Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

ryggövningar för bättre hållning

Registrerad: 2006-09-13

Hej!

Jag har så pösig hållning och jag försöker sträcka på mig jag säckar ihop automatisk. Hjälper det tror ni om man tränar rygg? Och vad finns det för bra övningar? Tycker det verkar svårt att träna rygg.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

rygglyft, magträning och träning för överdelen rygg/nacke är väldigt bra för det här. någon här inne sa även något väldigt klokt. vem det var minns jag inte, men han sade följande: tänk dig att du har en medalj på bröstet som du är stolt över och vill visa upp. att lära sig att gå eller sitta på det sättet löser problemet snabbare än träning gör, eftersom du kan vara hur vältränad som helst, men ändå ha en taskig hållning.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Trapetsövningar (trapetsmuskeln drar bak axlarna), ryggresningar och stretching är bra för hållningen.

var det inte det jag skrev?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

zartok skrev:

var det inte det jag skrev?

Jo, typ, men ju fler som håller med och röstar för det du säger desto tyngre vikt får det väl antar jag.

touché, det har du nog helt rätt i ^^

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

zartok, vars tränar du föresten?

Registrerad: 2007-05-05

:)

Registrerad: 2008-01-28

Träna bålen.

ZEE skrev:

zartok, vars tränar du föresten?

jag befinner mig på samma träningsanläggning som du här i denna underbara stad, ZEE ^^ iksus megametropol för träning. för er som funderar över ordvalet megametropol så kan jag skriva att det är nordens och ---troligtvis--- även europas största träningscentra.

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

zartok skrev:

jag befinner mig på samma träningsanläggning som du här i denna underbara stad, ZEE ^^ iksus megametropol för träning. för er som funderar över ordvalet megametropol så kan jag skriva att det är nordens och ---troligtvis--- även europas största träningscentra.

Trevligt då är vi tre.

najs. alla från umeå kan ju faktist inte träna på gammlia, där honn tex kastar omkring vikter. finns säkert några till härifrån som arbetar på iksu. mycket trevligt gym. lite fullt ibland, men med den nya utbyggnaden så bli det nog inga problem.

Registrerad: 2008-03-24

Träna mycket bålstabilitet. Tänk på att alltid försöka att suga in magen lite när du kör situps av olika slag eller andra övningar. Nja, faktiskt i de flesta övningar som du tränar! Det är viktigt att träna de inre magmusklerna och musklerna runt om. När du kör utfallsteg t ex, dra in magen lite. Så att magen är spänd hela tiden. Så du känner hur de inre musklerna jobbar.

jag hade också ganska taskig hållning men jag tränade just de INRE muskelaturen runt bålen och det hjälpte en hel del! Sen som boysen säger är stretch viktigt också! Lycka till :)

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

joo, lär bli riktigt maffigt med utbyggnaden, har du märkt muskel rummet de har gjort, där de e typ 90% män, där man kör marklyft, bänkpress osv :) ingen maskin alls.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB