Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
jag äter dom tre stora målen frukost, lunch och middag men behöver hjälp med mellanmålen. Jag driker whey-80 mellan frukost och lunch och mellan lunch och middag så att jag får i mig något var tredje timma, plus whey 80 efter träning är det bra att dricka så mycket eller bör jag ändra vanorna?
det beror lite på vad du behöver också. vill du har mer energi för att bygga på dig muskler eller är det bara för att hålla dig mätt? höja blodsockret kanske?
För att bygga muskler
då ska du ju egentligen ligga på ett kaloriöverskott, men det vet du säkert redan om.
du får nog i dig rätt så bra med proteiner, tre drinkar om dagen, plus vanlig mat tror jag räcker gott och väl, så protein är nog inte prio ett i ditt behov. jag skulle nog tro att det kan räcka med någon frukt eller något i den stilen, faktist. vill du ha något mastigare så går det ju att göra bra grova mackor, jag brukar göra eget mörkt bröd och sätta på skinka och keso tex, eller mjukost.
det är lite svårt att hjälpa dig när man vet så lite om dig om man skriver så. men av det lilla som går att läsa så verkar det som att du äter bra, får i dig mycket proteiner och bara söker efter något som du kan ta med dig, varpå jag rekomenderar grova mackor eller frukt i första hand. yoghurt brukar folk här inne också rekomendera, det är lätt att ta med, och finns i halvliterspotioner om man vill ha mycket energi ^^
Går du inte upp i vikt så äter du för lite. Spelar inte så stor roll om du äter 3 eller 6 gånger per dag.
Timmarna efter intensiv styrketräning är extra bra att äta mycket. Snabbar på återhämtningen och hjälper till med muskelbygget då proteinsyntesen är förhöjd. Att missa att äta snart efter träningen är nog nästa lika dumt som att skippa frukost för en som vill bygga muskler.
Viktiga långsiktigt är att du äter hälsosam mat. Personligen tror jag det är mycket bättre att förlita sig på riktig mat i stället för proteinpulver och kosttillskott.
Ägg, nötter och frukt är bra mat att ha med sig som mellanmål.
Mvh
/Dr.Demento
P.S
Bara jag som hatar Gainomax reklamen som bara visar att en apa är smartare än en människa då människan är dum nog att gå på reklam.
Senast redigerat av Dr.Demento (2008-05-20 07:45)
jag tycker att reklamen är söt, men jag har aldrig köpt och kommer aldrig att köpa en gainomax, eller möjligen inte ens smaka på dom. jag anser att dom har en väldigt konstig fördelning på näringsämnena.
tack för bra svar som jag skall använda, men inte gainomax
Senast redigerat av duddley (2008-05-20 00:25)
Gainomax är så jävla gott.
Var bara tvungen att skriva det.