Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
När inte jag har ätit på länge vi säger 5-6h utan bara ätit någon frukt eller lik och tränat hårt så ca 1h efter den stora måltiden så får jag en grym huvudvärk som inte släpper på minst 5-6timmar. Nu är det inte så att jag inte vill äta utan det har blivit lite fel med kosten bara, detta händer väldigt sällan dock!
Vi säger jag äter en stor mål mat vid 12tiden och sedan först vid 19tiden igen . Då kan jag få huvudvärk vid 21-22 tiden när jag ska sova, som ligger o stör mig hela natten. Jag förstår givetvis att det inte är bra men jag vill veta mer exakt vad det är som händer i kroppen??. varför kommer denna huvudvärk? Orsaken är ju förstås kosten men jag vill ha en bättre förklaring :) För ibland kommer huvudvärken -ibland ej.
/ spice
Vätskebrist? Men du kanske dricker?
Jag skulle nog tippa på spänningshuvudvärk tex Din kropp är van att få i sig en viss mängd energi när den inte får det + att du tränar hårt så kan kroppen bli stressad vilket leder till huvudvärk när du slappnar av på kvällen.
ok, tack för svar. Ja, dricker gör jag! minst 2L på ett 2timmarspass.
Varför tror du det beror på om du ätit eller inte?
Ungefär hur många kalorier per dygn får du i dig?
Ungefär hur mycket vätska dricker du per dygn?
Hur mycket tränar du?
Vad gör du på dagarna? Jobb skola?
Hur mycket väger du? Har du gått upp ner i vikt på senaste månaderna? I så fall hur mycket?
Får du ont först då du har lagt dig ner?
Får du bara ont på kvällen eller kan du få det på morgon eller dag?
Hjälper värktabletter?
Är det molande värk eller stickande/skärande?
Är värken konstant eller pulserande?
Är värken ensidig (vänster eller höger halva av huvudet)?
Gör det ont runt hela huvudet eller bara i nacken eller pannan etc?
Tycker du ljus eller ljud är obehagligt då du har ont?
Förvärras hv om du rör dig/anstränger dig?
Hinns det något som förbättrar eller lindrar?
Har du någon annan sjukdom? Diabetes, Allergi mm?
Är du stel eller har andra problem med nacken?
Har någon annan i din släkt liknade problem?
Äter du några läkemedel?
Äter du nogot kosttillskott?
Dricker du för lite eller för mycket på? (även då du inte tränar) Hur är färgen på urin? Kissar du mycket?
Svettas du mer än de flesta?
Mvh
/Dr.Demento