Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 17 18 19 20 21 … 36  

Don't Panic

Registrerad: 2006-10-02

Jag gillar faktiskt att gå till failure. Jag hade som bäst ökningar när jag körde Max-OT. Fast inga extra forced-reps, eller något sånt. Känns bara fånigt.
De flesta tjejer som kör bänk på mitt gym hänger på 2,5 kilo som mest. Sen reppar som hur många gånger som helst. Jag blir så ledsen när jag ser sånt, för jag tycker de kastar bort sin tid. Att få hänga på de stora vikterna är liksom själva grejen med att köra bänk, tycker jag =) Och visst ser det bättre ut mer två gula än två gröna ;)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Om du är kvar runt huvudstaden när jag är i närheten (iaf från 15 juni, vet bättre sen) så föreslår jag ett pass tillsammans! ;)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-22 11:42)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Delightful_imp skrev:

jag skulle vilja bänka min egen vikt, men då jag är stor som ett hus tror jag inte ens jag kan maxa den ;) (eller kallas det klen..?)

Det fixar du lätt om du testar bulgaren. Jag har testat den på min träningskompis och han har under loppet av ett par veckor gått från 90 till 110 i bänk. Det tycker jag är rätt hyfsat ;) Själv har jag ökat från 135 till (nästan) 145 under samma tid.

T-Rex skrev:

Delightful_imp skrev:

jag skulle vilja bänka min egen vikt, men då jag är stor som ett hus tror jag inte ens jag kan maxa den ;) (eller kallas det klen..?)

Det fixar du lätt om du testar bulgaren. Jag har testat den på min träningskompis och han har under loppet av ett par veckor gått från 90 till 110 i bänk. Det tycker jag är rätt hyfsat ;) Själv har jag ökat från 135 till (nästan) 145 under samma tid.

Mycket snack om bulgaren nu :)
Jajajajajaja, jag kör den i div övningar när jag kommer tillbaka till Sverige :)

Delightful_imp skrev:

Om du är kvar runt huvudstaden när jag är i närheten (iaf från 15 juni, vet bättre sen) så föreslår jag ett pass tillsammans! ;)

Jaa!! vad roligt!! =) Jag är kvar till sista juni. Så det måste vi göra =)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Delightful_imp skrev:

T-Rex skrev:

Delightful_imp skrev:

Mycket snack om bulgaren nu :)
Jajajajajaja, jag kör den i div övningar när jag kommer tillbaka till Sverige :)

Inte lika mycket snack som det är verkstad :) Men det är bra, du kan tacka mig för tjatet sen när du reppar på din nya bulkvikt ;)

T-Rex: Det ska jag absolut komma ihåg ;)

Ben

(Mys)Benpress
130kg 12
180kg 10
230kg 8, 8 - tungt!
200kg 10

Crunches i maskin (nautilus)
43kg 8-10
50kg 8

Böj ATG
50kg 10,8,8,8,7

Liggande lårcurl (nautilus)
36kg 8, 6-7
30kg 10,8

Lek i tjejmaskinen ;)
inåt - 43kg 8
utåt - 71kg 8 snabba

Benpress 150kg 10 djupa

Stretching

Vikt efter gym: 62,5kg

Kommentar: Mådde sjukt illa på slutet. Hela passet blir som ett kondispass, så under hela böjen och sen resterande passet kämpade jag för att andas. Riktigt jobbigt, men det betyder väl att man tar i ordentligt (och att man använder tillräckligt stora muskler för att det ska bli svinjobbigt för kroppen ;) )

Tycks även bli svagare i benpressen... men det kan ju bero på div saker... känns lite synd iaf, då jag har älskat den övningen länge... en vilovecka om några veckor (dock kanske med hajkande norrut) kan nog göra susen!

Sista seten på böjen var brutaljobbiga redan från 3dje repet, så det var mycket kämpande, kunde kanske ha klarat en 8a på sista också, men jag pallade inte.

Struntade i både vader och bensparken, nu får vi se om knäna tycker bättre om mig, hoppas det.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-22 15:30)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Får jag fråga varför du kör böj som 3dje övning, när det är den övnings som är överlägset mest påfrestande för kroppen?

Cybercowboy skrev:

Får jag fråga varför du kör böj som 3dje övning, när det är den övnings som är överlägset mest påfrestande för kroppen?

Brukar alltid börja med benpress, då jag känner att det är schyst "uppvärmning" för benen. Har insett att om jag går direkt på böjen så tycker jag att det är mycket jobbigare. Magträningen blev mest för att alla stänger vad upptagna.

Vikt innan gym: 62kg

Rygg etc

Pullups
7,7,4?

Rodd
57kg 8,8,8
50kg 8

Ländrygg (nautilus)
77kg 10
84kg 8-10

Latsdrag
47kg 8,8
40kg 8

Växlande hantelcurl
12,5kg 8,8?
10kg (med squeeze) 8-10

Shrugs (med hantlar)
32,5kg 8,8,8,8,(8)

Framåtlutade hantelllyft
10kg 8,8,8

Enarmschins i cable (sittande på pall)
43?kg H 10 V 10
50kg H 8 V
55kg H 6 V 6 (hjälp sista 2)

Växlande hantelcurl (med s)
8kg 10,10,10 (10)

Underarmscurl
- "inåt" 12,5kg 6,8,10,8
- utåt 6kg 5,6,6,6

Latsdrag 33kg långsamma 10

25 armhävningar

Kommentar: Segt pass. Jag var inte alls sugen på att träna rygg, men det gick iaf... inget skönt pass alls dock. Underarmarna ville inte.

Var på promenad och mina ben dog, mycket pga promenerande efter benträning igår antar jag.
Edit: det beror på brist på återhämtning pga sömnbrist. Min bristande tidsuppfattning fick mig att glömma detta :)

Timmars fasta: 18
Timmars ätande: 8-9
Kcal: ca 2500 (+-0)
Protein: >100
Fett: ca 50

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-23 21:49)

Ätardag idag...?

Mina ben, framförallt vader, mår fortfarande råkass.

Frukosten har bestått av 2-3 kokostoppar (kanske det heter) en mugg varm juice och en stor kopp te med sojamjölk. Jag är inte sugen på mat, jag är inte sugen på nått, men kan inte sova längre :)

Tokvila idag iaf (med lite sociala promenader) och.. ätande.

Har mest tappat vätska under de här få dagarna, och med det ca 2kg. Inga mått som jag kan hitta har ändrats nämnvärt. Hoppas kunna börja äta igen nu och få upp de 2 kg igen på inte allt för lång tid. 65 kg till juli är fortfarande målet. Får se om jag når dit utan kreatin ;p

Blev snarare en "jag bryr mig inte" dag istället för ätardag, så idag tar jag en vilodag för att återhämta mig :)

Levt nån annans liv i några dagar nu, men nu kom verkligheten som en magspark. ca 1000kcal- igår, med 30-50g protein. Kroppen känns riktigt skön dock, låter allt bara flyta på.

Bröst etc + lite mage

Hantelpress
25kg 3,3,3,3,3 - skönt!

Enarmstricepsextension
8kg 8,8,8,8,8

Pushdown (med rak stång)
41kg 8
46kg? 8
50kg 7
46kg 8,8

Stående hantelpress - alla (för) långsamma
10kg 8,8,(8)
sittande
10kg 8, (8)
8kg 8

Hantellyft åt sidan
5kg 8,8
4kg 8,8

Crunches i maskin (nautilus)
36kg 10
41kg? 10

Pushdown (med rep, i annan cable...)
10kg 8,8,8

Dips (raka)
9,8,6-7

Vikt efter gym (med 1L vatten): 63kg

Kommentar: Tänkte köra med lättare hantlar i liggande hantelpressen, men de var upptagna, så jag tänkte att styrka är ju schyst :) Satte mig ner under andra hantelpressen, då jag ser helt sne ut, och tar i snett. Detta förbättrades dock inte av att sitta, och det betyder att det är ryggen snarare än benen som inte är som de ska. Hoppas det inte blir nått tjafs med ryggen igen.

Skönt pass. Fick beröm för mina hantelpressar av biff, så mina aspirationer sköt i höjden och jag kände att det är synd att jag inte råfokuserar på styrka.

Delightful_imp skrev:

... och jag kände att det är synd att jag inte råfokuserar på styrka.

Det tycker vi också =D

Skillnad från 16 maj

Morgonvikt: 62kg (-0,5-1)
överarm (spänd): H 36,1 cm  V 36,1 cm (+0,1)
underarm: 27 cm (+-0)
midja: 72 cm (+-0)
stuss: 97 cm (-1)
lår: 59,0 cm (-0,5)
vader: 34 cm (+-0)

Nöjd med den lilla ökningen på armarna, inte allt för nöjd med låren. Men de känns något hårdare iaf. Vikten.. är som den är.

Sigyn skrev:

Delightful_imp skrev:

... och jag kände att det är synd att jag inte råfokuserar på styrka.

Det tycker vi också =D

.... :/....

till mitt försvar kan jag bara säga att jag är tillräckligt ung för att ändra mig några gånger, så länge jag håller igång träningen :)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-27 15:29)

Delightful_imp skrev:

.... :/....

haha! inget illa ment =) Det vara bara en sån schysst kommentar från din sida. Visst är det skönt att få beröm från de som ser ut att veta vad de snackar om??! =)

Sigyn skrev:

Visst är det skönt att få beröm från de som ser ut att veta vad de snackar om??! =)

Jo det är hur skönt som helst :) men jag blir som sagt lite för entusiastisk, då min kropp som sagt tycker att jag är relativt nybörjare, så borde jag kunna klara så sjukt mycket mer. Bara att se vad det här tar mig antar jag.

Registrerad: 2008-04-29

Hej Delightful Imp.
Först vill jag säga tack för en inspirerande och intressant träningsdagbok.
Du är lika flitig att skiva dagbok som du är i gymmet. Det är mycket inspirerande och
intressant att läsa om en vanlig tjej som tränar seriöst och tungt. Att du gjort snabba framsteg det sista halvåret är helt uppenbart.
Att öka måtten på armarna från 33 till 36 sen januari är ju helt otroligt bra, även om du bulkar just nu och kanske har mer fett på armarna.
Jag höll på att säga att det är mycket ovanligt med tjejer i din ålder som tränar tungt på gymmet, men jag har faktiskt en känsla av att det inte alls är så ovanligt som för 5-6 år sedan.

Tidigare verkade alla tjejer på gymmet livrädda för att få muskler, men idag verkar detta ha släppt och tjejer idag verkar varken rädda för att träna tungt eller att få muskler, vilket är kul (man blev knäpp tidigare på alla som satt vid maskinerna och gjorde reps utan vikter).  Upplever du det likadant på de gym du tränar?

Jaja, det hade varit kul att få se några uppdaterade bilder på din form, gärna några före/efter bilder på dina armar och rygg. Dina senaste bilder var ju bara några konsiga bilder där du hänger på en lekplats ;-) (lite svårt att se om du blivit större där...)

Jaja, lycka till med allt och jag hoppas att du är lika flitig att skriva dagbok när du kommer hem till sverige. Jag tror att många härhemma blir inspirerade av din dagbok, även om de inte skriver.

Oj..tack :) Känns underbart att få respons på vad jag håller på med :)

Jo, det är många tjejer som hänger i maskinerna, mest för att de inte vågar lära sig att använda de fria vikterna (det är många farliga killar ivägen :)) Men jag tror också att fler vågar sig på hantlarna och stängerna.

Finns bilder i "dagsformen" tråden där man iaf kan se mina armar, och se att jag har blivit större (med 8kg+ så är det inte så konstigt)

Har precis tagit en paus från gymmandet, och lever (student) livet. Hoppas bara att det inte ska kosta mig allt för mycket muskler, då jag som sagt lagt ner en del tid på det. Tar upp allt igen med ny kraft efter 12 juni. Kommer förhoppningsvis också kunna ta några snygga dagsformen bilder då (och även träningsbilder med Sigyn? :D )

Delightful_imp skrev:

Kommer förhoppningsvis också kunna ta några snygga dagsformen bilder då (och även träningsbilder med Sigyn? :D )

Ser fram emot det =)

Registrerad: 2008-04-29

Delightful_imp skrev:

Oj..tack :) Känns underbart att få respons på vad jag håller på med :)

Finns bilder i "dagsformen" tråden där man iaf kan se mina armar, och se att jag har blivit större (med 8kg+ så är det inte så konstigt)

Hrrmpf, det är ju 1000 sidor (nästan) i den tråden. Efter mycket letande så hittade jag bilder (på sid 166...), men de nyaste var från feb.

http://www.halso.info/forum/t-18047-166.html

Å andra sidan hittade jag sedan en nyare bild på före/efter tråden här
http://www.halso.info/forum/t-17563-49.html  , och det var ju just en sådan bild jag efterlyste. Är imponerad av resultatet, helt otrolig utveckling bara på ett halvår.

Keep up the good work.

"Tar upp allt igen med ny kraft efter 12 juni. Kommer förhoppningsvis också kunna ta några snygga dagsformen bilder då (och även träningsbilder med Sigyn?"

Känner ni varandra, du och Sigyn?

Precis,  före/efter tråden låg de tydligen i :) Det var lite sent igår när jag skrev förra inlägget ;)

Jag och Sigyn ska på gymdejt. Tror jag ska tvinga henne att bänka framförallt ;)

Va!!?! Tvinga mig? ;P Jo, jag kan behöva lite passning. har blivit så mycket klenare sen ajg förlorade min passare!! Har tappat 5 kilo sen i julas =(

När jag säger paus så menar jag förstås att jag inte kommer följa ett strikt gymschema, det betyder inte att jag kommer hålla mig borta från gymmet :)

Helkropp (improviserat)

Bänkpress (skönt grepp)
40kg 12
45kg 8-10
50kg 5,5,3 -råsnygga!
45kg 8

Böj ATG
50kg 8,8,8,8,(8)
40kg 10 - med 1-2 sek paus i bottenläget

Marklyft (eller iaf försök till)
40kg 12
50kg 10
60kg 8,8 - ryggen var inte alls som den skulle, tog små pauser för att försöka fixa till det, men gick inte. Lär hänga med nån som kan.

Dips (raka)
12,10,9 -yey!

Pullups 6
Chins 4 - superstrikta till bröstet
Pullups 4-6 + 1 chinups med lååååååångsam nergång

Crunches på bänk 20
Rullande snecrunches på bänk 10 + 9
(ville inte egentligen, svinjobbigt)

(mys)Benpress
150kg 10,10,10

Växlande hantelcurl med squeeze
10kg 10,10,8

Stående hantelpress
10kg 10

Framåtlutade hantellyft
10kg 9,9,9

Hantellyft åt sidan
5kg 8,8,8

Shrugs (med hantlar)
32,5kg 10,8,8

Längd: ca 100 min

Stretching etc i bastu + simbassäng

Kommentar: Riktigt skönt pass. Drack lite varm juice nån timme innan och sen äggviteprotein + malto + sojamjölk precis innan. Tyckte om SL delen av passet, det var en skön upplevelse. Även sjukt nöjd med dipsen. Allt gick faktiskt över förväntan.

Mina triceps fick tydligen mycket stryk under förra passet, så de har sett ut och känts som de har växt en hel del. Så jag var tvungen att kompensera detta med lite biceps :) Mina axlar behöver också mer stryk. Trapsen.. är rätt stora :)

Nu ska jag förhoppningsvis få mat och massage och allt jag kan önska mig.

Sidor: 1 … 17 18 19 20 21 … 36  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB