Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Whey-80 eller Gainer Pro

Registrerad: 2007-09-15

Hej. Vilket är bäst för mig?
Whey-80 eller Gainer Pro?

Jag är 20år och väger alldeles för lite, måste gå upp i vikt. Vilket ska jag ta då?
I info texten då man läser så tycker jag att det är Gainer Pro som verkar bäst för mig?

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Rapsolja. Mycket kalorier där.

Registrerad: 2007-09-15

men mellan dessa två?
Whey-80 eller Gainer Pro?

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Det är inte proteinshaken som avgör om du går upp i vikt eller inte, det är din kost i övrigt under dagen. Lagrar du mer energi än vad du förbränner så går du upp i vikt. Vet inte hur många gånger detta måste förklaras för att alla ska förstå.

Det spelar ingen roll om du tar Whey-80 eller Gainer Pro så länge du äter för lite utöver det. Personligen kör jag på Whey-80 under deff och även under bulk, det är dom övriga målen jag ändrar på.

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Energi in vs. energi ut, svårare än så är det inte. Mitt tips: Sluta löpträna, sluta spela fotboll, ta hissen (även fast det är 1 våning), käka mer mat, snabbmat, mackor, chips.
Glöm inte av att träningen bara, bygg träningen kring marklyft, knäböj och bänkpress.

till topic:
Skillnaden mellan Whey80 och gainer pro är att i gainer finns det snabba kolhydrater i någon form vilket är viktigt att få i sig efter (och före) träning, för att snabba upp återhämtningen efter träning. Så, köper du whey 80 får du köpa lite malto och blanda in i din shake. Fördelen med att blande själv är att det blir billigare plus att du kan blanda shaken exakt till ditt tycke. Varför bara köpa från ett företag när det finns flera?

Följer du mina råd så kan jag garantera minst 10 kg till jul, lycka till!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

vi brukar inte rekomendera vare sig gainer eller proteintillskott i första hand till personer som vill gå upp i vikt, utan snarare att dom äter mer. det finns mycket mat som du kan äta som kan man få i sig endel av utan att bli mätt. ris och pasta är två högkolhydratskällor som man kan äta rätt så mycket av.

vill du gå upp i vikt så är det det här som rekomenderas. äter du dessutom bara någon av dessa två plus ketchup exempelvis så kan du äta mer av det plus att du kan äta igen snabbare, eftersom man blir mer mätt om man blandar kolhydrater, proteiner och fett än om man bara äter kolhydrater.

Registrerad: 2007-12-31

ÄT mer, ta 1 msk rapsolja i vatten som efterrätt till var måltid förutom frukost, träna hårt, se till att du får i dig mycket protein och ta gainer före & efter passet. lycka till!

Senast redigerat av borr (2008-05-20 01:49)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB