Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

6-Dagarsschema

Registrerad: 2004-10-31

Hej, jag tränar kontinueligt men har ingen direkt koll på vad jag ska köra varje gång jag kommer till gymmet.
Man försöker komma ihåg vad man körde sist men det blir lätt att man halkar in på övning man tycker är roliga istället för att kanske köra ben i den mån man skulle behöva :)

Så jag önskar att någon kanske skulle kunna komma med ett förslag på ett schema som sträcker sig över 6 dagar i veckan.

Mitt mål är att bli större, jag är på 192cm och 78kg.
Eftersom jag precis tagit tag i min kost tänkte jag att jag även kunde försöka köra mer strukturerat även på gymmet.
Detta är jag för ett par månader sedan.

http://img528.imageshack.us/img528/6546/adsfghjem1.jpg

Tack på förhand

Senast redigerat av Huden (2008-05-21 20:29)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

så ofta som du planerar att träna så kan du köra en megasplit eller köra igenom hela kroppen två gånger i veckan, såsom arnold gjorde på sin tid och coleman gjorde innan han slutade. ska du köra kroppen uppsplittad i trepass två gånger i veckan så krävs det dock att du äter bra med mat ^^

en möjlig tresplit är: bröst, triceps och axlar första dagen. ben andra dagen, rygg tredje dagen och vila efteråt. jag tror att det kan vara ett bra upplägg. en megasplit som jag själv kört när jag tränade som galnast inkluderade rygg två pass i varje cykel, en för vidd och en för tjocklek. det såg ut ungefär såhär:
bröst dag ett, tjocklek på ryggen dag två, ben dag tre, axlar dag fyra, riktigt bra magpass dag fem, vidd på ryggen dag sex, vila

bra bild på dig btw!

Registrerad: 2004-10-31

zartok skrev:

så ofta som du planerar att träna så kan du köra en megasplit eller köra igenom hela kroppen två gånger i veckan, såsom arnold gjorde på sin tid och coleman gjorde innan han slutade. ska du köra kroppen uppsplittad i trepass två gånger i veckan så krävs det dock att du äter bra med mat ^^

en möjlig tresplit är: bröst, triceps och axlar första dagen. ben andra dagen, rygg tredje dagen och vila efteråt. jag tror att det kan vara ett bra upplägg. en megasplit som jag själv kört när jag tränade som galnast inkluderade rygg två pass i varje cykel, en för vidd och en för tjocklek. det såg ut ungefär såhär:
bröst dag ett, tjocklek på ryggen dag två, ben dag tre, axlar dag fyra, riktigt bra magpass dag fem, vidd på ryggen dag sex, vila

bra bild på dig btw!

Lät intressant det där, men att dela upp kroppen på 3 låter som att man skulle tillbringa mycket tid på gymmet det första passet då man ska gå igenom både bröst triceps och axlar på ett pass? Men det låter jävligt passande för min kropp då jag verkligen skulle behöva köra mycket rygg och ben och att tillägna stor träningstid till dessa grupper skulle inte göra ont. Jag menar, det kanske inte är alla dagar man har lust att ströva runt i vassen eller köra surfshorts :) Man vill ju visa upp paketet ibland också ;)

Skämt och sido.
Ska starkt fundera på att dela upp det som du sa.

Sen till kosten så tänkte jag börja med gainer nu igen och köra en 2 portioner per dag. Samt så har jag proteintillskott "Protargo" som borde ligga på lådan idag eller imorgon. Sen blir det väl kyckling i vanlig ordning samt en debut på tonfisk om jag nu inte räds smaken. :/ Samt så funderar jag på att lägga upp något vettigt för att ta mellan målen mat. Sen kommer en beställning på proworkouten RAGE såfort det kommer i lager.

Så det ska bli spännande att se vad jag kan få för resultat.
Sen vore det kul att höra andras åsikter om denna split vi talar om.

Stort tack
Mvh

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

anledningen till varför man kan väva in dom tre i första passet samtidigt är att tex triceps arbetar för fullt i dom övriga två övningarna tex. axlarna får arbeta tugnt i både bänk, hantel och lutande dito. därmed så behövs det inte samma volym av träning på dom båda för att det ska bli nog med träning. dock så kommer du vara väldigt slut efter det passet ^^
fundera över och tänk vad som kan passa dig bäst. har du en livsstil där du kan avvara mycket tid till gymmet, tex om du inte har några barn, eller ska göra en ordentlig satsning, så kan det vara bra.

kosten verkar du ha bra koll på, men tänk att du ska ligga på runt 500 kaloriers överskott varje dag när du bulkar. du kommer även att behöva äta endel kolhydrater, men det är väl inte sådär jättesvårt att tugga i sig =)
inget att tacka för. blir spännande att höra vad dom andra kommer att skälla på mig för nu =D

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB