Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Behöver axelövningar

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Jag kan bara arnoldpress och den när man drar ut armarna utåt med hantlar på, men jag behöver fler för större variation. Någon som har ett bra tips, jag är inte så duktig på namnen på övningarna så om ni kan förklara utförandet också.

Registrerad: 2008-04-22

Militärpress, sidlyft med hantlar, upprätt rodd är en ryggövning men tar på axlar också. Sittande hantelpressar med mera. Här kan du kika på utförande och övningar. http://www.ast-ss.se/styrke_traning/ovn … _intro.asp

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Arnoldpress är det inte många som kan! för du menar väl när du har hantlar och börjar med handflatorna mot dig och sedan vrider dem utåt allteftersom du pressar hantlarna uppåt?

Prova med militärpress bakom nacken i smithen, push/press med stång för explosivitet, och axelövningar med kablar... En favorit som tar på axlarna är om du ställer dig på händer (mot en vägg) och sedan pressar dig själv upp och ner.

Från: Norra Stå
Registrerad: 2006-10-15

Snackar vi framsida axlar så är stående militärpress framför huvudet det enda du behöver. Utförande osv får du leta rätt på själv...

SÖK!

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Jag måste verkligen tacka Frank Tommy för sidan. Den var helgrymm. Också er alla andra som kom med bra förslag:)

Från: Kalmar/Nybro
Registrerad: 2007-01-09

glöm inte rotator cuffen! :)
http://forum.body.se/showthread.php?t=11879

Från: Planeten X
Registrerad: 2006-11-01

hugok: Skippa ast-ss, de är inte direkt oberoende, även om mycket som står där iofs är sant så finns det en del smörja också. www.exrx.net är den enda sida du behöver när det gäller övningsutförande.

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Frank Tommy skrev:

upprätt rodd är en ryggövning men tar på axlar också..

Upprätt rodd är mer en axelövning än en ryggövning, (antar du syftar på trapz). Vill man bygga trapz finns det bra mycket effektivare övningar.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB