Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 69  

Spice försök till ett proffsliv

Registrerad: 2008-03-24

tisdag:

Spelade match idag, dubbel men förlorade. Jag spelade med en från belgien och vi var inte samspelta alls. Jag blev för passiv vilket INTE får bli och det gjorde att vi förlorade på ett samspelt par. Dem kom från danmark och jag hade respekt mot dem! INTE BRA! - ingen respekt någonstans!

Imorgon möter jag en tjej från sverige som jag borde slå. Ska bli riktigt kul att spela i huvudtävlingen och få lite internationella poäng förhoppningsvis =)

Ska träna lite lugnt idag med min dubbelpartner. Kroppen känns ganksa ok men jag måste börja löpträna igen! Men vill inte köra HIIT pass under tunering- är tyvärr inte så vältränad än! Men det kommer =)

/ spice

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

spicegirl_17 skrev:

tisdag:

Spelade match idag, dubbel men förlorade. Jag spelade med en från belgien och vi var inte samspelta alls. Jag blev för passiv vilket INTE får bli och det gjorde att vi förlorade på ett samspelt par. Dem kom från danmark och jag hade respekt mot dem! INTE BRA! - ingen respekt någonstans!

Imorgon möter jag en tjej från sverige som jag borde slå. Ska bli riktigt kul att spela i huvudtävlingen och få lite internationella poäng förhoppningsvis =)

Ska träna lite lugnt idag med min dubbelpartner. Kroppen känns ganksa ok men jag måste börja löpträna igen! Men vill inte köra HIIT pass under tunering- är tyvärr inte så vältränad än! Men det kommer =)

/ spice

Ja, jag vet vilken tävling det är du är med i;). Fina prispengar=), se till och vinn nu, jag hejar på dig, fastän jag inte vet vem du är=)

haha! ojdå, nu måste jag ta d lugnt. OM du vet vem jag är eller listar ut de får du hålla d hemligt ;)

japp, prispengar grymt fina! Men har ingen WTA-ranking och målet i sommar är att få WTA-poäng så jag får en WTA-ranking. :) så att jag kan spela lite mer internationella tävlingar  =)

/ spice

Från: Hoby-town
Registrerad: 2008-03-30

Tror inte att jag kommer lista ut det, ska inte försöka heller=). Men om jag av någon anledning gör det så is your secret safe with me;).

spice vann idag med . Så har fått lite poäng tror jag. Imorgon möter jag en ritkigt bra tjej! Men ska bli riktigt roligt att spela! Bara fötterna är med !

SPela inte 100 % idag utan var lite onödiga missar men imrogon ska jag verkligen ge allt och kick ass!

Ljuvligt: bra tack :)

Torsk idag tyvärr. Kom inte alls igång första set trots att jag hade värmt i 45min före match för att få bort den större nervositeten. Jag missade mycket i början och hon behövde inte göra så mycket heller. Men jag började komma igång i andra set och var med där och spelade ute henne. Jag vann de bollarna som jag vågade gå på och verkligen köra järnet. Men det blev för mycket stoppbollar och lite annat skit som gjorde att hon var den bättre spelaren

Nästa gång tar jag henne :)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Det är en sjuk skillnad mellan när man spelar bra och när man inte gör det, min karriär som badmintonspelare lärde mig så mycket. Du får komma igen nån gång när du är i bra form från början helt enkelt:)

ja d är sant.

jag känner att mitt mentala inte är bra alls vilket går ut på tennisen :(

Mår inte bra och hur ska man då prestera bra?

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

=) Synd att du förlorade. Men det gör man ibland. Hoppas att du vinner nästa gång och lycka till med din fortsatta träning!

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Mår inte bra och hur ska man då prestera bra?

Den långsiktiga lösningen är ju då att fixa det som får en att må dåligt, annars finns bara ett sätt: Konvertera alla negativa känslor till ilska, och sedan kanalisera ilskan mot att förstöra sig själv genom tung träning. Att vara jävligt arg kan vara ett fantastiskt sätt att fokusera på:)

tack Nybz.

jag blev rekommenderad att äta stenålerskost vilket min fystränare säger jag ska göra? vad tror ni om det? Man kan ju alltid testa :)

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

tack Nybz.

jag blev rekommenderad att äta stenålerskost vilket min fystränare säger jag ska göra? vad tror ni om det? Man kan ju alltid testa :)

stenålderskost? Typ gräs och blommor och sånt? :D

haha! Ja stenålderskost. Man får äta som vanligt men inte äta d som innehåller mjöl eller mjölk har jag för mig.
Så det får bli mycket grönsaker, bönor, ris,potatis, fisk, kött, : ingen pasta, eller skräpmat, choklad osv.. ingen fil, havregryn,

Webbsida

Oh, min tränare sa med det häromdan. Ingen mjölk eller inget mjöl. Bara massa bönor osv. Tråkig mat, men nyttig. Hoppas det ger resultat !

vad tror du om det? Kan det funka.? tjejen som jag pratade med sa att laktos retar tarmen.

Webbsida

Jag har svårt att se att stenålderskost skulle medföra någon prestationsökning i någon sport, oavsett vad sporten handlar om. Möjligen kan det medföra vissa hälsovinster, men det handlar i sådana fall inte om stenålderskostens förträfflighet utan snarare om att kosten man bytte från var dålig. Över huvud taget tycker jag det är en dålig idé att tvinga in högenergiförbrukare i dieter som utesluter vissa matvaror, det är jobbigt nog som det är att få i sig tillräckligt med mat. Detta gäller speciellt dieter som likt denna exkluderar snabba, raffinerade kolhydrater som faktiskt har sin plats i en postworkoutmåltid. Hade jag varit dietist åt en elitsatsande tennisspelare hade jag definitivt fokuserat på saker som näringstiming i förhållande till träning för att maximera återhämtning och inte att ordinera random modediet, men så kan jag ju omöjligen veta exakt vad din tränare tänker heller. Hon kanske har någon jättebra poäng med detta som jag helt missar.

Edit: Laktos retar inte tarmen. Laktos kräver däremot ett enzym som kallas laktas för att det ska kunna brytas ner, och om man inte har tillräckligt av detta blir bakterier i tarmen tvugna att bryta ner laktosen istället vilket skapar gaser. Denna brist på laktas är även känd som laktosintolerans, och lider man inte av detta behöver man heller alltså inte oroa sig för att få i sig laktos.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-22 21:28)

Lajne:

tack för ett bra svar. Själv måste jag säga jag har svårt att förstå denna kost- men jag fick rådet delvis av en pålitlig fystränare samt en elitspelande tennistjej ! Hon har hållt den kosten och tycker den är bra.

Nej det är inte min coach 44 år, utan en han som är en väldigt bra fystränare :)

Webbsida

Fystränare är dock inte dietister. Sen brukar iofs även dietister ha en jävla massa skumma grejer för sig så det veti fan om man kan lita på såna heller xD. Nej men prova om du känner för det, du verkar inte ha någon direkt matrutin du följer nu så det kan knappast gå sämre som jag ser det. Ända grejen är att det är jobbigt att följa en restriktiv diet, och förmodligen onödigt också i det här fallet.

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

HÅRT +1 på Lajne. Fråga vilken idrottsdietist du vill och de kommer säga EXAKT det som Lajne skrev. Högenergiförbrukare som du ska absolut inte utesluta några råvaror ur matcirkeln. SPECIELLT inte kolhydrater som helst ska vara en blandning av snabba/medelsnabba/långsamma (vitt ris, vit pasta, potatis blandat med frukter och mörkt bröd samt spannmål).

Om det kommer någon som vill att du ska utesluta någon tårtbit ur denna: http://www.mjolkframjandet.se/__data/as … irkeln.pdf
så vet du att de är fel ute.

haha, nej jag har ingen direkt matrutin. Jag menar jag äter de mesta sen är det ju självklart jag inte äter en pizza eller lik, innan en match! jag tycker jag äter bra! Varierat och bra! Tycker om det mesta också! Jag gillar pasta och jag förstår inte vad man ska äta till frukost och inte havregrynsgröt / fil . 180 ägg?? :P

Babel: Håller med dig, att man ska utesluta mjölk som nu är vetenskapligt bevisat är bra för elitidrottare och rent allmänt också känns mer negativt än positivt!

Jag vill iofs kansketesta denna metod för jag tror att jag kan tappa några kilo vilket jag faktiskt skulle vilja. men jag är väldigt fram och tillbaka, jag vill tappa några kilo tror det skulle vara bra så att jag blir lite lättare på banan!
Å andra sidan har jag svårt att tappa vikt, det är svårt för mig att tappa vikt pga av att jag har hittat en bra kcal in- vs kcal ut. Måste löpa mer för att tappa vikt.

tycker ni att 750kr/45 min psykologprat är ekonomiskt? Är dem såhär dyra om det är privat?

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

spicegirl_17 skrev:

tycker ni att 750kr/45 min psykologprat är ekonomiskt? Är dem såhär dyra om det är privat?

Du är ju ung, det borde inte finnas något som inte är subventionerat igenom primärvården för dig oavett varför du vill prata med en psykolog. Sök via öppenvårdmottagning och betala max en 100-lapp istället.

Webbsida

Viktnedgången: Nog bättre att äta mindre, faktiskt. Ditt knä kan fortfarande inte vara helt 100, och att öka på löpningsdosen för mycket då är faktiskt inte så smart. Eller jag kanske har helt fel, ditt knä kanske är 100% bra nu igen?

Psykologen: Ekonomiskt? Absolut inte, ska som babel säger gå att få tag på mycket billigare psykologer via "vanlig" vård. Rimligt? Ja, det låter faktiskt som ungefär vad en normal privat psykolog kan tänkas fakturera.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 … 69  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB