Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Tips för bästa träning

Registrerad: 2008-05-22

Hejsan!

Jag är en kille på 19 år som har styrketränat i ca 3 år och skulle gärna vilja ha information på vad jag kan göra för att maximera min träning. Jag vill ha synliga muskler, men även vara stark.

jag är 172cm och väger 65 kg.

mitt träningsprogram har tidigare varit
måndag: Biceps, bröst
tisdag: triceps, rygg
onsdag: axlar, skuldra
sedan på torsdag har jag börjat om igen.

jag vill gärna inte träna mer än 1 timme. något tips på hur skulle kunna dela upp det istället? benövningar och mage får gärna vara med, för det har jag bara kört emellanåt.

är det bra att ha ett uppdelat program? flera muskler åt gången? eller ska man köra en muskel och träna varje dag?
hur fungerar det när man kör hela kroppen färre gånger på en vecka istället? tar detta inte väldigt lång tid?

har tänkt mig att träna som jag gjort innan att jag börjar om på programmet så fort jag är klar så att säga, har tiden till att träna varje dag.

Är det bra om man t.ex. styrketränar innan frukosten eller ska man äta först? kan man isåfall köra kondtion innan frukosten? och styrketräning på kvällen?

öppen för alla tips, ta gärna med tips på övningar, jag kör dock endast med fria vikter (hantlar).
skulle gärna vilja ha ett träningsprgogram där varje besök på gymmet inte tar mer än 1 timme, och där man inte splittar upp musklen (ex bakre axlar på måndag och främre på tisdag, eller är detta bättre?)

Tack på förhand

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Hej och välkommen hit! I den här trådens första post finns det förslag på vettiga uppdelningar: http://www.halso.info/forum/t-20326.html

Det är bara att prova sig fram tills att man hittar en modell som verkar fungera bra. Vissa hävdar att helkroppspass är det enda rätta och andra menar att tre- eller fyrsplittar funger bäst för dem. Så som sagt, det är bara att prova sig fram!

Lycka till! :-)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB