Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5  

Från Vinergatan,vargön med kärlek

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Det där ser riktigt gott ut! för tankarna till sommaren :)

Jag hör nog till en minoritet som tycker det är trevligt med telefonförsäljare

Krya på dig!

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Det blir en helt annan sak än kyckling file, bacon saften kryper in i kycklingen och det blir saftigt kött, förvånansvärt stor skillnad på kött och kött. Vanligt vis gör jag det i ugnen men nu va de så bra väder

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-07 22:03)

Nu får du det att vattnas i munnen! XD jag brukar steka kyckling i baconfett, men det är nog ännu godare att grilla det som du gör.

Webbsida

Bra tipps, Jag behöver lära mig allt. Jag kryddar mellan baconen och kycklingen , Man kan lägga en bädd med bacon(låter mysigt va) och sen lägga kycklingen på och vika över och om lott ett efter ett, När det är färdig lagat blir baconen som ett skinn. Det går åt mycke bacon, 7 paket 120g st

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

konstigapellefant skrev:

T-REX Lanje och konstigapellefant ,Vi är lika på något vis men jag kan inte riktitt sätta fingret på det,Det är något bra

"Även dom som inte vågar leva kommer att dö"

Alla tre tränar och har lite för mycket tid över till att tänka?:P

Maten såg iaf himmelsk ut, jag har tillagat något liknande själv i ugnen då jag även skar upp kyckligen och stoppade den full med fetaost, det var helt underbart:)

Citatet är också sant. På ett sätt finns det för många människor som dör långt innan de andas; men på ett annat sätt finns det inget sätt för mig att veta ifall de verkligen har så tråkigt som jag tror. I slutändan är allt som är kvar att ägna mig åt det jag tycker är kul och vara nöjd med det:)

Senast redigerat av Lajne (2008-05-08 10:11)

Webbsida

Blev det gått då?. Jag stod faktiskt själv och drömmde mig bort hur det skulle smaka med en fet ost mellan bacon och kyckling som smälter och gör kycklingen annu saftigare, Den smakade mycket bra i tanken, Jag kan rekomendera den starkt, Tanken alltså.

Du har rätt ,Det går inte att veta hur andra har det, Man kan heller inte tala om detta med förväntning att allt skal bli bättre. Jag ser det mer som ett privat medelande till den som är motaglig, Som till exempel jag, Jag kan finna oerhörd kraft i citatet. När jag får höra orden , inser jag fruktan för ljuset min storhet och kraft, Jag låter mig skrämmas av det jag alldra hällst vill ha livet

Det går inte att spara på livet utan att döda sig själv.Det gäller bara inse det på flera olika sätt tillräckligt många gånger så kanske det blir värklighet. När man äntligen lyckas göra sig av med sammvete, tabuer oförskämmheter, Och allt annat jävulstyg ,Som snärjer in mig till ett garn, blir man kallad för galen av dom som inte enns hittat sin egen enda av garnet att dra i

Webbsida

Som jag skrev, den kycklingen blev hur god som helst, jag rekommenderar verkligen att du provar det:)

För övrigt gillar jag hur du tänker.

Webbsida

Oj se vad man kan missa i bland lajne, Det gäller att inte lyssna för mycke här i världen.

Jag mötte en man mitt bland bergen i bohuslän , Han hadde långt hår och hadde mycke suspeckta stövletter längst ut på benen, dom hängde som påsar vid anklarna med flera stycken stora hål. Det va hans fiskar stövlar,Jag frågade om jag fick ta kort på dom, Men han tyckte det skulle bli alldeles för roligt om han skulle stå i dom,så han klev ur. Somliga går med trasiga skor säg vad beror det på,Sa jag, Men han svarade inte

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/stveller.jpg

Jag skulle igentligen lägga ut en bulk bild, Men den blev inte bra. kanske vågar jag lägga ut den som före bild när jag har efter bilden, eller så vågar jag inte lägga ut den heller?

Träningen går som vanligt igen ,Men jag har lite ont i bihållorna nu efter förkylningen, Det bekommer mig inte men jag gick å tänkte på att det kanske kunnde bli värre om jag tränar? ja ja vi får se i morn ,Jag har ju kört 3 dagar i rad nu

Jag har fått lite destinationer att jobba på nu, Så det vore bra att få tipps om gym i

Falkenberg
åmål
vetlanda

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-16 23:52)

Webbsida

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/trollhets.jpg

Läste tidningen frisksport från 1939

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-17 22:28)

Webbsida

Banting banting,Änligen börjar det synas lite grann vad man håller på med,För det mästa har man kännt sig klen dom senaste dagarna, Och fetare men nu börjar det märkas att man gör rätt, Förmodligen äter jag för lite men hälldre de en att äta energie ballans en dag å få vännta på bulken ytter liggare en dag.

Jag har inte kunnat komma igång med HIIT för bihållorna nu efter förkylningen skit korv också

Mexikos nationaö dag, Pinjata
http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/pinjata.jpg

"I testamentet skal det stå,Ditt liv är till för att levas på och ära kan du alldrig få och inte några pengar"

Webbsida

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med vad detta betyder, Det skal vara lösningen melan malto och vatten: "Där kan lösningen vara 8%-ig, har jag för mig" vad betyder detta?

och är malto förkortning på maltodextrin?

Webbsida

Malto är en förkortning på maltodextrin, ja. Att lösningen kan vara 8%ig syftar (om du har läst det på samma ställe som jag minns quoten från) på hur stor andel av lösningen som kan bestå av malto om man vill att den ska vara isoton. Dock, om det nu kommer från samma ställe som jag minns det ifrån, är det en total felräkning och man kan ha mycket mer malto än 8% utan att passera gränsen; hur mycket står i sådana fall senare i samma tråd;)

Webbsida

a det va du som länkade den, Jag har funderat mycke kring det här Så det va en bra länkt tack. Det är bra du säger vad som händer så jag vet varför jag läser, du har lite bättre utsikt en mig. Jag håller på att mosa med den där tråden men jag har typ dyselexi så det tar ett tag, trotts att det bästa tränings tippset jag brukar ha så här dax är att lägga sig,Så sitter jag här, Å  nu blev det som med alla ord man tar i sin mun , Värklighet, God natt

Pinjata är kul! vilka armar, midja osv. Du är hård Pelle! krävs nog inte så mycket deff som det låter på dig ibland ;)

Webbsida

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/monster.jpg

Det var en gång en liten kille med väldigt stora kalsånger,Som alltid var minnst och alltid snällanst,Han tog pappas hantlar och la sig på en låda i trägården och grejja lite,Brorsan hadde ju också vissat en övning som man fick ådror på armarna av,(hantel rodd) Bara efter två månader frågar stora sysster om jag börjat träna efter som hon tyckte jag hadde växt, Då hände någonting i min hjärna, Jag ville bli ett monster, Det känndes så enkelt jag hadde ju bara lekt med hantlarna,också köppte jag mitt första gym kort  juli 06 1998.

Det andra kortet är bonus matrial efter pip rökning och sprit konsumtion ett halv år i streck i israel, Det sjukaste va att jag inte såg mig själv krymmpa, Och att det var här jag började använda min hjärna på ett bra sätt, Jag älskade att lägga mig tidigt För att tänka,Det va en njutning att släppa tanken fri

Tack T-rex, Jo det behövs mycke det va länge sedan jag hadde så mycke fett .Jag ser hårdare ut en va jag är, efter som jag nyligen började dieten och tappade vatten, Men å andra sidan ser jag minndre ut.

Jag kör en helt ny metod på dieten nu, Jag äter ett littet under skott och när jag känner att jag tappat för fort äter jag upp mig till min "ballans vikt" så det blir ungefär var tredje dag med mycke mat och dom andra dagarna är det bara ganska mycke, Den konstigapändeldieten heter den

Registrerad: 2008-05-26

Detta är riktat till min spirituelle broder. Jag har några veckor varit extremt ovänligt inställd till mina "tränings"-kompisar som åker snålskjuts på mina efterforskningar och strävanden efter kunskap. Jag berättade ju för dig om när det rann över. Kan i ett försök att få lite förståelse berätta om händelsen. Jag hade under några veckor forskat och pusslat med ett tränings schema som skulle revolutionera hela min köttsliga existens. När dagen kom och jag skrek Heureka!! ut genom fönstret på övervåningen och lade mig i sängen nöjd och belåten med de färdiga ritningarna i handen ringde en träningskompis. Jag berättade om hur jag kommit fram till det ena och det andra och varför jag skulle bli så fruktansvärt stark och hur mitt tränings schema skulle se ut OCH VIPPS HADE HAN OCKSÅ ETT NYTT TRÄNINGSSCHEMA!!!!! Fy fan vad sur jag blev det var ju MINA efterforskningar, mina ansträngningar...blev så jävla sur att det hängde i ett bra tag och det var under en av dessa dagar vi träffades och orden "du kommer misslyckas" slank ur mig. Det var fel ord till fel person. Jag ber om ursäkt. Till dig kommer jag fortsätta bolla ideer för jag får alltid något tillbaka, men de andra surfarna ska jag inte ens nicka åt efter ett set om jag blir tvungen att passa dem. Ska byta ut öronpropparna på gymmet mot hörselkåpor och anteckningsboken mot en griffeltavla som jag ska rulla framför mig och träna bakom så jag slipper se dem.
Nu gick detta från en personlig ursäkt till ett eget beklagande, men jag tror ni kan sätta er in i situationen, eller är jag barnslig?
Till sist vill jag bara i ren förtvivlan fråga pellefant om du nu gått och blivit blind? Jag har bra länge sagt och tyckt att du ÄR tillräckligt hård för att kunna okynnesbulka vettet ur dig i flera månader. Jag har i perioder till och med gått och varit irriterad på dig för att du aldrig bestämmer dig för någonting i den saken, då det känts som om du slösar din tid på beslutsångest. Visst är de vaklande välsignade, men när det kommer till träning säger en del att man skall vara konsekvent! Fast det kanske är därför du lyckas, för att du så konsekvent byter från bulk till deff??
"Det finns ingen gynnsam vind för den som inte vet vart han skall fara." /N.

Webbsida

"Ivan den förskräcklige han var en märklig man, Han gjorde som han ville gör om det om du kan?"

Om det är rätt att vara sur kan bara den som vill utväckla sammvete svara på, Men sånt försöker vi ju alltid att undvika, eftersom det är så dummt att vara topp styrd av omgivningen när man kan styra sig själv, just fin och till och med bäst

Jag skulle järna vilja höra dina exakta tanke banor och annledningar till utlösning ut av aggretion ;)

jag kan ge dig några nya tankebanor att färda dina tankar på

Det Finns någonting i dig som gör att just du söker, Du är en stark kraft som alltid driver framåt,En vitalitet i dig som man inte får genom dina ritningar, Mednast dom andra pummpar så spränger du. Du kan inte hälla din spargris i håret på någon och sedan tro att den är lycklig i alla sina dagar. The force will be with you

Du som lagar serverar och bjuder på mat, Får med Dig konsten hem, Och den som blir bjuden får bara en stor mage ;)

Det bästa sättet att lära sig och minnas är att tala, Man utväcklar sig och håller minnet vid liv, Det som du isolerar,begraver,stänger inne och skär av trådar till kommer förtvina och kanske dö ,Släpp ut allting du vill ha mer av, om du inte får något gensvar kanske du själv insåg något i samma stund som du sa det, precis som när jag skriver nu, Vaknar insikter när det skal fångas med ord, En sluten hand är en knuten hand och förlorar sin funktion

" en knuten hand får bara platts med det den greppar men med en öppen hand kan du bära hela himmelen"

Det är sant, Jag är ingen konsekvent person, Jag en ambivalent person om det har några fördelar vet jag inte förutom att jag lycka njuta av allt jag gör och att jag alltid faller över på det som jag finner störst till tro till intelektuelt ementionelt och spirituelt.

Ja det vaklande är välsignande och välsignad har jag ju alldrig velat bli men jag blev det endå ,just Nu rustar jag min båt, Skal snart sjö sätta den och hissa segel för resten av året, Jag skal segla runt jorden med hjälp av månens dragnings kraft, delfiner och vind

Du är mer  gravalvarlig, focuserad så till den milda grad att du blir så konsekvent att det ser utt som att du är på väg ur din egen kropp, det ligger en viss eller en mycket hög grad av agretion kopplat till detta,Det är därför det går så bra för dig, Om du tillåter mig att gissa. Det är ditt sätt ,Förmodligen det bästa för dig om du klarar att behärka klaverett.

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-27 21:58)

Det är sant att det finns fördelar med att inte ha samvete, för bland annat kan ju bara den med samvete ha dåligt samvete.
Om du vill höra mina exakta tankebanor kring utlösning av aggression och i så fall syftar på tillfället då jag sa "du kommer misslyckas" så kan jag bara kontra med frågan: Hur tänkte du när du snubblade senast?
Men om du syftar på när jag fick utlösning av ren aggression senast så har det aldrig hänt :)

Jo du vet mycket väl att jag tror på kommunikation. Men inte envägskommunikation, vissa människor säger inte till innan de tänker låta en envägskommunicera. Mitt blod mitt svett och mina tårar betyder något för mig och jag tänker inte ge bort dem utan att få något tillbaka.

Jag UPPFATTAS nog snarare som gravallvarlig. Men jag är fokuserad. Och jag använder mig av instängd aggression för att visa världen att jag inte tror på gravitationen. Men detta är bara ett verktyg, jag har mängder i min låda. Bland annat min fantasi. Så du har rätt när du säger att jag är på väg ut ur min kropp. När jag tränar är min kropp på gymmet, men mitt sinne är allt som oftast någon helt annanstans på en helt annan plats (och jag vill inte genom snack bli ofrivilligt meddragen hem från denna underbara värld) . Allt för att behålla fokus på målet i horisonten. "hindren är de fula saker man ser när man tar ögonen ifrån målet".
Jag tror på att leva, inte på att bara existera. Längre högre snabbare, inom allt!
Och jag har inga problem med att handskas med nederlag eftersom jag hela tiden kommer ett steg närmare sanningen genom dem. Jag tror man kan lära sig något nytt varje dag!

As iron sharpens iron, so one man sharpens another - Ordspråksboken 27:17

Min blogg: www.ghostthe.blogspot.com

Webbsida

Exakt men bra sammvete är inte heller bra, det är lika dåligt de, att sträva efter att bli nöjd över anndras förvänntningar och krav suddar ut "själviskheten" och förvanndlar en person till en refflektion av den demokratiska omgivningen som i sin tur reflekterar sitt nät värk av omgivning och så vidar och så vidare tills dess att någon tänder en lampa, Som ett störande sken ett UFO som omöjlikt kan undvika att reflekteras, Därför vändes speglar bort för att slippa träffa någon med sin reflektion dom vill ju reflektera det som kommer som ett färdigt paket värderat å klart av omgivningen ,Just för att slippa att få dåligt sammvete.

Fy skämms på dig du som gillar saker ingen annan gör FY! ;) Nej skämmt å sido dom måste chokas dom måste vakna!.

Nej jag skiter i att du sa det, Det gör inget, Jag har också otur när jag tänker i bland , i bland går man fel å ibland snubblar man men det är bra för smidighet och lokal kännedom särskilt när det kommer till tanken. HaHA vad jag tänker när jag snubblar, ja det va en bra fråga det skal jag tänka på nästa gång, Jag brukar nämligen snubbla och rammla flera gånger om dagen på jobbet, här om dagen slog jag runt med motorcykelt när jag skulle upp för ett berg då minns jag vad jag tänkte,"så här skal jag göra om jag inte vill dö och satte foten på sadeln och hoppade, Jag klarrade mig fint men jag har varit förkyld länge nu, Det är dåligt och därför jag inte skriver om min träning längre, Men jag är snart på fötter igen

Det är ju det jag menar. "Bara den med samvete kan ha dåligt samvete" - alltså, utan samvete kan du inte heller ha ett dåligt samvete. Precis som du inte kan få ett ruttet äpple föränn du plockat något alls. Summa sumarum = sträva efter samvetslöshet :P

Webbsida

Jag har en sida på bodybuliding.com och fick ett erbjudande av en ryssk affärs man med alldeles för mycke pengar, Han ville att jag skulle börja tävla och att han skulle financiera det med 500 euro i månaden om det räckte. Jag skulle uppdatera mina framgångar en gång i veckan till honnom.

Menar han att jag skal börja med sterioder eller vad skal jag ha pengarna till?

Är det en bedragare?

Är det bara att köra?

kan någon välbekant ställa upp på att tolka brevet och kanske hjälpa mig att förtså vad han är ute efter?

Webbsida

"Damer utan kläder skal man inte titta på, Fy skämms på sig medborgare som tittar endå, Det är onaturligt att se en kvinna bar, Det kan man bli förstörd av den saken är klar. Låt barnen kriga lungt och snällt så glömmer det allt sexuelt, Som hotar dom från alla håll och nog är det väll tur, Att vi här i landet har årdning och cencur"

Jag i fråga satte affärsmanens uppsåt, Och han hörde inte av sig mer, Men skit i det, Fick precis en förfrågan om fittnes model på californiamuscle med betald resa, Så nu känner jag stor vilja att träna hårdare, Det skulle faktisk vara en semester att skryta om, modell i california.

undra just om ett "current photo" betyder utan pummp?

Om man jämför med den som va sisst, regn varje dag, förkylning, sprit och armhävningar till frukos och sen gick det bara utför.

bulken började i dag.skal jag skärpa mig med spriten nu, Och forsätta med konditionen, Konditionen börjar bli bra,Nu är det skönt och träna det också. Sen har jag fått en god kontakt min själ, Och den bästa lägenheten jag kunnde få, Allting är så skönt nu.

Helena är vildare en 7 sjuka sjömän, Hon försökte skälla på mig, men jag hadde väldigt mycke av min anlighet närvarande efter morgon meditationen, Så jag var lugn och harmonisk, Och kunnde inte låta bli å småskratta lite åt hennes desperata lögner ,på hopp ,hot och omoraliska betende

hon klarade inte av mit oberörda betende och fick ta till fysiskt våld, hon spakade igen ett skåp som jag stod i mellan med mitt nya kaffe som kom över hela mig,Nu har jag bara en sak å säga helana och det är FY!

Den va en uppfriskande morgon men inte lika uppfriskande som måndagen

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

konstigapellefant skrev:

Jag har en sida på bodybuliding.com och fick ett erbjudande av en ryssk affärs man med alldeles för mycke pengar, Han ville att jag skulle börja tävla och att han skulle financiera det med 500 euro i månaden om det räckte. Jag skulle uppdatera mina framgångar en gång i veckan till honnom.

Menar han att jag skal börja med sterioder eller vad skal jag ha pengarna till?

Är det en bedragare?

Är det bara att köra?

kan någon välbekant ställa upp på att tolka brevet och kanske hjälpa mig att förtså vad han är ute efter?

Intressant.. Säg åt honom att sätta du ska få betalt i förskott, om han går med pår det innebär det att du får lönen innan arbetet är gjort, då vet du om det är sant eller falskt :P.

Annars kan man nästan inte garantera att sådant är sant/falskt, men som dom säger: "Låter det för bra för att vara sant, så är de det förmodligen".

Registrerad: 2008-07-03

Satan vad grov du är Pelle,
upp med bilderna som jag tog på dig på sportlife idag!

/Alexander

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Sand3r skrev:

Satan vad grov du är Pelle,
upp med bilderna som jag tog på dig på sportlife idag!

/Alexander

+1! Vi vill se pelle! :)

Edit: Sen får du fixa så att du kommer å jobbar i Helsingborg snart! :D Vill ju lyfta lite tungt med dig snart! :)

Senast redigerat av Degpekka (2008-07-03 23:22)

Sidor: 1 2 3 4 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB