Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 81  

Spice försök till ett proffsliv

Registrerad: 2008-03-24

Lajne+ babel: Ok, ja äta mindre ska jag försöka med men det blir svårt för äter som en häst och går och lägger mig hungrig även fast jag har ätit mycket, men ja, äta mindre kanske.

Knät är bra 100% har inte känt av det på flera månader :)

OK, nu har jag berättat min historia lite för henne via mial, för det skulle man tydligen göra. Kan man maila henne och igen och säga att detta inte kommer fungera ekonimiskt? Jag har helt enkelt inte råd! OCh det är helt sant, HUR 17 ska jag få in 750 spänn?? Jobbar inte.

fredag 23 maj

Idag blir det vila för min del. Har kört nu i ca 2 veckor utan vila. Har seriematch imorgon och vill vila hälen för morgondagen. Känner mig dock inte sliten fysiskt, mer mentalt. Vila skadar inte :)

Skulle vilja köra 2 hårda fyspass idag men löpning samt gym men måste vara lite smart.

Ännu en dag till ända, och vad har man gjort. Pluggat lite och sedan bara suttit om inte ätit och varit ute i lekt lite med fotbollen. Dagarna känns så långa när man inte tränar. Jag har inte gjort något vettigt idag alls! :(

Läste för några dagar sedan att en kall dusch 2 ggr/dag kan förebygga depression, t o m bota. Skälet till detta är att det kalla vattnet stimulerar huvudet och också hjärnstammen. När hjärnstammen påverkas ökar produktionen av noradrenalin. Bristen på detta ämne sägs vara en orsak till depression. En annan bra orsak till kall dusch är att hjärnan utsätts för små stötar pga av kylan vilket tydligen kan vara bra ibland, för att människan är gjord ha behov att extrema temperaturskillnader .

/spicechica

Hmm, jag har en fråga som jag gärna vill ha besvarat. Det handlar om mina problem som jag skrev tidigare.

Coach 44 år har pratat med några andra från klubben som jag litar på, coach kände att coach måste ha stöd med detta. Vi hade ett möte + en till tränare där de sa att det skulle hjälpa mig och det alltid varit stolta över att jag har spelat i klubben. De vill hjälpa mig ekonomiskt med psykologen också, de vill att jag ska må bra. Men jag har ett stort bekymmer som grämer mig.

Coach 44 har pratat med den andra spelaren som också är drabbat. Tillsammans har det pratat med en tredje spelare som jag inte har ljugit för vilket har lett till att den tredje spelaren inte pratar alls med mig och är skitotrevlig. jag har inte fått en chans att förklara. Problemet är att coach 44 säger att jag ska prata med den tredje spelaren och be om ursäkt! Om jag ber om ursäkt till den tredje spelaren som jag inte har gjort något ont, så kommer de andra 2 tro att jag har ljugit om andra saker. För den tredje spelaren måste ju ha sagt att hon INTE vetat om detta.

jag har inget att be om ursäkt för, för spelare 3 egentligen. Kom gärna med förslag hur ni tycker jag ska göra? SKa ja be om ursäkt t spelare 3 .? Jag kan ju inte säga " förlåt för att jag ljög" För det har jag inte gjort..

Om jag inte säger förlåt kommer hon hata mig och min coach som har sagt jag MÅSTE säga förlåt de spelare 3 att inte prata med mig heller. Jag har ingen aning vad de har sagt t varandra. . =/

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Det är svårt det där. Med åren så kommer du lära dig att inte ödsla energi på idioter, men jag förstår att du vill vara alla till lags i din ålder.

Hade det varit jag så hade jag skitit fullständigt i person nummer 3, men i ditt fall så har kanske lögnen indirekt påverkat henne pga att det påverkat några i hennes närhet. Be om ursäkt till dem som förtjänar det istället, och strunta i miss drama queen.

Det här är så typiskt tjejer. Be om att få hänga med killarna istället. DÄr är det inga knussiduller om småsaker.

Cybercowboy skrev:

Det är svårt det där. Med åren så kommer du lära dig att inte ödsla energi på idioter, men jag förstår att du vill vara alla till lags i din ålder.

Hade det varit jag så hade jag skitit fullständigt i person nummer 3, men i ditt fall så har kanske lögnen indirekt påverkat henne pga att det påverkat några i hennes närhet. Be om ursäkt till dem som förtjänar det istället, och strunta i miss drama queen.

Det här är så typiskt tjejer. Be om att få hänga med killarna istället. DÄr är det inga knussiduller om småsaker.

Ja, det är sant. Tjejer ska vara så jäkla komplicerade :( Ska spela seriematch imorgon med dem , och har inte pratat med någon sen detta hände.

jag frågade igår via sms hur person 3 ska ta sig till stället vi ska spela, hon skrev: " jag går" vilket är typ att hon ska gå till Arlanda från sthlm. Det tycker jag är omoget och hon säger JAG är omogon. Hon är ändå snart 20 år! :(

Jag har iofs sagt t coach 44 jag ska prata med spelare 3. Men hon spelare 3 har sagt att hon inte vet något , hur ska jag be om ursäkt ? . Ja , jag vill bara alla till lags för jag har liksom sökt bekräftelse så mycket nu senaste åren pga av allt som har hänt. Jag känner att jag inte lever för mig själv om du förstår..

edit: har inga killar :(

Ja bekräftelsen och att du inte räcker till konstaterades för länge sen - och det var det första jag sa att du måste jobba på.

Skulle det vara jättejobbigt att köra ditt race och skita i de andra? Eller får du coach 44 över dig som ett åskmoln då?

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Eller får du coach 44 över dig som ett åskmoln då?

Då får hon iaf en kille ;)
Nej, skämt o sido. Verkar inte bra det här. Varför är det du som ska be om ursäkt om du inte gjort ngt fel?
Är det inte lättare att coach 44 pratar med alla samtidigt så ni kan reda ut det?

cyber: D säger janne ! Han säger ja ska coola ner lite och försöka att fixa en bra psykolog. ÅSkmoln kommer hon inte bli, hon är inte en sådan person däremot kanske besviken. Nej, kan inte skita i de andra.

Nybz: länkar till min tråd som jag skapade för ett tag sedan. gå ner några rader. DÄr berättar jag allting. Det är en lång text.

http://www.halso.info/forum/t-32307.html

edit nybz: min coach är tjej

Jag vill verkligen detta ska lösa sig men det kommer ta tid. Jag har frågor till coach men de vill inte diskutera så mycket verkar det som. Men det är iaf beredda att hjälpa mig och det är jag glad över.
En stor del är också att jag vill inte att mina föräldrar ska få veta då vi aldrig har haft bra kontakt! Pappa börjar säkert undra varför jag inte spelat så bra på sistone, ochär lite bekymrad. Och klubben vill helst inte blanda in föräldrarna vilket jag är väldigt tacksam för.

Ja, jag vill helst prata med alla eller iaf prata med coach 44 år och den andra spelaren. Den 3:e spelare som har sagt att hon alltid finns för mig blablabla beter sig väldigt omoget!

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

ah, okej. Ville bara liva upp stämmingen lite. :)
Men jag hoppas verkligen det löser sig! Det är verkligen inte bra att det är som det är. Det stör en mkt både i vanliga livet och på träningen.
Man måste känna en harmoni i kroppen om det ska gå bra.
Hoppas det löser sig snart!

NybZ skrev:

spicegirl_17 skrev:

ah, okej. Ville bara liva upp stämmingen lite. :)
Men jag hoppas verkligen det löser sig! Det är verkligen inte bra att det är som det är. Det stör en mkt både i vanliga livet och på träningen.
Man måste känna en harmoni i kroppen om det ska gå bra.
Hoppas det löser sig snart!

Det stör mig väldigt mkt, ( vet ej om du läste hela texten men det finns en kille som heter Janne,) som säger att jag ska ta det lugnt och avvakta, se lite vad som händer med coach 44, + spelarna. Men han tycker givetvis att jag måste t en psykolog! Jag känner nästan ibland att jag inte vill spela match, eller rättare sagt jag vill men känner inte samma glädje som förrut. Vilket har o göra med allt som har hänt, och INTE att jag vill sluta spela - I love it :D

jag har kontaktat en psykolog men hon kostar 750kr!!!! Det kan jag ju inte gå med på! Eller hur? . Kan kag maila tillbaka till henne och säga att tyvärr jag inte har råd . Men har berättat lite om mina problem för henne.

Hur ska jag göra??

Som Lajne och Babel föreslog.

Cybercowboy skrev:

Ja, så långt är jag med. frågan är om jag kan maila till psykologen och säga vad? Att jag tyvärr inte har råd. ? Har inte jag en skyldighet att gå till henne om jag nu sagt mina problem ?

spicegirl_17 skrev:

Cybercowboy skrev:

Ja, så långt är jag med. frågan är om jag kan maila till psykologen och säga vad? Att jag tyvärr inte har råd. ? Har inte jag en skyldighet att gå till henne om jag nu sagt mina problem ?

Förklara hur det ligger till, att du inte har råd. Vad ska hon göra? Stämma dig för att du skickade ett mail?

Cybercowboy skrev:

spicegirl_17 skrev:

Cybercowboy skrev:

Förklara hur det ligger till, att du inte har råd. Vad ska hon göra? Stämma dig för att du skickade ett mail?

Men KAN man göra så?

Jag kan inte svara säkert, men det är ju i princip som att ringa och avboka en tid hos tandläkaren, eller som att ringa en bilförsäljare och säga att man inte har råd att köpa bilen trots all den tid försäljaren lagt ned på att få sälja.

Cybercowboy skrev:

Jag kan inte svara säkert, men det är ju i princip som att ringa och avboka en tid hos tandläkaren, eller som att ringa en bilförsäljare och säga att man inte har råd att köpa bilen trots all den tid försäljaren lagt ned på att få sälja.

alright, jag får väl dra iväg ett mail. tack för svaren.

Idag ska jag spela match och sedan köra första spänstpasset på ett år precis! Hoppa lätt över häckar. Ska bli riktigt kul och se om jag ens kommer över häckarna ^^

Men men, alla är barn i början och jag ska ta det lugnt med knät och inte köra allför mycket- värma upp ordenligt med hopprep innan!

Vann matchen ganska lätt. Koncetrationen flög iväg i andra set. Men jag lyckades att komma igen och vinna. Hade bra stoppbollar men slicen var inte bra, kunde jobbat med den mer.

•Första häckpasset på ca ett år! Måste säga att det kändes lite bättre än vad jag trodde. Började med 10 min hopprep och sedan ca 30 min hopp. Vill inte lägga på träningsdosen för mycket för det är vid landningen där knät är som mest känsligt. Så körde 5 häckar på ca 40 cm något sådant :P ca 7-8 set.

•grodhopp framåt. 5ggr.

• tåhävningar 8x4

Stretch och mat! Kroppen känns ok, lite känning i höger lår efter hoppen. Hej hopp. :)

Webbsida

Häckpass? Är det för spänsten då? :D
Det låter sjukt jobbigt iaf. :)

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 81  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB