt just nu?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

träna hårt. träna som oss byggare, vi bygger massa, och det syns på vikten samt storleken. vi blir inte lika starka också, men vem behöver bänka 250 när man ser ut som man kan göra det dubbla? =)

mitt tips är helt sonika att du ska börja med grunderna. köp inget skit och tro att du kan peta i dig det och vänta på att växa. det tar många många år innan du blir stor och grov. har du bra gener så kan du ta bort ett av dom två många.

så ät rätt, träna rätt, och använd dom vanligaste tillskotten om du behöver dom.

jag vet inte jag hur mycket jag går upp i vikt, men jag vill ha nått som hjälper en på traven efter som jag har kommit tillbaka från en skada, har tränat i 1,5 år innan och vill komma igång igen

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Du har bara tränat 1.5 år och precis kommit tillbaka från en skada? rehabträna lite först för att värma upp kroppen, högreps, 15-20. Ta det lugnt. Sedan börjar du med helkroppspass, 3 ggr i veckan, baserat på basövningar. Ät som en häst.

De där preparaten hjälper till endast lite grand, som de flesta andra tillskott, men du kommer märka skillnad oavsett, och effekten av dem kommer maskeras av dina naturliga ökningar ändå. Det är inga mirakelpreparat precis.

Själv blir jag alltid sporrad av att kämpa mot oddsen, och du är lite av en underdog nu när du varit skadad. Tänk på alla inspirerande filmer du sett XD och kämpa på!

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-22 08:41)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Ordentligt med mat hjälper.  Sen kan du skaffa en gainer att ta i samband med träning.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

eftersom protein är muskelns byggstenar, så rekomenderar jag proteinpulver :)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

ZEE skrev:

eftersom protein är muskelns byggstenar, så rekomenderar jag proteinpulver :)

Eftersom du inte kommer någonstanns muskelmassamäsigt utan ett energiöverskott rekommenderar ja att han ser till att han hamnar på det till en början. Sen kanske han kan inkassera protinpulver som tillskott tillövriga kosten. :)

Senast redigerat av high_school_boy (2008-05-22 11:35)

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

jaha, ja tänkte det som till lägg till en ökning av näringsintag, tänkte skriva det men ja trodde att alla fatta det och att ingen skulle påpeka om ja inte skrev de, rowng antar ja :=) Nästa gång ska ja va tydligare.

okej men som sagt har varit skada. en led gick av när jag maxade bänken och var bort 4 månader. hare tränat relativt lätt i 2 månader nu så jag tänkte biffa rejält nu.

NO Shotgun
JW+restore
Xpress (tar tid för det att kicka in)

Kombinerar du dessa 4 så lär du få en extra skjuts. Men det rekommenderar jag bara till vissa killar som jag ser kan träna och äta ordentligt och har ökat bra utan hjälp ett bra tag men stått och stampat på samma vikt länge trots att de bytt övningar, varierat reps, testat cross-training, laborerat med kosten, vilat osv. Då gör dessa preparat nytta. Annars är det pengar i sjön.

Berätta mer om dig själv, hur gammal är du, hur har du ökat, hur har du tränat, vad vill du åstadkomma (på kort/lång sikt)...

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-22 12:33)

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Känner igen ditt namn. Är inte du kompis med Hane och bor i Helsingborg ?
Mat löser dina problem, du är väl inte mer än 17 så käka och var glad! mat,mat,mat :)

Om du dessutom haft ett uppehåll nu så kommer det gå lätt för dig ett tag nu om du sköter träningen bra och käkar ordentligt, och givetvis slipper fler skador. Det suger hårt :(

jo fan det e jag . men som sagt e jag väldigt trött på att ta det lungt nu. men jag har köpt lite produkter så men tar jar ju inte dom största vikterna.

till T-rex jag e 17 år, 194 lång, väger 83 kg, det jag vill åstakomma är blir större helt enkelt. trött på att va liten hahahah

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

philiplindenstrahle skrev:

jag vet inte jag hur mycket jag går upp i vikt, men jag vill ha nått som hjälper en på traven efter som jag har kommit tillbaka från en skada, har tränat i 1,5 år innan och vill komma igång igen

Du måste få koll där,ett bra sätt är att väga sig en gång per vecka på morgonen på tom mage,samma dag osv..
Sen sjusterar du ditt kalori intag efter vad vågen säger,går du inte upp i vikt så kan du inte bygga massa alls..

Registrerad: 2007-08-20

philiplindenstrahle skrev:

jo fan det e jag . men som sagt e jag väldigt trött på att ta det lungt nu. men jag har köpt lite produkter så men tar jar ju inte dom största vikterna.

till T-rex jag e 17 år, 194 lång, väger 83 kg, det jag vill åstakomma är blir större helt enkelt. trött på att va liten hahahah

Det är faktiskt så enkelt att det enda man ökar i muskler på är att äta mer mat än men gör av med.
Vet själv hur det var att vara lång som ung och ha svårt att gå upp i svikt. Jag trodde jag åt tillräckligt men först då jag insåg att jag behövde äta mycket mer och framförallt oftare och sluta tro att något kosttillskott skulle hjälpa mig så fungerade det.
Något som funkade för mig var att; Kompletterade min frukost med minst 4 ägg. Ha med nötter och frukt till skolan. Äta tills jag somnade varje gång jag tränat.   

Man får bara en pubertet i livet (med naturligt mycket anabola hormoner) sabba inte den genom att ta något konstillskott som kan störa hormonbalansen. Man har växt klart naturligt då man är ungefär 25 år. Tar man något som ökar hormoner så kommer det alltid att sjunka långt under det normala då man slutar och i längden blir man inte lita stor som man blivit naturligt.

Mvh
/Dr.Demento

Senast redigerat av Dr.Demento (2008-05-24 12:28)

Håller med dr Demento. 17 år? då är du jätteanabol redan och det är bara maten som fattas. Ta vara på det och ät mer. Nötter är som sagt ett bra tips, cashewnötter är nyttiga. Ta en näve när du känner att blodsockret sjunker.

De tillskott jag nämnde kommer inte göra ett skvatt för dig och speciellt inte om du inte kan växa naturligt i din ålder.

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Dom tillskotten kan tom sabba ett ej färdigutvecklat endocrine system som en 17åring har..

Registrerad: 2008-01-24

1 Liter Youghurt slinker ju ner fort å lätt bara det blir ju en del kalorier

Registrerad: 2008-04-28

Philiplindenstrahle/ men hur är det ska man äta onyttigt eller ska man bara öka portionerna med potatis och kött??

Registrerad: 2008-04-28

philiplindenstrahle/ igen vad är ett endocrine system ?? jag kna inte sådan fancy words!!!

Du ska aldrig äta onyttigt. Öka portionerna av den nyttiga maten. Och kött och potatis räcker inte (vilket jag tror/hoppas du vet). Du måste variera kosten och få i dig vitaminer och mineraler, helst inte bara i pillerform.

Jag har sett folk ta både det ena och det andra och bli frustrerade för att de helt enkelt inte fixar kost, sömn och träning som är det mest grundläggande i en väl fungerande anabolism.

Maarten skrev:

philiplindenstrahle/ igen vad är ett endocrine system ?? jag kna inte sådan fancy words!!!

du rubbar dina hormoner. Låt oss ta ett exempel. Du stannar i växten, dina kortisonnivåer löper amok efteråt så att du förvandlas till ett sladdrigt kortisolmongo och du får halva Finland på ryggen. Jag tror vi är överens om att du vill slippa det.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Maarten skrev:

Endokrina systemet består av hypofys, sköldkörtel, bisköldkörtlar, binjurar, bukspottskörteln samt testiklarna/äggstockarna. Dessa organens funktion styr typ kroppens tillväxt och balans genom frisättning av hormoner.

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Tja fille.
Denna länken kan du kolla in lite på om du vill kolla ut lite fler övningar
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/show … hp?t=31071

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB