Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

viktminskning > muskelökning

Från: Haninge
Registrerad: 2008-01-08

stefan_ skrev:

Hardstyle skrev:

Har du tränat nåt för ja har inte sett några träningsdagar? :D

har inte börjat med att köra några exaktra gympass än är där varannan dag och känner på allt sen så mellan gym dagarna så försöker jag gå en halvtimma

har fått gjort ett pass idag jag ska köra tänkte jag  så kan säga lite mer i kväll hur det gick:)

hur gick passet?

Registrerad: 2008-02-11

Marklyft 3x8  70x8 120x8 70x8
Knäböj 3x10   egenkroppsviktx10 15x10 15x10
Benpress 3x10 100x10 140x10 160x10
Lårspark 3x10 30x10 30x10 30x10
Beacurl  3x10  45x10 45x10 45x10
Så såg mitt pass ut i går vet dock inte hur hårt jag ska köra eller om jag ska köra lite lägre vikter och längre reps

ush denna helgen har vart slapp inte gjort nått alls och i går så blev det några groggar med inte bra ångest som bara den nu
men nu börjar en ny vecka och då jädrans ska det tränas:)

Senast redigerat av stefan_ (2008-02-24 23:04)

Registrerad: 2007-10-29

Hej. Personligen tycker jag att det är roligt att se resultat och det tror jag också att du gör. Vad som är
mer intressant är om man kan se hur lång tid resultaten tar. Jag kan inte din ämnesomsättning men jag satte mig och räknade lite löst på saker och ting. Om du skulle ligga på ett Kcal intag runt 4460 och träna kondition minst 3 x 30 min / vecka.
Skulle du minska din vikt med minst 0.6 kg/ vecka. Ökar du träningen ökar såklart också viktminskningen.
I teorin skall detta fungera om du sänker ditt Kcal intag med 50 för vart annat kilo du minskar i vikt.

Hur mycket äter du idag?

Blixt skrev:

Hej. Personligen tycker jag att det är roligt att se resultat och det tror jag också att du gör. Vad som är
mer intressant är om man kan se hur lång tid resultaten tar. Jag kan inte din ämnesomsättning men jag satte mig och räknade lite löst på saker och ting. Om du skulle ligga på ett Kcal intag runt 4460 och träna kondition minst 3 x 30 min / vecka.
Skulle du minska din vikt med minst 0.6 kg/ vecka. Ökar du träningen ökar såklart också viktminskningen.
I teorin skall detta fungera om du sänker ditt Kcal intag med 50 för vart annat kilo du minskar i vikt.

Hur mycket äter du idag?

jag försöker ligga på ca 1500-1700 kcal på en dag och med gym eller gång minst en halv timma om dagen

Registrerad: 2004-02-01

härligt att du är motiverad, efter en stund blir det en vanesak och du kommer säkert tycka det bara är roligt. Kanske kan va en fin sak o skaffa en hund? Trevligt sällskap och ett ansvar på samma gång att ta ut på promenader, så har du ju lite motion gratis =) Lycka till det här kommer gå bra!

Du bör vara försiktig så du inte förstör din ämnesomsättning med ett så lågt intag. går du ner i vikt? Och i så vall hur mycket?
Enligt mina beräkningar bör du gå ner minst 3 kg/ vecka med det intaget. stämmer det?

Blixt skrev:

Du bör vara försiktig så du inte förstör din ämnesomsättning med ett så lågt intag. går du ner i vikt? Och i så vall hur mycket?
Enligt mina beräkningar bör du gå ner minst 3 kg/ vecka med det intaget. stämmer det?

har inte vart hos min dietist på en månad men ska dit om en vecka så då ska vi se hur mycket det har gjort med min vikt

har funderat på att kanske pröva lite tillskott efter träningen men  vet inte vad jag ska satsa på

Så ny vecka nya tag. Denna vecka ska bli stenhård  upp vid 7 varje morgon och gå en halvtimma sen gymmet på kvällen vid 19:30  så nästa söndag så ska jag ge er en uppdate på vikter och mått

nån som har några bra tips till shakes efter träningen känns inte rätt att sätta i sig  gaino i min situation

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

stefan_ skrev:

nån som har några bra tips till shakes efter träningen känns inte rätt att sätta i sig  gaino i min situation

Valfritt proteinpulver, samt någon kolhydratkälla. Du ska inte vara rädd för att äta kolhydrater efter att du tränat, det är bästa tidpunkten på dygnet att få i sig dem.

Cybercowboy skrev:

stefan_ skrev:

Valfritt proteinpulver, samt någon kolhydratkälla. Du ska inte vara rädd för att äta kolhydrater efter att du tränat, det är bästa tidpunkten på dygnet att få i sig dem.

hur många gram kolhydrater ungefär ska jag ha i shaken då?

Det beror på hur hårt pass du har kört. Det är skillnad att träna 20 set armar och att träna 20 set knäböj/marklyft. Man brukar rekomendera 1g per kilo kroppsvikt, men i ditt fall blir det nog onödigt mycket. Satsa på 40-80gram, beroende på vilket pass du kört.

Senast redigerat av Cybercowboy (2008-03-04 22:14)

Registrerad: 2005-05-29

Ja brukar köra 30 g protein och 50 g matro efter ett pass och med 3 dl minimjölk eller lättmjölk. Testa det. Matro kan du köpa på Ica för 20 kr o då är det 500 g.

stefan_ skrev:

Lättkesella + Proteinpulver (funkar inte med choklad) + minimjöjl + hallon = sweet!

Blixt skrev:

stefan_ skrev:

Lättkesella + Proteinpulver (funkar inte med choklad) + minimjöjl + hallon = sweet!

ska provas i morgon!

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

stefan_ du behöver GARANTERAT inte några shakes eller flytande extrakalorier. Varje kilo du går ner förbättras dina blodvärden och hälsa mycket mycket mer än den lilla lilla 0.1% som en shake "skulle kunna" ge dig (snarare skulle det försämras). Du ska bara ligga på energiunderskott varje dag samt se till att alltid äta 3 mål mat + 2 mellanmål med frukt. Se till att få rutin på dagen. Ät alltid på ett visst klockslag oavsett vad du gör eller har inplanerat. Säg 8.00, 10.00, 12.30 15.00 18.00. Utöver dessa tider ska du inte äta något alls förutom dricka rent vatten (ingen funligt eller lightläsk). Ställ fram 5 frukter varje morgon och se till att äta upp dem innan kvällen. Köp små tallrikar och små bestick samt laga mat i en liten stekpanna. Det finns ett flertal SBU-rapporter där endast dessa åtgärder givit önskat resultat.

Hacka inte upp dig på metoder eller uteslutning av olika produkter. Ät precis det du vill men ta aldrig mer mat på tallriken eller överfyll din tallrik.

Se till att få med minst 1 råvara från varje del av matcirkeln varje dag: http://www.mjolkframjandet.se/__data/as … irkeln.pdf

Samt se till att din tallrik ser så lik ut som möjligt till denna till lunch/middag: http://www.mjolkframjandet.se/__data/as … dellen.pdf

Notera brödet och frukten intill tallriken.

Lycka till!

// Babel

har nu gått 5 veckor sedanjag började träna och tänka på min kost har tappat ner till 160 kg och har minskat ca 20 cm runt midjan...
kommer att åka till thailand nu den 5:e april och kommer hem igen 14 juni ska bli hur skönt som helst och jag kommer tappa så många kilo där nere så det är helt otroligt..
så vi får väl se när jag kommer hem hur långt förvandlingen har gått med min kropp

Bra jobbat! Bara att fortsätta på samma bana.

Från: Australien
Registrerad: 2008-01-31

Harligt! Keep up the good work!

har nu tappat 10 kg till här nere i thailand och allt går som planerat

Registrerad: 2005-10-06

härligt stefan ska bli intressant att följa denna träningsdagbok, man ser att du har motivation och vilja så det är bara att köra pÅ! tummarna upp för dig och lycka till!

Registrerad: 2006-02-08

stefan_ skrev:

har nu tappat 10 kg till här nere i thailand och allt går som planerat

Nice!

Registrerad: 2006-08-28

http://d21c.com/walpurgis9/happies/faces2//074.gif

Bra jobbat

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB