Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 15 16 17 18 19 … 35  

Don't Panic

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Carro09 skrev:

25 kg i hantelpress. omg. Starkt!!  jag körde med 16 idag o tyckte det var tungt som satan o fick ha pass :( bläää första gången jag körde det nu på läänge iofs, skyller på det! ;)

Btw, trivs du i ditt nya nick :D det används flitigt ser jag ;)

Skyll på det, smalis! ;p

Nja.. helnöjd med nicket är jag väl inte, men ler lite varje gång jag ser det :)

Jag har som sagt under de senaste dagarna legat mycket närmre energibalans än innan och det märks tydligt på kroppen. Allt ser helt plötsligt mycket bättre ut. Det gör mig dock lite orolig, och jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska ta mig till. Antingen fortsätter jag och rullar på omkring +200kcal om dagen, eller så... gör jag nått annat :) Att ligga nära energibalans så länge man ökar i styrka borde väl betyda att man växer en aning också... Jag vet inte! 5 veckor kvar innan jag behöver oroa mig för nästa delmål :)

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

mm det gör jag sålänge ;)

hm jag tycker det är coolt haha, ett leende är aldrig fel! :)

hur lägger du upp det där egentligen med mat o träning jag har nog inte riktigt förstått det tror jag. :S

Carro09 skrev:

hur lägger du upp det där egentligen med mat o träning jag har nog inte riktigt förstått det tror jag. :S

Ehm...va? Kcal mässigt?

nej men med bulk deff, o hur ofta du lägger upp med dina mål osv :D vet inte om du har skrivit det nånstans kanske. :) förstår du, jag är så trött så kan inte förklara så bra :)

edit. du skrev ju det där med 5 veckor kvar till nästa delmål. jag tänkte lite hur du lägger upp det för du verkar ha det så planerat så att säga. jag har knappt några mål tror jag. så bra o få lite tips så jag får börja lägga upp en plan :D

Senast redigerat av Carro09 (2008-05-17 20:26)

Just nu är bulk och deff perioderna väldigt improviserade. Om du noterade min snygga graf för några sidor sen, så ser man där att målen är att komma upp till/runt 65kg till min födelsedag (3 juli, v 27) och vara uppe i 70kg innan/vid nyår. Det är de konkreta målen jag har. Ett annat relativt viktigt mål jag har är att inte lägga på mig allt för mycket fett på vägen dit ;) Så jag försöker cykla lite med deff när jag känner att det börjar bli lite mycket fett (bara haft en riktig 6 dagars deff under mina 8kg upp) eller som nu drar ner på takten, då det teoretiskt ska innebära mer massa med mindre fett%.

Så... det är nog så förvirrande som du tycker :D

ah då var det kanske inte såå planerat som jag trodde det va :P jo grafen såg jag allt. rätt smart det där o slänga in mindre deff o köra bulk mestadels så man inte blir allt för fläskig kanske. just nu vet jag inte vad jag håller på med. Försöker äta mkt men sen är jag ute på morgonpromenader på 1 h, så kanske får sluta med det ;) samtidigt vill man ju va fit till sommarn. någorlunda iaf. Trodde inte deffen för ett tag sen gjorde såå mkt men om jag tittar på korten jag la in här så ser midjan bättre ut nu, tycker jag hm så helst får den ju vara kvar i den formen tills sommarn är slut iaf :D

Om nån hade frågat mig vad du håller på med så skulle jag svara att du satsade 110% på styrka. Så då kan väl kanske överätande + promenader vara rätt bra kombo :)

Då jag inte är så strikt, och insett att jag ökar rätt bra och på rätt sätt ändå, så.. är jag inte så avancerad. Jag vill inte vara fitness-fit 12 månader om året, och då jag tänkt bulka mig igenom sommaren så...

Men hoppas på att kunna ha en bättre plan efter att ha nått mina 70kg. Är väl bara ett fix idé att komma dit, men vore klockrent att väga lika mycket som min bror ;p Då skulle jag kunna lägga upp en relativt schyst plan iaf tänkte jag, och kanske bli lite vårfit iaf (borde deffa under perioder då jag varken har prov eller lov :) )

Så.. jag har nog allt under kontroll... men lite förmycket som handlar om många månader framåt och lite lite som handlar om saker jag borde göra just nu :)

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-17 20:59)

hm ja det låter ju bra iaf haha. fast mitt egentliga mål har ju vart att gå upp i vikt o bygga muskler o få en "fit" kropp. men det är på det senaste framförallt sen jag har börjat skriva dagbok här som jag har blivit viktkåt o fått för mig jag ska bänka kroppsvikten. klara göra chins o jag vet inte allt ;)
nej om du ökar bra så finns det väll ingen anledning att ändra ngt som funkar liksom! jo jga känner igen det där med fix ide. hade fixide att skulle deffa o den iden försvann inte för jag gjorde det. hehe men det kan driva en!

det blir nog bra till sist, du växer ju som en jag vet inte vad iaf ;)

Hittade precis Södertälje AK's hemsida... mailadressen funkade dock inte... känns även som jag borde ha 10kg mer muskler för att ha rätt att fråga SL/OL grabbarna om jag får hänga med dem.. :/

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-18 00:31)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Delightful_imp skrev:

känns även som jag borde ha 10kg mer muskler för att ha rätt att fråga SL/OL grabbarna om jag får hänga med dem.. :/

Icke! Alla SL/OL-klubbar välkomnar mer än gärna nya medlemmar oavsett fettprocent och muskelmassa - inte minst tjejer.

Cybercowboy skrev:

Delightful_imp skrev:

känns även som jag borde ha 10kg mer muskler för att ha rätt att fråga SL/OL grabbarna om jag får hänga med dem.. :/

Icke! Alla SL/OL-klubbar välkomnar mer än gärna nya medlemmar oavsett fettprocent och muskelmassa - inte minst tjejer.

Jamendåså! Det egentliga problemet ligger ju i att jag är en tönt som främst satsar på att öka i massa och inte i styrka, och att det gör att man inte riktigt passar in bland människorna. Får väl se om jag listar ut hur jag ska få tag i dem... 500 kronor för ett årskort!!

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Jag körde på en SL klubb i Falköping, Vi hadde mycke roligt där svin bra stämmning och jag blev kallad för bög när jag tränade vader i benpressen, Jag lärde mig mycke under den perioden, Jag frågade hela tiden olika saker, Och fick helt andra svar en på ett byggar gym. det första dom lärde mig va att jag fick kassta vikterna om det krävs, Så va man befriad från att presstera bra under försiktighet

Har du läst liftarens guide till gallaxen?

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-18 10:43)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jamen då behöver du ju inte 10 kg mer muskler! AK är det bästa du kan satsa på. Vill du stå på scen och tävla?

konstigapellefant skrev:

Jag körde på en SL klubb i Falköping, Vi hadde mycke roligt där svin bra stämmning och jag blev kallad för bög när jag tränade vader i benpressen, Jag lärde mig mycke under den perioden, Jag frågade hela tiden olika saker, Och fick helt andra svar en på ett byggar gym. det första dom lärde mig va att jag fick kassta vikterna om det krävs, Så va man befriad från att presstera bra under försiktighet

Har du läst liftarens guide till gallaxen?

Jo jag tror att det är riktigt bra för att få lära sig osv, så jag tänker iaf kika på stället.

Liftarens guide till galaxen är en av anledningarna till varför min träningsdagbok heter Don't Panic, ja :)

T-Rex skrev:

Jamen då behöver du ju inte 10 kg mer muskler! AK är det bästa du kan satsa på. Vill du stå på scen och tävla?

Ehm,,,, ja :) men det är långt dit känner jag (men jag har inte bråttom)

Edit: Du menar att det är möjligt att jag dödar mig själv på gymmet x ggr/ vecka och vill öka över 20kg bara för att jag vill må bra och se snygg ut?! Tror inte det va!! ;p

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-18 11:44)

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Ok det va de jag tänkte, Den boken eller snarare pjäsen väckte en sovande del i min hjärna, Och den håller på att sommna igen ,så jag tänktem lyssna på den igen. Men filmen tyckte jag va dålig, hela budskapet försvan i alla fall för mig

konstigapellefant skrev:

Ok det va de jag tänkte, Den boken eller snarare pjäsen väckte en sovande del i min hjärna, Och den håller på att sommna igen ,så jag tänktem lyssna på den igen. Men filmen tyckte jag va dålig, hela budskapet försvan i alla fall för mig

Jo, filmen var inte lika bra som böckerna. Jag har läst alla (5 böcker), och det känns som sagt som att man tänker på ett annat sätt efter att man gått igenom dem. Douglas Adams böcker om Dirk Gently kan jag också varmt rekommendera.

Ben - Lätt pass

Benpress
180kg 10
230kg 10
250kg 8,8

Böj ATG
50kg 8,8,6,8,7

Benspark
43kg 10,10,10,10,8

Vader i sittande benpress (nautilus)
164kg 20,14,14

Liggande lårcurl
36kg 8,8?
30kg 9,10

Benpress
180kg 10 - djupa

Stretching.

Kommentar: Tog det lugnt. Benpressen kändes inte alls bra. Hade ont i knäna första setet, men sen försvann det helt. Böjen gick bra trots allt, tror jag håller mig till 50kg tills jag känner mig trygg :)

Pimpen strikes again!
Mannen som för ett tag sen var på väg att bjuda ut mig fick idag ändan ur vagnen, så att säga. Jag anade oråd redan när han verkade lite för glad över att se mig, och sen överöste mig med komplimanger. När jag klagade över skolan och sa att jag helst av allt bara ville åka hem till sverige säger han "Are ye going back? Ye better not!" med ett lurigt leende och halvbitande i läppen. "FAN!" tänkte jag på väg tillbaka till min benpress. Han har föreslagit middag, och då jag är psykopat så säger jag inte nej. Kan säkert bli trevligt.

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-18 14:02)

Liftarens guide till galaxen, nu blev jag nyfiken va är det för bok?
Nämen pimpen, se vilket passande namn det var!
hm, jag skulle nog inte tackat ja men jag är psykopat åt andra hållet. hatar att dejta o undviker det i största mån om jag inte planerar ett långvarigt förhållande. :D
verkar han normal annars, snygg? kanske är din framtida man :D

Carro09 skrev:

hatar att dejta o undviker det i största mån om jag inte planerar ett långvarigt förhållande. :D
verkar han normal annars, snygg? kanske är din framtida man :D

Triologi i fem delar av Douglas Adams, måste läsas.

Jag ogillar också dejter, mest för det känns så löjligt. Han är bevisligen fett trevlig, men då jag redan blivit påtivingad en "pojkvän" jag inte ville ha (från förra dejten) så känner jag mest att de borde lämna mig ifred.

Dock aldrig fel att träffa folk. Vi får se vad som händer.

Edit: Min framtida man är/ska vara 35 och SLare, rätt säker på att det inte är han ;p

Senast redigerat av Delightful_imp (2008-05-18 16:48)

ok men va är det för typ av bok? :)
haha jaja hellre det är inga alls kanske.. nej lära känna nytt folk är iofs alltid mkt trevligt. jag får en kick när jag lär känna nya människor och blir allmänt gladare. Om det görs på ett bra sätt.

Jaså, haha du kanske redan hade pojkvän som är 35 o SLare annars lycka till i jakten. ;)

edit. Mitt enda krav för min framtida man är att han ska styrketräna seriöst minst 3-4 ggr i veckan! o vara biff eller ja hyffsat iaf haha fasiken jag borde ha lätt o hitta folk egentligen :(

Senast redigerat av Carro09 (2008-05-18 17:06)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Haha, två psykopater ;P Man blir nästan lite rädd. Speciellt när man ser de där vikterna :S

Vadpress i sittande var något nytt... jag har inte tänkt på det faktiskt, kör alltid i liggande.

Keep on pimping, eller jag menar pumping XD

T-Rex skrev:

Vadpress i sittande var något nytt... jag har inte tänkt på det faktiskt, kör alltid i liggande.

Mina knän hatar den liggande. Känner väl även att jag borde egentligen köra vader i smithen, men det är alltid så mycket mer jobb med det :)

Har insett att jag borde träna lite mer vader, de är lite små i relation till mina superlår! Carro har ju lika stora (större?!) vader än mig... :)

ja men i mitt fall är det nog snarare mina lår som är för små :( sen förstår jag inte hur det kan vara så för jag är jätte slapp med att träna vaderna.

Gomorron!

Låren mäter 60 cm, och jag har bestämt mig för att bara köra Benpress, böj och lårcurl nästa benpass. Om det inte känns bättre efter att ha uteslutit bensparken och vadträningen, så är det böjens fel. Men jag tror att skita i bensparken kan göra susen.

Slänger in dagens ryggpass när det är avklarat :)

Sidor: 1 … 15 16 17 18 19 … 35  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB