Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

tjej behöver hjälp med träningsprogram!!!

Registrerad: 2008-05-16

Hej

Skulle behöva hjälp med att lägga upp ett träningsprogram. Är 171cm och väger ca 57 kg. Har gått upp ca 5 kg senaste 4 månaderna för att jag bara går hemma och latar mig, är sjukskriven pga av överrörlig vänster axelkula som jag nu i 4 mån tränat upp med hjälp av sjukgymnast och har då blivit interesserad av gym.
Har alltid varit smal och därför kunnat stoppa i mig vad jag vill men vill nu få en mer "tonad" kropp och är själv en novis när det kommer till gym, kan absolut ingenting när det kommer till fria vikter men om någon har nåt bra träningsschema så kan jag ju alltid fråga nån på gymmet hur jag ska göra:)

Vill alltså få mer synliga muskler och en fit kropp nu när jag ändå har tid och lust att gymma.

Tacksam för alla råd och tips

Soffipropp

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Kan inte din sjukgymnast lägga upp ett program åt dig? Det vore ju det bästa, eftersom han eller hon vet vilka övningar som är lämpliga för dig så att du inte förvärrar din skada.

Det har hon gjort men jag tycker det är lite mesigt, jag kan ju fortfarande träna resten av kroppen bara jag undviker att hårdträna axlar(rotatorcuff). Har smygit in lite övningar själv på maskiner ex benpress mm. Hon är ju inte en gym instruktör utan sjukgymnast så hon är kanske inte den bästa att vända sig till när det kommer att bygga muskler...

soffipropp skrev:

Det har hon gjort men jag tycker det är lite mesigt, jag kan ju fortfarande träna resten av kroppen bara jag undviker att hårdträna axlar(rotatorcuff). Har smygit in lite övningar själv på maskiner ex benpress mm. Hon är ju inte en gym instruktör utan sjukgymnast så hon är kanske inte den bästa att vända sig till när det kommer att bygga muskler...

Det beror på vilken sjukgymnast det är. Det finns många som är duktiga när det gäller styrketräning också.

Nåja, Lajne här på forumet har satt ihop ett bra program och det kan du hitta här: http://www.halso.info/forum/p-372399.html#p372399 Jag ger några synpunkter också, så läs de efterföljande inläggen också.

Ok , tack så mkt:)

Det ser avancerat ut men ska göra ett försök imorgon:)

soffipropp skrev:

Det ser avancerat ut men ska göra ett försök imorgon:)

Ta det försiktigt. Lär dig övningarn ordentligt innan du börjar lasta på mycket vikt.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB